• 2
  • 3
2025-08-09, 08:14
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Jo den ska tillhöra den familjen om jag förstår det rätt. Jag trodde inte heller den var med i den fast tydligen är den det. Spirochlorophine verkar bättre men är lite svagare (vilket igentligen är bättre) så ska testa den nästa gång. Fast om den verkligen är 4X starkare än fentanyl tror jag inte för fentanyl i 5mg hade slått igen bra mycket mera än detta gjorde och läst att folk utan tolerans fixar 2-5mg fast han som tog 5mg spydde lite så det är nog en bra riktlinje att inte ta mera an 2-3mg iaf. Fast tog nyss 5mg och man känner ju det fast trodde det skulle funka bättre men ska hålla idag och imorgon från subb och testa men idag blir nog inte mycket skillnad från igår fast imorgon kan nog bli bättre och skriver en rapport till då..
Har testat några andra av alla dom Benzimidazole/nitazene-familjen men finns en ny som ska vara riktigt trevlig så blir den och spirochlorophine nästa gång..
Har sån sjuk respekt för dessa så vågar knappt ta mera även om jag känner det skulle funkat.
Tog 5mg nyss och nu känner jag det fast vet inte vad man ska jämföra med då det är lite väl dålig effekt men blir mjukare i kroppen, varm, kliar mm fast att den är stark känner jag för den bästa av de 4 andra jag testat.
Tror denna tillhör Benzimidazole familjen fast ska ta och kolla lite mera..

Där ser man, så de tillhör nitazene familjen trots allt. Bra att du har stor respekt för dem och är försiktig, även om man beställer från labb i Kina eller random dnm vendor kan man inte vara säker på renheten eller ens att det är den zene som annonserats som man får. Har läst någonstans att det inte ska vara så bra att jämföra med fentanyl av någon anledning, att det blir missvisande. Ska försöka leta upp det. Finns även ett bra spreadsheet där man kan jämföra ex morfin med många av de stora zenerna och se ungefär hur potenta de är. Eller hur bra de binder till receptorerna (mu och morr??) Eller vad fan de nu heter, ska föesöka leta upp den också.

Stay safe iaf!
Citera
2025-08-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Där ser man, så de tillhör nitazene familjen trots allt. Bra att du har stor respekt för dem och är försiktig, även om man beställer från labb i Kina eller random dnm vendor kan man inte vara säker på renheten eller ens att det är den zene som annonserats som man får. Har läst någonstans att det inte ska vara så bra att jämföra med fentanyl av någon anledning, att det blir missvisande. Ska försöka leta upp det. Finns även ett bra spreadsheet där man kan jämföra ex morfin med många av de stora zenerna och se ungefär hur potenta de är. Eller hur bra de binder till receptorerna (mu och morr??) Eller vad fan de nu heter, ska föesöka leta upp den också.

Stay safe iaf!

Jo jag vet det där med de olika receptorerna det har jag koll på rätt hyffsat nu för förstår mig på den biten mera än olika substanser för många stämmer inte överens med vad dom skriver tycker jag..
Citera
2025-08-09, 12:29
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluclazolam
Jo jag vet det där med de olika receptorerna det har jag koll på rätt hyffsat nu för förstår mig på den biten mera än olika substanser för många stämmer inte överens med vad dom skriver tycker jag..

Hittade spreadsheet för att jämföra zener med varandra eller morfin iaf. Där har de tagit bort fentanyl av följande anledning:
"Note from Becks: Fentanyl has been intentionally excluded from the list of opioids available for comparison using this calculator. While the EC50 values referenced (from Table 1) suggest fentanyl is approximately 10 times more potent than morphine, its actual potency lies somewhere between 50 and 100 times that of morphine. This could lead to misleading conclusions about the relative potencies of other opioids, so I just decided to leave it out.

Kan vara detta jag läst om att det blir missvisande att jämföra fentanyl med zener. Läs gärna disclaimern på sida 1 också om att många olika faktorer förutom EC50 värden spelar roll för hur potent en substans är, man ska alltså inte använda denna för att dosera med, utan för att få ett hum om hur potent en viss nitazen är.

https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=688302559

Tyvärr finns inte Cychlorphine med av någon anledning.

Edit: Det är från reddit & specifikt r/OpioidRCs jag funnit denna. Finns permanent fastnålad där.
Senast redigerad av Flouvonne 2025-08-09 kl. 12:44.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in