I en annan diskussion kom vi in på den nu mer obligatoriska genuspropagandan på KTH.
Så har något gått denna och kan ge en inblick?
Jag fick som motargument att det bara var 5 veckor, jag driver tesen att det allvarliga är inte kursen i sig utan att man ens kunnat driva igenom att införa en sådan kurs. För mig illustrerar det hur korrupt även KTH blivit.
"Drawing on feminist Science and Technology Studies (STS) and feminist media studies,..
Är detta ens en mätbar vetenskap? Har det bevisats vara sant och har på ett universitet att göra?
Våra universitet vilar aristoteles definition av sanning, kortfattat att det som gåt att mäta och studera är sant.
Citatet ovanför kommer ifrån KTHs sida.
Men även stockholms universitetet ger samma kurs och de är mer detaljerade:
The course prepares learners for thinking about gender moving beyond a focus on only women to multiple genders and gendering practices.
Är det ens belagt vetenskapligt att det finns flera kön än två? Har man inom medicin eller biologi upptäckt flera kön?
Hur långt skall vi låta psyksjuka autister dra vårt samhälle (ja, könsdysfori är ett symptom på autism).
På SU ges kursen tydligen av en kvinna med blått hår och "crazy ladies glasses": Eleanor Armstrong
https://www.su.se/polopoly_fs/1.6394...260/image.jpeg