Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-09, 12:14
  #13
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergioramos10111
PS: Det blev ett jävla liv i Italien pga en känd italiensk skådis kritiserade filmindustrin som väljer icke italienare för roller som italienare. Och det är ju sant. Dock har Italien just nu inte riktigt nån skådis av världsklass.

Vem bryr sig om vad italienare gnäller om?
Citera
2024-04-13, 23:52
  #14
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Minns ni om det var mycket från banan i Imola?
De var bara på nån testbana i modena, det var ju innan Fiorano byggdes så jag vet inte riktigt vad de använde för nån bana.

Loppet är ju på vägar och det var den enda racingen man fick se. Jag skulle säga att de lyckades att undvika helt orealistiska saker och att den racing som var troligen speglade hur racing var under såna förhållanden, inte lika tight som idag utan mer varierande pace och att folk höll avstånd eftersom det var livsfarligt på ett annat sätt. Sen var det rätt mkt autentiska detaljer och rutiner som skildrades.

Har sett den två ggr och var ändå lite underwhelmed, vet inte om det finns så mkt att hämta här eg. Den var lite långsam och inte lika tät och komprimerad som hans filmer brukar vara.

Jag tyckte det var lite svagt att han återanvände Sacrifice med Lisa Gerard.
Citera
2024-04-13, 23:54
  #15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
De var bara på nån testbana i modena, det var ju innan Fiorano byggdes så jag vet inte riktigt vad de använde för nån bana.

Loppet är ju på vägar och det var den enda racingen man fick se. Jag skulle säga att de lyckades att undvika helt orealistiska saker och att den racing som var troligen speglade hur racing var under såna förhållanden, inte lika tight som idag utan mer varierande pace och att folk höll avstånd eftersom det var livsfarligt på ett annat sätt. Sen var det rätt mkt autentiska detaljer och rutiner som skildrades.

Har sett den två ggr och var ändå lite underwhelmed, vet inte om det finns så mkt att hämta här eg. Den var lite långsam och inte lika tät och komprimerad som hans filmer brukar vara.

Jag tyckte det var lite svagt att han återanvände Sacrifice med Lisa Gerard.


Ok, det var bara att jag ska till imola med mina föräldrar om en månad och kola racet, och tänkte om de visade nåt från banan. Den kom ju 1980, så antagligen inte hehe.
Citera
2024-04-14, 11:05
  #16
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Minns ni om det var mycket från banan i Imola?
Nej. Men en del kola!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback