2024-01-07, 13:29
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Jag har länge varit emot invandring och kommer alltid vara emot det. Jag vet att det finns folk som har liknande åsikter som mig, men vill gå ett steg längre. Vissa av dessa människor verkar helt och hållet har gett upp sin nationalism och anammat en annan typ av rysk nationalism samt en kärlek till islamistisk terrorism.

Putin har länge haft goda kontakter med USA's fiender i mellanöstern. Syrien, Iran, Talibanerna med mera, och även radikala islamiska grupper så som Hamas, Hizbohalla och Muslimska Brödraskapet.

Självklart så handlar det om "Min fiendes fiende är min vän". Man behöver inte byta åsikt för det. Men tydligen så är det väldigt många NRM:are, AFS:are och övrigt folk som kallar sig för nationalister som har helt och hållet släppt tanken om ett europeiskt Europa, och vill snarare se en Rysk världsdominans och ett förfall av yttrandefrihet och valfrihet.

Det som jag reagerar starkt på är att hur dessa nationalister brukar allt mer se radikal islamism som en opposition till USA och därmed en del av kampen emot "George Soros" och "Globalismen" samt "Judarna".

Vid år 2014 så var Azov den stora kärleken hos NRM och övriga radikala nationalister, av något mystiskt sätt. Idag har till och med den nationalistiska tidningen Friatider.se valt att ha en pro-rysk hållning, trots att Ryssland smutsar ned Europa med immigranter.

Frågeställning:
Har du märkt hur många nationalister har lagt sig platt inför auktoritära ideologier och vill till och med att sitt eget land ska vara osäkert och svagt?

Hur kommer det sig att detta "själv hat" har vuxit sig fram hos vissa individer i detta krig?
  • Vi ska be om ursäkt för att vi finns
  • Vi ska ge upp
  • Vi ska inte investera på vårt försvar
  • Vi ska inte ha något samarbete
  • Vi ska inte tro att vi är bättre
Citera
2024-01-07, 14:30
Medlem
BlackBookss avatar
Kanske inte bytte sida, men visade sitt riktiga jag..

Extremist organisationer har alltid varit udda med knas idéer som aldrig kommer funka ändå.

Vardagsrasister eller rätt och slätt folk som är trötta på kriminella invandrare och invandrare som inte tar seden ditt de kommer kommer alltid vara fler än tröga NMR töntar.

Så lägg inte så mycket tid på extremisterna, vi ser vilka dem är i denna forumsdelen.
Citera
2024-01-07, 14:38
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Kanske inte bytte sida, men visade sitt riktiga jag..

Extremist organisationer har alltid varit udda med knas idéer som aldrig kommer funka ändå.

Vardagsrasister eller rätt och slätt folk som är trötta på kriminella invandrare och invandrare som inte tar seden ditt de kommer kommer alltid vara fler än tröga NMR töntar.

Så lägg inte så mycket tid på extremisterna, vi ser vilka dem är i denna forumsdelen.

Men vad är deras logik med att vara muslimvän, och ändå muslimhatare?
Dom stödjer brännandet av koranen, samtidigt som att kritik mot islam är förbjudet i Kalifatet Ryssland. Men ibland så vill dom att islam ska respekteras i Sverige.

Ett kluvet sinne helt enkelt.
Citera
2024-01-07, 14:49
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men vad är deras logik med att vara muslimvän, och ändå muslimhatare?
Dom stödjer brännandet av koranen, samtidigt som att kritik mot islam är förbjudet i Kalifatet Ryssland. Men ibland så vill dom att islam ska respekteras i Sverige.

Ett kluvet sinne helt enkelt.

Ja du hade jag det förstått så hade jag svarat gladeligen.

Det jag sett är att extremistgrupper vill ha kaos i samhället, det har vi ju alla sett på NMRs sammankomster. Inga saft och bulle kalas där.
Och nu när det är krig i Ukraina och Gaza så tar extremisterna parti med just extremisterna.

Som ordspråket "lika barn leka bäst" Extremister dras till andra extremister, målet är ju att dom vill störta det vanliga samhället.

Galningar imho.
Citera
2024-01-07, 14:52
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Jag har länge varit emot invandring och kommer alltid vara emot det. Jag vet att det finns folk som har liknande åsikter som mig, men vill gå ett steg längre. Vissa av dessa människor verkar helt och hållet har gett upp sin nationalism och anammat en annan typ av rysk nationalism samt en kärlek till islamistisk terrorism.

Putin har länge haft goda kontakter med USA's fiender i mellanöstern. Syrien, Iran, Talibanerna med mera, och även radikala islamiska grupper så som Hamas, Hizbohalla och Muslimska Brödraskapet.

Självklart så handlar det om "Min fiendes fiende är min vän". Man behöver inte byta åsikt för det. Men tydligen så är det väldigt många NRM:are, AFS:are och övrigt folk som kallar sig för nationalister som har helt och hållet släppt tanken om ett europeiskt Europa, och vill snarare se en Rysk världsdominans och ett förfall av yttrandefrihet och valfrihet.

Det som jag reagerar starkt på är att hur dessa nationalister brukar allt mer se radikal islamism som en opposition till USA och därmed en del av kampen emot "George Soros" och "Globalismen" samt "Judarna".

Frågeställning:
Har du märkt hur många nationalister har lagt sig platt inför auktoritära ideologier och vill till och med att sitt eget land ska vara osäkert och svagt?

Hur kommer det sig att detta "själv hat" har vuxit sig fram hos vissa individer i detta krig?
Kolla upp hästskoteorin om du inte redan hört om den:
The horseshoe theory asserts that the far-left and the far-right, rather than being at opposite and opposing ends of a linear continuum of the political spectrum, closely resemble each other, analogous to the way that the opposite ends of a horseshoe are close together.
https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory

De väst-fientliga konspirationsteorierna som flödar på internet är det som förenar extremhögern och extremhögern.
"Västvärlden är ond och korrupt. Ryssland och Kina är emot ondskan. Alltså måste ryssland och Kina vara de goda."

Konspirationsteorierna skapas och/eller understöds av massiva ryska och kinesiska trollfabriker som t.ex Internet Research Agency.
Tusentals regimlojala skribenter jobbar heltid med att förvrida sinnena på de mest radikala dårarna i västvärlden.
Senast redigerad av Bone Collector 2024-01-07 kl. 14:54.
Citera
2024-01-07, 14:54
Medlem
Citat:

Vid år 2014 så var Azov den stora kärleken hos NRM och övriga radikala nationalister, av något mystiskt sätt. Idag har till och med den nationalistiska tidningen Friatider.se valt att ha en pro-rysk hållning, trots att Ryssland smutsar ned Europa med immigranter.

Frågeställning:

• Vi ska ge upp
De inser ju inte konsekvenserna av vad de önskar sig.

De vill bli av med Pride, möjligen för att de är rädda för att bli bögvåldtagna.

Eftersom de tror sig veta att de kan bli av med Pride med Putins hjälp, vid en invasion, stödjer de det.

Men då ökar den reella risken för dem (och alla andra Svenska män) att bli bögvåldtagna av ryska bögsoldater.*

De kastar alltså ut barnet med tvättvattnet men fattar det inte.

* Bögsoldater: (FB) Angående ryska bögsoldater
Citera
2024-01-07, 14:59
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
De inser ju inte konsekvenserna av vad de önskar sig.

De vill bli av med Pride, möjligen för att de är rädda för att bli bögvåldtagna.

Eftersom de tror sig veta att de kan bli av med Pride med Putins hjälp, vid en invasion, stödjer de det.

Men då ökar den reella risken för dem (och alla andra Svenska män) att bli bögvåldtagna av ryska bögsoldater.*

De kastar alltså ut barnet med tvättvattnet men fattar det inte.

* Bögsoldater: (FB) Angående ryska bögsoldater

Du menar att radikala nationalister vill rasera det svenska samhället, trots att det innebär att det dom älskar, blir ersatt med muslimer och tjetjener?
Citera
2024-01-07, 15:02
Medlem
Citat:
Du menar att radikala nationalister vill rasera det svenska samhället, trots att det innebär att det dom älskar, blir ersatt med muslimer och tjetjener?
De kanske inte vill det men det blir följden av vad de eftersträvar. Åtminstone om man läser här på flashback.

"Nationalister" är ju inte de skarpaste knivarna i besticklådan . . .

Länk i ämnet: (FB) Varför har nationalister o rasister ofta lågt IQ och hund? Hur är typiska fascister?
Citera
2024-01-07, 15:48
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:

Frågeställning:

• Vi ska ge upp

Fast de flesta islamistiska organisationer du nämner är ju stora idag för att de nångång fick backning och sponsring av USA för att kriga mot deras fiender... Så svenska nationalister har väl sett vad som funkar och anammat det helt enkelt.
Citera
2024-01-07, 16:08
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Fast de flesta islamistiska organisationer du nämner är ju stora idag för att de nångång fick backning och sponsring av USA för att kriga mot deras fiender... Så svenska nationalister har väl sett vad som funkar och anammat det helt enkelt.

Utveckla, tack. Ditt inlägg är helt obegripligt. Hur (och vad?) har svenska nationalister sett fungerat?

Beskriv för oss hur det fungerar. Ditt inlägg är helt meningslöst, för det förklarar ingenting.

Vilka svenska nationalister får sponsring från USA, och hur går det till?
Senast redigerad av Bombolenat 2024-01-07 kl. 16:10.
Citera
2024-01-07, 16:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Fast det är ju tvärtom. Dom har sett vad som inte har funkat och gjort likadant. Dom stödjer motståndarna till sina motståndare, trots att dom motståndarna även är motståndare till dom själva.

Ja, det där blev ju rätt krångligt, det kanske är där det går fel? Dom tappar bort nån negation och så glömmer dom plötsligt att dom själva är emot muslimerna?
Citera
2024-01-07, 16:11
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombolenat
Utveckla, tack. Dit inlägg är helt obegripligt. Hur har svenska nationalister sett at det fungerar?

Beskriv för oss hur det fungerar. Ditt inlägg är helt meningslöst, för det förklarar ingenting.

Mossad och CIA utnyttjar ju islamister hela tiden för att störta olika stater. Funkar ju skitbra. Varför inte göra likadant om man är en extremist som vill störta staten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in