2024-02-22, 18:06
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://juliacaesar.blog/2024/01/30/...-ber-om-hjalp/

Jag drar in lite citat från länken så folket får en uppfattning.

Citat:
I slutet av augusti 2023 hittas lämningarna av vad som en gång har varit en kropp. Fyndplatsen är ett skogsparti vid sidan av vägen ut mot Dalarö, sydost om Stockholm. Som så ofta är det en svampplockare som upptäcker lämningarna, dolda under ett träd.

Polisens utredning blir svår, eftersom kroppen har legat länge i skogen. Fem månader. Den är hårt åtgången av väder och vind, djur och förruttnelse. Tandavtryck och uppgifter om människor som anmälts som saknade är i stort sett det enda som kan ge ledtrådar om den dödes identitet.

Curt Sederström, 74, (mittenbilden) hittades mördad i augusti 2023. Då hade hans kropp legat i skogen i fem månader. Bilder: Polisen.
Polisens utredning ska visa att den döde är Curt ”Curre” Sederström, 74 år gammal och boende i Enskede. Han har varit försvunnen och anmäld som saknad sedan slutet av mars. Polisen konstaterar att han har blivit brutalt mördad och att mordet av allt att döma har utförts på fyndplatsen. Nu ber Stockholmspolisen allmänheten om hjälp att lösa mordet.
Citera
2024-02-24, 15:26
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4m4nd4
Han blev skjuten. Efterlyst har varit där och filmat och tanken är att det ska sändas i morgon.

Jag uppfattade också det som att han blev skjuten. Sen gjorde mördaren/mördarna så att man antände liket... gick att se klart och tydligt på bilderna att det var bränt där.
Citera
2024-02-24, 16:00
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Jag uppfattade också det som att han blev skjuten. Sen gjorde mördaren/mördarna så att man antände liket... gick att se klart och tydligt på bilderna att det var bränt där.

Jag uppfattar det inte som att han blev skjuten. Jag vet att han blev det. Nej, att dom satte eld på liket är jag 99% säker på att dom inte gjorde.
Citera
2024-02-24, 16:01
Medlem
För någon vecka sedan kunde man läsa om två poliser som kallade sig för Europol och FBI och att de hade informatörer bland kriminella. Kan denne man ha varit eller misstänkts ha varit en av informatörerna. Varför annars gå så hårt åt en gammal man, som mördarna tycks ha gjort i detta fallet?
Kan inte släppa tanken, hoppas att polisen testar den teorin.
Tycker att de som utfört detta mord är usla skithögar!
Citera
2024-02-24, 16:11
Medlem
4m4nd4s avatar
Hoppsan

Citat:
Ursprungligen postat av InCharts
Sades det i programmet att han blev skjuten?

Nej.

EDIT. Jag hade visst redan svarat på det.
Senast redigerad av 4m4nd4 2024-02-24 kl. 16:14. Anledning: Råkade svara på frågan jag redan svarat på en gång.
Citera
2024-02-24, 16:17
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag uppfattar det inte som att han blev skjuten. Jag vet att han blev det. Nej, att dom satte eld på liket är jag 99% säker på att dom inte gjorde.

Med tanke på BO:s kriminella historik så kan man ju tänka sig att det finns ganska många som av ett eller annat skäl ville hämnas.
Citera
2024-02-24, 16:17
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
För någon vecka sedan kunde man läsa om två poliser som kallade sig för Europol och FBI och att de hade informatörer bland kriminella. Kan denne man ha varit eller misstänkts ha varit en av informatörerna. Varför annars gå så hårt åt en gammal man, som mördarna tycks ha gjort i detta fallet?
Kan inte släppa tanken, hoppas att polisen testar den teorin.
Tycker att de som utfört detta mord är usla skithögar!

En teori, som är mer trolig är att han hade fått på sig en skuld som egentligen inte var hans. Människor hade fått tag på hans bankomatkort och kod och tog ut hans pengar. När han spärrade kortet så blev han brutalt misshandlat och inte långt efter så mördades han. Han hade även plockat ut 15.000 kr från en bankomat som troligtvis var betalning på en del av denna skuld.

Det är fruktansvärt hemskt hela grejen!
Citera
2024-02-24, 16:19
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Med tanke på BO:s kriminella historik så kan man ju tänka sig att det finns ganska många som av ett eller annat skäl ville hämnas.

Jag svarade precis på en annan kommentar angående motivet. Jag tror att han hamnat i kläm och hamnat i skit som egentligen inte var hans skit.
Citera
2024-02-25, 18:12
Medlem
Den här personen har väl suttit typ 40 år i fängelse om jag minns rätt, dock väldigt ovanligt att yrkeskriminella och missbrukare blir så här gamla, fast han kan ju inte ha knarkat så jävla mycket innanför murarna?
Hur som helst så finns det rätt många människor som han har gjort sig osams med genom åren och till slut kommer ju liksom verkligheten ikapp.
Citera
2024-02-26, 19:03
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:

Du kan ha rätt i att mördaren/mördarna inte eldade på liket (förhastad slutsats av mig) men SVT hade bilder på platsen och där var det eldat. Så någonting borde man fjuttat på...
Citera
2024-02-26, 19:14
Medlem
4m4nd4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Du kan ha rätt i att mördaren/mördarna inte eldade på liket (förhastad slutsats av mig) men SVT hade bilder på platsen och där var det eldat. Så någonting borde man fjuttat på...

Kan du länka till den bilden. Blev nyfiken nu.
Citera
2024-02-26, 19:15
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Kan du länka till den bilden. Blev nyfiken nu.

Sök fram SVTs artikel där mordutredaren är med. Det går lika snabbt för oss båda att googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in