ETT PLUS/MINUS-0 RYGGPASS
Alltså, det var inte direkt dåligt men jag gjorde inga som helst framsteg jämfört med föregående pass. Nu, när jag har järnkoll på alla parametrar av passen, kan jag direkt konstatera att jag i dag uppnådde i princip 0 progression. Det var tungt och jag slet och jag var helt slut efteråt. Men fortfarande: Jag stressade inte mina muskler mer än vad jag gjorde sist.
Föregående pass: 11 750 kg och 392 kg/min
Dagens pass: 11 875 och 396 kg/min
Övningar (samtliga 5 set x 5 tunga reps)
- Pulldowns i maskin med fria vikter
- T bar-maskinrodd med fria vikter
- Vertical Traction (en ny favoritmaskin som jag tidigare avfärdade som en discomaskin från TV-Shop)
- Low row i maskin med fria vikter
- Pulldowns med omvänt grepp
Det här innebär att jag inför nästa ryggpass får optimera en smula för att i alla fall komma över 12 ton. Idag blir det inget andra pass. Jag hade tänkt köra armar + mage men det får bli i morgon bitti istället. Nu börjar jag tycka att armpassen är roliga (det tog mig bara ett vuxet liv, typ

) och jag både ser och känner skillnad i armarna.
Kletigt och stabbigt och härligt
I dag blir det tidig middag. En saftig, tjock skiva biff och ett jädra berg av potatisklyftor och till det; fettig och kletig, stabbig och kaloririk bearnaisesås🥩😋
Ivan suktar och dreglar och snålvattnet rinner
Nu suktar jag duktigt efter att få köra igång min brygg-kur* på Susta och NPP. Tur i oturen att jag blev 3-4 veckor försenad. För under de här veckorna har jag lagt en bättre grund. Nu är det perfekt tajming att med hjälp av snabba estrar trycka på gasen och ta passen (och demoleringen av muskelfibrer) till nästa nivå.
Du vet vad du ska göra, va? Javisst: Kör hårt (för det gör jag)! // Ivan
*)
I mitten av april påbörjar jag och Twinlab999 sommarkuren på Testo/Mast/Tren