Citat:
Ursprungligen postat av
3Godisar
Sardiner är okej, men fattar inte varför det är mkt dyrare än makrill... så det blir ju att man tar makrill eftersom de alltid ligger brevid varandra i hyllan. Inga 2-pack heller.
Sardiner är mycket nyttigare än makrill iaf ang fetter och näringsinnehåll mineraler
Många tycker det är mycket godare ochså i smak än makrill, jag gillar båda beroende på märke.
Kan nog hålla med om att Makrillen fått för stort utrymme i smaksensation relativt Sardinen som är mycket god ochså. Makrillen kan ochså upplevas järnig och besk hos vissa märken. Var ett tag sen nu jag köpte nån av dem utan det har blivit alldeles för mycket lax, sik och torsk istället i några månader
Dax å köpa en plåtburk budgetmakrill i tomatsås och en plåtburk budgetsardiner i tomatsås
Sen en konserv dyr makrill i tomatsås och en dyr konserv sardin i tomatsås och jämföra.
Jag har bara inte tänkt i dom banorna att jämföra dom konserverna med varann ang vad som passar mig bäst och vad jag tycker är godast.. Får kila förbi affären sen idag
Smaka av dom först och sen göra nån trevlig pasta av det