2024-01-07, 17:55
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Jag tror det handlar om upplägget.

Tror inte mjällberg är helt ok med att ha gamla medspelaren Kongo Kim som överordnad. Tror nog mjällberg krävt mycket autonomi. Få bestämma mycket själv utan inblandning. Och sen är det säkert lönen också.

Antingen är detta ett genidrag om landslaget fortsätter sin kräftgång o mjällberg har framgångar med bp. Kan också vara ett nytt Jörgen Lennartsson fall. .

Frågan är dock om han kommer få frågan igen. Oavsett framgång och situation.
Att han får frågan igen ser jag inte som möjligt. Hans statistik är usel efter första rundan men BP och nu är han väl ovän med förbundet.
Ja Kim känns så jävla mesig så vad fan ska han lyckas med.. Anders Svensson skulle ha en roll på förbundet.

Men denna saga börjar bli sorglig. Hoppas den inte får fler nej av andra kandidater. Börjar likna NATO processen.

Vi gnällde under Zlatan eran och var bortskämda med bra resultat och nu får vi tillbaka för det.

Vi gnällde och mallade oss politiskt och var bortskämda med goda tider och nu får vi tillbaka för det.
Citera
2024-01-07, 18:01
Medlem
anuspontens avatar
Satt och kollade på en match för ett tag sedan. Första impulsen var: vad är det för bondläpp som är expertkommentator. Efter ett tag så började jag inse att denne kommentator var ett rent fotbollsgeni som tänkte och observerade spelet på ett sätt jag aldrig upplevt innan. Visade sig att det var Mellberg.För mig får han väldigt gärna bli förbundskapten. Är väl kanske den mediala delen som inte skulle funka. Är det därför dom vill ha honom med Tony? Så får Tony sköta den mediala delen. Gjorde han ju bra i somras när han coachade australien.
Senast redigerad av anusponten 2024-01-07 kl. 18:04.
Citera
2024-01-07, 18:20
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.image
Väldigt bra alternativ!
Klart mest meriterande tränaren herrarna kan få.

Herregud, resten av namnen på den där listan skrek desperation... Henrik Larsson? Nej tack!

Pia for president!

Nej för helvete, inte tomten Larsson, killen är ju extremt svagbegåvad, har han ens slutbetyg i årskurs nio?
Citera
2024-01-07, 19:13
Medlem
Är Sarpsborgs radarpar Stefan Billborn och Joachim Björklund ute ur leken? Kontrakt över 2026, så blir kanske inte helt billiga att köpa loss.
Citera
2024-01-07, 19:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Mellberg var med på det från början men senare fick kalla fötter och la fötterna på rygg och tackade nej.

Han träffade väl Reinfeldt när han skulle signera? En psykopat till chef gör en tveksam till jobbet. Och bättre kliva upp i karriären i lugn och ro, än hoppa i galen tunna.

Tveksamt om de får en vettig FK om Reinfeldt skall vara boss.
Citera
2024-01-07, 19:41
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.aftonbladet.se/sportblad...forbundskapten
Så då är han definitivt struken ut boken!
Citera
2024-01-07, 19:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.aftonbladet.se/sportblad...forbundskapten
Så då är han definitivt struken ut boken!

Dags ringa Stuart Baxter. Ta in Henke som assisterande. Blir bra kombo. De kan dessutom samåka och ha lokala möten i NV skåne. En skotte som Baxter lär inte Reinfeldt rå på…
Senast redigerad av Mullret 2024-01-07 kl. 19:56.
Citera
2024-01-07, 20:10
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Reinis kommer i sann djurgårdssura ringa Pia
Citera
2024-01-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Precis vad jag sa till den lagvigda. Saknas kanske den spets som behövs. Hade hellre sett Baxter.
Baxter är över 70 år gammal, knappast den rätte att
modernisera svensk fotboll.
Citera
2024-01-07, 20:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Baxter är över 70 år gammal, knappast den rätte att
modernisera svensk fotboll.

Åldern är bara en siffra. Han har en satans pondus. Hellre Baxter än Mellberg.

Vilka andra kandidater finns att tillgå? Rydström? Han har det bättre i MFF.
Citera
2024-01-07, 20:32
Medlem
Det var tur för Sverige. Mellberg har som jag ser det inga som helst meriter för att vara svensk förbundskapten.

Men bara faktumet att han verkar varit hetaste spåret sänker alla förväntningar på att det kommer bli något bra. Vad fan är det för lallare på förbundet egentligen? Verkar värre än vad man någonsin kunnat ana.

Eftersom det inte verkar finnas några bra intressenter och det inte spelas någon kvalfotboll före 2025 borde man gå efter en interimslösning över 2024. Om ett år när faktiskt betydelsefulla matcher närmar sig kommer fler vara sugna och det är bättre än att man ska ta något dåligt redan nu som man sen blir fast med(för Sverige sparkar ju av regel inte förbundskaptener).
Citera
2024-01-07, 20:58
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Är Sarpsborgs radarpar Stefan Billborn och Joachim Björklund ute ur leken? Kontrakt över 2026, så blir kanske inte helt billiga att köpa loss.
Inga bajare i landslaget, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in