• 3
  • 4
2024-02-26, 19:22
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Sök fram SVTs artikel där mordutredaren är med. Det går lika snabbt för oss båda att googla.

Såklart. Sorry. Jag kom på vilket klipp du menade. Jag håller verkligen med om att det ser ut som att det är bränt, men det är nog att marken blivit lite påverkad av kroppen som låg där så länge.
Citera
2024-02-26, 19:27
Medlem
Dollmens avatar
Tjacklangare från västerort som setat på kåken hela sitt liv. Haft hiv sedan 80talet. Alltid sett bra ut o trevlig men säkert blåst åtskilliga. RIP Kurre
Citera
2024-02-26, 19:29
Medlem
Dollmens avatar
Tjacklangare från västerort som setat på kåken hela sitt liv. Haft hiv sedan 80talet. Alltid sett bra ut o trevlig men säkert blåst åtskilliga.Va chef för ”Tjuvgods” eller va det hette på tv. RIP Kurre
Citera
2024-02-26, 20:55
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Tjacklangare från västerort som setat på kåken hela sitt liv. Haft hiv sedan 80talet. Alltid sett bra ut o trevlig men säkert blåst åtskilliga.Va chef för ”Tjuvgods” eller va det hette på tv. RIP Kurre

Finns på Tuben
https://www.youtube.com/watch?v=kRt5gW8iSeQ
Citera
2024-02-26, 22:52
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
"Polisen har haft en tydlig motivbild och tror att mordet är kopplat till en skuld."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-74-ariga-curt
Citat:
Ursprungligen postat av 4m4nd4
Jag svarade precis på en annan kommentar angående motivet. Jag tror att han hamnat i kläm och hamnat i skit som egentligen inte var hans skit.
Citat:
Ursprungligen postat av Psykisksjuk
Hur som helst så finns det rätt många människor som han har gjort sig osams med genom åren och till slut kommer ju liksom verkligheten ikapp.

Är det helt far-fetched att spekulera i att den uppbrunna båten på något sätt kan vara inblandad i motivet? Tycker mig ha läst nån gammal intervju med Curre var han gjorde gällande att ägande/överlåtande/handhavandet av den där skutan var lite hållet i ett dunkel, om jag nu inte helt missminner mig alltså. Vad kan det där sjörövarskeppet ha varit värt, innan det gick om intet vill säga?
Citera
2024-02-27, 13:29
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Är det helt far-fetched att spekulera i att den uppbrunna båten på något sätt kan vara inblandad i motivet? Tycker mig ha läst nån gammal intervju med Curre var han gjorde gällande att ägande/överlåtande/handhavandet av den där skutan var lite hållet i ett dunkel, om jag nu inte helt missminner mig alltså. Vad kan det där sjörövarskeppet ha varit värt, innan det gick om intet vill säga?

Det där känner jag inte ens till. Spekulera kan man alltid göra Vad handlar detta om? Menar du att det skulle handla om en båtaffär typ?
Citera
2024-02-28, 11:17
Medlem
[quote=Dollmen|87495495]Tjacklangare från västerort som setat på kåken hela sitt liv. Haft hiv sedan 80talet. Alltid sett bra ut o trevlig men säkert blåst åtskilliga. RUOTE]
Många järn i elden. Även inblandning i konstkupper.
Finns även en P1 dokumentär där han likaså dottern medverkar.
Citera
2024-02-28, 11:20
Medlem
Svårt att tro han blåst åtskilliga. Men skulder dyker ofta upp i den världen. Läste att de gripit och anhållit en man tidigare. Garanterat snackas det runt och i dessa kretsar.
Citera
2024-03-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4m4nd4
Det där känner jag inte ens till. Spekulera kan man alltid göra Vad handlar detta om? Menar du att det skulle handla om en båtaffär typ?

Curres dröm gick upp i rök
Citera
2025-10-11, 16:05
Medlem
Är det någon som hört nått nytt i ärendet?
Finns det någon fup?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in