Flashback bygger pepparkakshus!
2006-08-07, 20:40
Medlem
Jag har nu ganska tvärt lagt ned en månads användande av alprazolam och diazepam, ca 60 alprazolam och ca 30 diazepam, och då är det 1mg resp. 10 mg. Dessutom har jag under två månader stoppat i mig ungefär 450st 50mg tramadol, för skojs skull då, i vågor av ca 10-20 stycken åt gången, inte varje dag, men några gånger i veckan.

Nu kommer effekterna efteråt, och det som stör mig mest är en sorts elektrisk stöt som går "genom huvudet" ner mot kroppen, ungefär som man kan gänna när man precis håller på att somna. Den är inte lika kraftig som vid insomnandet, men fan vad kämpigt det är, börjar nästan oroa mig för något förstadium till epilepsi. Vad/vilka preparat kan detta bero på? Bensot känner jag inget direkt sug efter, kanska tramadolen, av vilket jag har kvar, kan det vara det, och borde jag i så fall trappa ned det?
Citera
2006-08-07, 21:59
Medlem
iversen-s avatar
trappa ner ? haha du har ju precis börjat! keep up that good work mate
Citera
2006-08-07, 22:36
Medlem
Unbalanceds avatar
"stötarna" du känner är antagligen efter bensodiazepinerna, väldigt vanligt symptom vid abrupt slut.
Skattar mig lycklig till att aldrig ha fått några som helst abstinens symptom utav
benzo, även efter dagligt bruk i månader.
Citera
2006-08-07, 22:51
Medlem
tramadolen fick jag "stötar" av, dessutom krampanfall till slut, så den var jag tvungen att sluta med. men det drabbar nog inte alla.
Citera
2006-08-08, 09:49
Medlem
Ok... testade en liten cocktail, med en av varje, och "stötarna" försvann... ska trappa ned med bara en 50 mg tramadol om dagen nu och se vad som händer... bensot känner jag inget jättesug efter.

Keep up the good work! ???

Haha, ja, det känns ju bra, men jag tänkte varva lungna perioder med att köra hårt. I början kände jag mig stenmoffad av ca 8 st 50mg tramadol, men nu käkar jag en karta på 20 och det känns visserligen bra, men inte i närheten alls, tänkte ta ned toleransen lite. Och lika med bensot, första gången jag tog en 1mg xanax blev jag kolugn, men nu kan jag ta 4-5 stycken och bara bli trött, inte lika kul...

Men det kommer nya dagar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in