Hela idén kanske faller beroende på Din och takboxens sammanlagda vikt.
Kolla i bilens regbev vilken tillåten takvikt är.
Ni ska ju inte köra olagligt!
Verkar väl inte den bästa av ideerna, men skulle starkt rekommendera att köpa ett par undulater för att kolla syrehalten i boxen under färden. Eller om du är tråkig så kan du köpa en kolmonoxidmätare för runt tusenlappen.
Akut! Jag och grabbarna ska åka skidor i Åre men kom på att det är en plats för lite i bilen. Då säger de andra att bara för att jag är kortast får jag åka i takboxen om jag vill följa med.
Först skrattade jag bara åt det men nu börjar jag tänka att det kanske kan gå ändå. Har ett par frågor bara.
Tror ni man får upp en okej temp i boxen av ren kroppsvärme? Är det bäst att åka fram- eller bakåtvänd? Tycker ni det här är en bra idé?
Det är inga problem
Om ni åker från Järpen. Kommer ni längre bort ifrån kommer du att frysa ihjäl, alternativt få handikappande frysskador,
Verkar väl inte den bästa av ideerna, men skulle starkt rekommendera att köpa ett par undulater för att kolla syrehalten i boxen under färden. Eller om du är tråkig så kan du köpa en kolmonoxidmätare för runt tusenlappen.
Är det inte enklare att ta upp öppningar för att få in luft? Jag menar undulaterna kanske tuppar av men TS märker inget eftersom det är så jävla mörkt i boxen.
Hela idén kanske faller beroende på Din och takboxens sammanlagda vikt.
Kolla i bilens regbev vilken tillåten takvikt är.
Ni ska ju inte köra olagligt!
Det är olagligt redan från början. En personbil har ett maximalt antal passagerare, det är inget man kommer runt. De ska dessutom sitta bältade på de godkända platserna.
Det är olagligt redan från början. En personbil har ett maximalt antal passagerare, det är inget man kommer runt. De ska dessutom sitta bältade på de godkända platserna.
Den som är förare till bilen kommer förlora körkortet. På visa tidigare SAAB modeller ( Kombi) fanns ett sätet som man kunde fälla upp därbak.. Tro inte dom sätterna ens är lagliga idag pga saknar säkerhetsbältet. Kan vara så där bilen blev typgodkänt, så är det årgången av regler som gällde. Bl a fanns blinkers på taket på visa volvo årsmodeller och sedan är inte var tilllåtet.
Borde räknas som bromsat släp. Skidåkaren har ju möjlighet att ”ploga” med skidorna när bilens bromsljus tänds.
Dock finns krav på belysning, blinkers etc för släpet. Kanske skidåkaren kan medföra ficklampor med färgat glas i rött respektive gult för detta ändamål.
Jag skulle bli mäkta imponerad om jag såg en jeppe stå och vifta med färgade ficklampor medan denne blåste på i 80kmh.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!