• 1
  • 2
2024-01-01, 16:58
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
När fick du aviseringen att pengarna skulle dras?

Aviseringen hade jag fått på Internetbanken den 5/12. Såg det dock först idag. Har 2 andra banker som jag använder före Swedbank så därför jag uppfattade det så sent.
Citera
2024-01-01, 17:32
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Lång historia kort: Har köpt ett hus och beviljats ett räntefritt handpenningslån i väntan på försäljning av min lägenhet. Eftersom bolånet ska tas genom Swedbank och fastighetsaffärerna förmedlats genom Fastighetsbyrån så kunde jag åtnjuta ett räntefritt handpenningslån i max 6 månader (med start november 2023). (Har ett skriftligt avtal i min internetbank med de villkoren som är signerat).
Idag när jag loggar in på Internetbanken så ser jag att Swedbank dragit alla mina pengar på samtliga konton, detta för att betala en aviserade betalning den 30/12 på såväl amortering och ränta på detta handpenningslån på ett par hundra tusen plus att jag nu har en innestående skuld som skulle ha betalats den 30/12. Vad fan har gått fel? Känns som ren stöld! Ska naturligtvis ringa lokala kontoret imorgon för att få ordning på detta. Visst kan jag leva några dagar utan likvida medel men nog borde man kunna begära någon slags ersättning eller liknande?
Räntefritt handpenningslån? Menar du ett brygglån?
Citera
2024-01-01, 18:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Aviseringen hade jag fått på Internetbanken den 5/12. Såg det dock först idag. Har 2 andra banker som jag använder före Swedbank så därför jag uppfattade det så sent.
Du verkar vara sig förmögen att ha banklån o än mindre olika banker. Dags o gå kreti o pleti kurs hos Swedbank?
Citera
2024-01-01, 20:05
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Räntefritt handpenningslån? Menar du ett brygglån?

Nej nej, ett handpenningslån. Alltså ett lån för själva handpenningen till nya bostaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du verkar vara sig förmögen att ha banklån o än mindre olika banker. Dags o gå kreti o pleti kurs hos Swedbank?

Ekonomiskt är det ingen fara. Har endast CSN och bolån och därtill en del besparingar. Är väl inte så konstigt att man har olika tjänster eller konton hos olika banker. Har bytt genom åren och då har vissa konton blivit kvar.
Citera
2024-01-01, 20:07
Medlem
Bluebeast72s avatar
citat..suck.."Aviseringen hade jag fått på Internetbanken den 5/12"

Känner du många andra vuxna som inte åtgärdar vid avisering?
Citera
2024-01-01, 20:13
Medlem
Det hade varit enklare om du hört av dig till banken när avin kom. Det där går att lösa med lite handpåläggning från er handläggare. En vän hamnade i samma soppa för något år sedan.
Citera
2024-01-01, 20:32
Medlem
Karembeus avatar
Citat:

Brukar inte bry mig om alla mängder med meddelanden man får i Internetbanken, speciellt inte på den Internetbank jag använder minst av de jag har. Hade jag noterat det tidigare hade jag givetvis kontaktat banken för länge sedan.
Citera
2024-01-02, 14:51
Medlem
Hur gick det ?
Citera
2024-01-02, 18:17
Medlem
Citat:

Antagligen har TS, likt många andra, flera olika banker med tillhörande internetbanker.
Då kanske man inte använder just swedbanks internetbank varvid en avisering lämnas oläst.
Själv har jag inte loggat in på min internetbank på säkert sex månader. Det är ju inte så att man har affärer där varje dag. Vill banken något så kan de ta mig fan lyfta på luren o slå en signal alternativ skicka ett brev.

Jävla otyg att lämna meddelanden som man måste logga in för att ens bli varse om.
Citera
2024-01-06, 22:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Så gott som alla är ju kunder hos flera olika banker, precis som att så gott som alla handlar i flera olika matvarubutiker, tankar hos flera olika drivmedelskedjor osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in