2024-01-07, 14:55
Medlem
gofigurs avatar
Hur vanligt är det med olämpliga och fuskande tandläkare?
Hur länge kan de håla på utan att bli stoppade?
Hur många olämpliga och fuskande tandläkare finns det under radarn? DIN kanske?

Här är senaste kända exemplet

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/olampliga-tandlakare-far-fortsatta-arbeta-i-flera-ar
"En tandläkare i Stockholm kunde fortsätta med sin verksamhet i nästan tre år innan han stoppades – trots att han suttit flera år i fängelse utomlands för att ha arbetat under falsk identitet och skadat patienter. "

"– Hans jobb innebär att han ska vårda, inte skada. Det var som att vi var testkaniner, säger ”Sara”.
När hon började gå hos tandläkaren 2020 utreddes han redan av Ivo som året innan tipsats om att mannen hade dömts till fem och ett halvt års fängelse i Storbritannien för att ha arbetat under falsk identitet och skadat fem patienter. "
Sara kan "tacka" slöa IVO och HSAN för att ha blivit felbehandlad av tandläkaren.

Hur många felbehandlingar hann han med under de tre åren från första larmet...?
Citera
2024-01-07, 15:00
Avslutad
Smile Tandvård är inte kända för att vara fuskare men mina erfarenheter är att de inte bryr sig nämnvärt om ens tänder utan bara sin egen vinst, vilket jag tycker kan vara lika illa.
Citera
2024-01-07, 15:14
Medlem
Utan någon större erfarenhet, endast två olika skulle jag säga att hela den privata delen är åt helvete. Det är svårt till helt omöjligt att få dessa till att ta ansvar för vad man kladdar och grejar i mun på folk. Dessa skyddas sedan 100% av fackförening och försäkringsbolag eller vad det är. Inte så värst kunniga, vägrar ta sitt ansvar, har trots det fullt skydd mot det elaka rika folket.
Citera
2024-01-07, 15:27
Medlem
HubertOlssons avatar
Är nöjd med tandvården i Sverige men jag går också till de som fått bra betyg. Fixade till mina något sneda tänder med Invisalign och är toppennöjd. Lite dyrt men ändå värt det tycker jag. Nu är de raka och fina och man ler mycket mer nu än tidigare.
Citera
2024-01-07, 19:05
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOL-Kjell
Smile Tandvård är inte kända för att vara fuskare men mina erfarenheter är att de inte bryr sig nämnvärt om ens tänder utan bara sin egen vinst, vilket jag tycker kan vara lika illa.

Jobbade det berörda tandläkaren på Smile tandvård? Nån som har ett namn?
Citera
2024-06-28, 19:33
Medlem
Vem är denne skräcktandläkare som förstört livet för många av sina patienter?
https://www.youtube.com/watch?v=1n29dDhLrK4

Begriper inte hur han kunde få fortsätta sin tortyr i Sverige.
Citera
2024-07-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Vem är denne skräcktandläkare som förstört livet för många av sina patienter?
https://www.youtube.com/watch?v=1n29dDhLrK4

Begriper inte hur han kunde få fortsätta sin tortyr i Sverige.

Jag förstår inte heller.
Tandvården är proppfylld med sådana tandslösare/brottslingar som får fortsätta sin tandslöseri/torty.

Hur kan sådana tandslösare ha så mycket skydd?
När "en tand för en tand" börjar gälla?

"en tand för en tand eller ett finger" är ännu bättre eftersom efter 2-3 mindre fingrar säkerställer man att dessa brottsliga tandslösare inte kan fortsätta med avsiktliga patientskador.
Senast redigerad av Menoknow 2024-07-12 kl. 09:56.
Citera
2024-10-01, 00:21
Medlem
Tror tyvärr de är mycket vanligare än man tror. Jobbar som tandsköterska och det är många gånger man funderat över vad läkarna grejar med. Fel som uppstår tas som komplikationer eller misstag. Mycket fusk och ev köpta utbildningar utomlands är min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in