2024-01-01, 14:36
Medlem
Klas-Vegass avatar
I en annan diskussion kom vi in på den nu mer obligatoriska genuspropagandan på KTH.

Så har något gått denna och kan ge en inblick?

Jag fick som motargument att det bara var 5 veckor, jag driver tesen att det allvarliga är inte kursen i sig utan att man ens kunnat driva igenom att införa en sådan kurs. För mig illustrerar det hur korrupt även KTH blivit.

"Drawing on feminist Science and Technology Studies (STS) and feminist media studies,..
Är detta ens en mätbar vetenskap? Har det bevisats vara sant och har på ett universitet att göra?
Våra universitet vilar aristoteles definition av sanning, kortfattat att det som gåt att mäta och studera är sant.

Citatet ovanför kommer ifrån KTHs sida.

Men även stockholms universitetet ger samma kurs och de är mer detaljerade:

The course prepares learners for thinking about gender moving beyond a focus on only women to multiple genders and gendering practices.
Är det ens belagt vetenskapligt att det finns flera kön än två? Har man inom medicin eller biologi upptäckt flera kön?

Hur långt skall vi låta psyksjuka autister dra vårt samhälle (ja, könsdysfori är ett symptom på autism).

På SU ges kursen tydligen av en kvinna med blått hår och "crazy ladies glasses": Eleanor Armstrong https://www.su.se/polopoly_fs/1.6394...260/image.jpeg
Citera
2024-01-01, 14:36
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Länkar till kursplaner som nämns i TS:

Gender and Technology (KTH)

Gender and Science (SU)

/Mod.
Senast redigerad av Pontiac-Garage 2024-01-01 kl. 21:26.
Citera
2024-01-01, 14:51
Bannlyst
Jag har. Vi pratade och lärde oss om hur män är äckliga.
Citera
2024-01-01, 15:25
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
Jag har. Vi pratade och lärde oss om hur män är äckliga.

Var det verkligen en korrekt sammanfattning av kursen? De måste väl ändå ha försökt klä in budskapet i något mer akademiska termer än så.
Citera
2024-01-01, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arb1trage
Var det verkligen en korrekt sammanfattning av kursen? De måste väl ändå ha försökt klä in budskapet i något mer akademiska termer än så.

Nej det gjorde de inte, inte alls.

Fråga mig vad du vill.
Citera
2024-01-01, 15:41
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Nej det gjorde de inte, inte alls.

Fråga mig vad du vill.

ok jag ser hur du tänker. Ifall du har en disposition från kursen och de stora frågeställningar som behandlades i helklass skulle det nog upplysa de som sitter i tråden om vad det verkligen var för något.
Citera
2024-01-01, 15:55
Bannlyst
Citat:
ok jag ser hur du tänker. Ifall du har en disposition från kursen och de stora frågeställningar som behandlades i helklass skulle det nog upplysa de som sitter i tråden om vad det verkligen var för något.

Det handlade om manshat helt enkelt. Varje fråga var ställd på ett visst sätt som antingen hånade eller förlöjligade män och svarade du vad du tyckte och det inte var på feministiskt vis så fick du fel.
Citera
2024-01-01, 15:57
Medlem
Arb1trages avatar
Citat:
Det handlade om manshat helt enkelt. Varje fråga var ställd på ett visst sätt som antingen hånade eller förlöjligade män och svarade du vad du tyckte och det inte var på feministiskt vis så fick du fel.

Inser du att du inte svarade på en enda fråga jag hade eller verkade förstå frågan? Har du inte kvar PPT med mera som du kan titta på innan du svarar? jisses.
Citera
2024-01-01, 16:00
Bannlyst
Citat:
Inser du att du inte svarade på en enda fråga jag hade eller verkade förstå frågan? Har du inte kvar PPT med mera som du kan titta på innan du svarar? jisses.

Nej jag har inte kvar det dock så har jag kvar minnen om exempelvis vilken litteratur vi fick läsa, vilka frågor som det lades störst fokus på och ”hur man skulle tänka”.

Det fanns som sagt ett tydligt mönster: Män är äckliga.
Citera
2024-01-01, 21:22
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Har någon gått KTH Gender and science?").

Mod.
Citera
2024-01-01, 22:38
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
I en annan diskussion kom vi in på den nu mer obligatoriska genuspropagandan på KTH.

Så har något gått denna och kan ge en inblick?

Jag fick som motargument att det bara var 5 veckor, jag driver tesen att det allvarliga är inte kursen i sig utan att man ens kunnat driva igenom att införa en sådan kurs. För mig illustrerar det hur korrupt även KTH blivit.

"Drawing on feminist Science and Technology Studies (STS) and feminist media studies,..
Är detta ens en mätbar vetenskap? Har det bevisats vara sant och har på ett universitet att göra?
Våra universitet vilar aristoteles definition av sanning, kortfattat att det som gåt att mäta och studera är sant.

Citatet ovanför kommer ifrån KTHs sida.

Men även stockholms universitetet ger samma kurs och de är mer detaljerade:

The course prepares learners for thinking about gender moving beyond a focus on only women to multiple genders and gendering practices.
Är det ens belagt vetenskapligt att det finns flera kön än två? Har man inom medicin eller biologi upptäckt flera kön?

Hur långt skall vi låta psyksjuka autister dra vårt samhälle (ja, könsdysfori är ett symptom på autism).

På SU ges kursen tydligen av en kvinna med blått hår och "crazy ladies glasses": Eleanor Armstrong https://www.su.se/polopoly_fs/1.6394...260/image.jpeg

Är kursen obligatorisk?

Sinnesjukt hur som helst. Detta är ren politisk propaganda som tvingats in. Denna typ av verksamhet är både vidrig och på djupet samhällsförstörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in