2024-05-02, 09:56
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
All respekt till alla djurgårdare som varit här. Allting verkar ha flytit på bra. Bra skött.

Bajen och DIF imponerade på läktaren här nere. AIK var bleka, men 5-0 lär spelat in.
Citera
2024-05-02, 12:26
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Uppåt 1 000 människor deltog i Socialdemokraternas demonstrationståg genom Malmö, uppskattar partiet. Betydligt färre lyssnade till talarna på Gustav Adolfs torg.

– Många har nog droppat av för att se MFF-matchen, säger Stefan Pinjefors.

https://www.sydsvenskan.se/2024-05-01/glesare-an-vanligt-i-socialdemokraternas-1-maj-tag/

Senast redigerad av Lundbonden 2024-05-02 kl. 12:32.
Citera
2024-05-02, 15:55
Medlem
erikp121s avatar
Med tanke på att Svenska Cupen är en av få (2?) titlar mff som förening har möjlighet att vinna i år så var det ett anmärkningsvärt tamt firande. Till och med ÖIS blickar från ovan från jumboplatsen i Superettan.

Hade varit mer intressant med en täbyvinst och eventuell planstormning. Rivaler på stan, inte på plan.
Citera
2024-05-02, 16:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Med tanke på att Svenska Cupen är en av få (2?) titlar mff som förening har möjlighet att vinna i år så var det ett anmärkningsvärt tamt firande. Till och med ÖIS blickar från ovan från jumboplatsen i Superettan.

Hade varit mer intressant med en täbyvinst och eventuell planstormning. Rivaler på stan, inte på plan.

Jag firade med att ta en öl på stan efteråt, men jag kunde inte riktigt känna samma grej som vid ett SM-guld. Detta var kul, men kände ingen riktig eufori.
Citera
2024-05-02, 16:17
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Jag firade med att ta en öl på stan efteråt, men jag kunde inte riktigt känna samma grej som vid ett SM-guld. Detta var kul, men kände ingen riktig eufori.
Med tanke på att Europaspel sägs ha varit anledningen till att inte pitcha, hur ser du/ni på era chanser att göra en IFK Gbg och ta en europatitel? CL, EL, ECL spelar ingen större roll.

En titel är en titel, själv firade jag goalball-guldet förra året med fler än 1 öl.
Citera
2024-05-02, 17:10
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:

Mättnad, vi är vana att vinna

Vi behöver motgång

Citat:
hur ser du/ni på era chanser att göra en IFK Gbg och ta en europatitel? CL, EL, ECL spelar ingen större roll.

Orealistiskt, kommer inte hända.
Citera
2024-05-02, 17:22
Medlem
Tycker det är lite konstigt att det knappt skrivits något om stämningen igår? Var nog bland det bästa jag upplevt om man tänker på hur länge man fick sjunga. Har heller aldrig varit med om att så många procentuellt av arenan sjungit så ofta.

Malmö får godkänt men ett stort minus är att man kan inte vara helt tysta vid avbrott och låta våra sånger eka.
Citera
2024-05-02, 19:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Med tanke på att Europaspel sägs ha varit anledningen till att inte pitcha, hur ser du/ni på era chanser att göra en IFK Gbg och ta en europatitel? CL, EL, ECL spelar ingen större roll.

En titel är en titel, själv firade jag goalball-guldet förra året med fler än 1 öl.

Klart det är kul med en titel, men man värderar ju dem olika. Allsvenskan och SM-guldet är ju så ofantligt mycket större. Cupen är lite av ett tröstpris.
Citera
2024-05-02, 19:39
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Klart det är kul med en titel, men man värderar ju dem olika. Allsvenskan och SM-guldet är ju så ofantligt mycket större. Cupen är lite av ett tröstpris.
Så är det ju. SM-Guld är även större än internationella/kontinentala titlar vilket Hammarby IF har erfarenhet av i de idrotter vi har varit inehmskt ledande i.

Första SM-Guldet i bandy var ju magiskt jämfört med en World Cup-titel. Att vinna SM-Guld i handboll är större än att spela jämnt med Kiel och FC Barcelona i Champions League.

Är man ledande i svensk herrfotboll som malmoe är så hade jag krävt mer som supporter internationellt, särskillt då värsta rivalen IFK Gbg har just europatitlar och djurgården nyligen varit i utslagsrunda i ECL.

Lätt att vinna över BP och Trelleborg.
Citera
2024-05-02, 23:13
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tycker det är lite konstigt att det knappt skrivits något om stämningen igår? Var nog bland det bästa jag upplevt om man tänker på hur länge man fick sjunga. Har heller aldrig varit med om att så många procentuellt av arenan sjungit så ofta.

Malmö får godkänt men ett stort minus är att man kan inte vara helt tysta vid avbrott och låta våra sånger eka.

Den där långsidan har aldrig upplevt så bra tryck och stämning som djur fick till igår.
Citera
2024-05-03, 03:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

En titel i europa nu för tiden i de två största turneringarns går ju inte. Det är omöjligt. Att sig vidare i champions league hade räknats som en titel. Nå semifinal i europa league något liknande. ECL vet jag inte riktigt.

Man får tänka på att lagen i en kvartsfinal ävem i europa league är Benfica, Liverpool, Roma, Milan etc. Inte lag i Man citys och Real madrids klass. Men fortfarande i en helt annan stratosfär än Mff. Helt omöjliga att slå över två matcher.
Citera
2024-05-03, 04:14
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
En titel i europa nu för tiden i de två största turneringarns går ju inte. Det är omöjligt. Att sig vidare i champions league hade räknats som en titel. Nå semifinal i europa league något liknande. ECL vet jag inte riktigt.

Man får tänka på att lagen i en kvartsfinal ävem i europa league är Benfica, Liverpool, Roma, Milan etc. Inte lag i Man citys och Real madrids klass. Men fortfarande i en helt annan stratosfär än Mff. Helt omöjliga att slå över två matcher.
Tittar man på nuvarande lag som är kvar i ECL så borde ett svenskt mästarlag ha chans att knipa en sådan titel. Såklart inte varje år, back-to-back, men att inte ens vara där och nosa är ett underbetyg.

Skulle inte alls påstå att ett CL-gruppspel är att likna vid en titel. En titel är en titel och så är det med det. Speciellt i internationella turneringar. Sedan kan det såklart vara mer fördelaktigt ekonomiskt med ett CL-gruppspel jämfört med en ECL-titel, men det är Den Moderna Fotbollen. Antingen vinner man titlar eller så deltar man i UEFA-karusellen.

Oambitiöst av mesta mästare i Sveriges nationalsport att inte ens aspirera på europatitlar. Att kalla det för orealistiskt m.m. är en defaitistisk syn och bevisar bara tesen om saknad vinnarmentalitet.

Själv firar jag fortarande Bajens Intertoto-titel. Tror inte vi förlorade med 0-8 någon gång under den kampanjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in