Citat:
Ursprungligen postat av
buisnismannen
Lägg ner vi alla här vet att det finns många anledningar till att du är portad. Hade räckt med läsa dina inlägg här för utfärda ett tillträdesförbud.
Jag har inget tillträdesförbud i nuläget. Det stämmer dock att man kan få tillträdesförbud utan anledning. Så långt har du rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Jag minns inte riktigt processen för Polisen att få till ett tillträdesförbud, men jag har för mig att det isf. krävs ett åklagarebeslut. Vad jag pratar om är hur dom gnällde över att klubbarna själva (som kan stänga av vem som helst för vad som helst, typ) inte hade stängt av tillräckligt många.
Det krävs mycket riktigt ett åklagarbeslut, men åklagaren styrker tillträdesförbud om denne anser att den person som avstängningen gäller kan komma att begå brott i framtiden. Det är en spekulation som inte behöver underbyggas med faktiska bevis. Det behövs inte ens en anklagelse om någon form utav brottslighet. Du kan leva ett helt liv utan att så mycket som gå emot röd gubbe. Är du fotbollssupporter så hjälper inte laglydighet ett smack.