2024-01-04, 17:36
Medlem
Priset lär hamna på runt 200tkr för instegsmodellen Essential med lilla 1.0 tce motorn med kamkedja.

Vad tycker ni om nya Dacia Duster?

https://youtu.be/iP1mW8uZVi0?si=DJ_7fIncfGcUkpwU
Citera
2024-01-04, 17:50
Medlem
Det är ändå lite storkuks lugn över den bilen, kör man en sådan bil så behöver man helt enkelt inte kompensera för något (och det är ju rätt coolt i sig). Sedan är den ju inte direkt billig idag, i alla fall om man minns reklamen för några år sedan med "Ny bil för 99900 kr".

Helt klart snyggare än den gamla modellen och ser inte så ryskt plastig och torr ut interiört heller. Men å andra sidan är den som sagts inte så billig längre. Med det priset ska den börja tävla mot instegsversioner av Nissan Qashqai och liknande (som är en modernare konstruktion). Kommer den klara det ?
Citera
2024-01-04, 17:59
Medlem
bo-jerrys avatar
Har den krocktestats än? Tidigare modeller har ju varierat i säkerhet
Citera
2024-01-04, 18:11
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Priset lär hamna på runt 200tkr för instegsmodellen Essential med lilla 1.0 tce motorn med kamkedja.

Vad tycker ni om nya Dacia Duster?

https://youtu.be/iP1mW8uZVi0?si=DJ_7fIncfGcUkpwU

Dacia mest bil för pengarna.
Så kan det nog vara, men nej tack, vill inte att vänner, andra bilister skrattar åt en när man tuffar runt med en Dacia
Citera
2024-01-04, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det är ändå lite storkuks lugn över den bilen, kör man en sådan bil så behöver man helt enkelt inte kompensera för något (och det är ju rätt coolt i sig). Sedan är den ju inte direkt billig idag, i alla fall om man minns reklamen för några år sedan med "Ny bil för 99900 kr".

Helt klart snyggare än den gamla modellen och ser inte så ryskt plastig och torr ut interiört heller. Men å andra sidan är den som sagts inte så billig längre. Med det priset ska den börja tävla mot instegsversioner av Nissan Qashqai och liknande (som är en modernare konstruktion). Kommer den klara det ?

Nej det var tider det, för 5år sedan kostade den hälften så mycket men allt har blivit dyrare så det är till viss del förståligt. Vi får se hur den kommer sälja?

Jag tycker bättre om den nya modellen exteriört men på insidan så blir teansformers-känslan lite för stor för min smak med det kantiga överallt. Tycker att det finns viss charm, no-nonsense med den äldre interiören. Stilrent.
Senast redigerad av flat7 2024-01-04 kl. 18:20.
Citera
2024-01-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Så kan det nog vara, men nej tack, vill inte att vänner, andra bilister skrattar åt en när man tuffar runt med en Dacia

Jag tänker som så att alltid retar det någon. Huvudsaken att jag själv är nöjd, sen får andra tycka vad de vill. Om man är tonåring så är såna saker viktiga men jag har släppt det nu.
Citera
2024-01-04, 18:27
Medlem
knark-kungens avatar
Hos mig har vi -35 just nu. Jag undrar hur den bilen står sig i den kylan.
Citera
2024-01-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hos mig har vi -35 just nu. Jag undrar hur den bilen står sig i den kylan.
De tål ju inte värme, men när det var kallt hade jag aldrig några problem med min. Men jag upplevde aldrig -35 heller. Har man ett bra batteri startar väl det mesta, har man ett dåligt så blir det svårare.
Citera
2024-01-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ska faktiskt testa den.
Citera
2024-01-04, 18:58
Medlem
Citat:
Med sådana vänner tycker jag synd om dig.
Citera
2024-01-04, 19:03
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
De tål ju inte värme, men när det var kallt hade jag aldrig några problem med min. Men jag upplevde aldrig -35 heller. Har man ett bra batteri startar väl det mesta, har man ett dåligt så blir det svårare.
Vad är problemet med värme? Går den för varm?
Citera
2024-01-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vad är problemet med värme? Går den för varm?
Nej, maskinellt inget fel. Men färddatorn slutar att fungera när man startar bilen på sommaren och man måste ha kört i ca 5-10 min innan den kylt ner sig. När det var värmebölja 2018 så tog det mycket längre tid. Maskinellt är jag hur nöjd som helst, jag tror det är el och givare man har snålat på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in