• 1
  • 2
2024-05-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyprez
Det vita snuset, som jag själv hävdar inte är något mer än vita nikotinpåsar, tilltalar yngre, inklusive minderåriga. Detta eftersom det betraktas som mer fräscht och att det i princip är godis med nikotin i. Nikotinstyrkan i detta snus tenderar dessutom att vara väldigt hög.

På grund av detta kommer regleringen av snus definitivt att skärpas inom en snar framtid. Det har redan börjat diskuteras. Snus marknadsförs inte längre som en produkt för vuxna utan är riktad mot ungdomar och barn. EU har redan dragit öronen åt sig och vill förbjuda det helt. Ett krav för att Sverige skulle gå med i EU var att vi skulle få behålla snuset. EU, som givetvis hatar snus, kommer troligtvis att använda vitt snus som ett skäl till skärpta regleringar - även av riktigt snus.

För min del bryr jag mig inte om nikotingodis, men risken är att även riktigt snus drabbas. Ettan, General Göteborgs Rapè, Röda Lacket - allt detta kanske inte kommer förbli detsamma som det en gång var eller ännu värre försvinner det på sikt. Läget förvärras av att vi har en svag regering och en stadsminister som vänder kappan efter vinden.

Vad tror ni kommer hända?

Hårdare reglering kommer det bli men inget förbud. Media skriver vad som helst för att locka läsare. Ta det lugnt. Du kommer kunna fortsätta njuta av ditt nikotingodis
Citera
2024-05-11, 13:45
Medlem
Snartfinsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Varför tripplar dom nikotininehållet i vita snuset för?

Min hypotes är att nikotinet är mindre potent när det är extraherat, och därför måste balanseras med högre koncentration i nikotinpåsar jämfört med riktig tobak. Nikotinpåsar är i grunden bara påsar där nikotinet är tillsatt och frigörs snabbare än från en vanlig snusprilla, vilket kräver högre nikotinkoncentration för att uppnå samma effekt.
Citera
2024-05-22, 19:57
Medlem
Rodjas avatar
Glider in lite lätt här på tråden idag...
Nu har Velo Freeze, ändrat utseendet på dosan igen...
Den har gett mig lite goa kickar ibland men nu får det vara nog....
Nu är dosan svart och heter Velo "Mighty Peppermint"😅

Allt detta velande hit och dit med namn och förpackningar blir bara tröttsamt.
Antar att det var lättare att snusa förr? Mer konsekvent över tid.
Fattar att man hela tiden vill åt yngre kunder över tid, men har inte lust att fortsätta längre.
(Minns när jag började med Lyft, )😅
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in