2024-04-30, 17:39
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Nu leker jag djävulens advokat här, men ordet "konkret" försvagar din (och min) poäng. Man skulle kunna utläsa ditt inlägg som att det krävs vaga bevis, så kallade indicier, för att utfärda ett tillträdesförbud. Faktum är att tillträdesförbud tenderar att utfärdas även i fall där det inte finns några skäl över huvud taget. Det räcker inte ens med att bevisa sin oskuld.

Lägg ner vi alla här vet att det finns många anledningar till att du är portad. Hade räckt med läsa dina inlägg här för utfärda ett tillträdesförbud.
Citera
2024-04-30, 18:01
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Nu leker jag djävulens advokat här, men ordet "konkret" försvagar din (och min) poäng. Man skulle kunna utläsa ditt inlägg som att det krävs vaga bevis, så kallade indicier, för att utfärda ett tillträdesförbud. Faktum är att tillträdesförbud tenderar att utfärdas även i fall där det inte finns några skäl över huvud taget. Det räcker inte ens med att bevisa sin oskuld.
Jag minns inte riktigt processen för Polisen att få till ett tillträdesförbud, men jag har för mig att det isf. krävs ett åklagarebeslut. Vad jag pratar om är hur dom gnällde över att klubbarna själva (som kan stänga av vem som helst för vad som helst, typ) inte hade stängt av tillräckligt många.
Citera
2024-04-30, 21:38
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Lägg ner vi alla här vet att det finns många anledningar till att du är portad. Hade räckt med läsa dina inlägg här för utfärda ett tillträdesförbud.
Jag har inget tillträdesförbud i nuläget. Det stämmer dock att man kan få tillträdesförbud utan anledning. Så långt har du rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag minns inte riktigt processen för Polisen att få till ett tillträdesförbud, men jag har för mig att det isf. krävs ett åklagarebeslut. Vad jag pratar om är hur dom gnällde över att klubbarna själva (som kan stänga av vem som helst för vad som helst, typ) inte hade stängt av tillräckligt många.
Det krävs mycket riktigt ett åklagarbeslut, men åklagaren styrker tillträdesförbud om denne anser att den person som avstängningen gäller kan komma att begå brott i framtiden. Det är en spekulation som inte behöver underbyggas med faktiska bevis. Det behövs inte ens en anklagelse om någon form utav brottslighet. Du kan leva ett helt liv utan att så mycket som gå emot röd gubbe. Är du fotbollssupporter så hjälper inte laglydighet ett smack.
Citera
2024-04-30, 22:36
Medlem
Ziccco3s avatar
Alla bakotsträvare som är mot drag på läktarna.
Dif och Hif är chanslösa mot det nya.
Inse att tiden har gått och att ni är daterade.
Den morderna läktarkulturen längtar inte tillbaka till 70 och 80 talet i England.

Vi är Sverige, Italien, England, Tyskland, Spanien, Turkiet och ibland Island…..

Eran sång hörs inte ens när ni tar i och klappar händera. Ni bara tror det när ni står mitt i eran sorgliga tystnad.

Fy fan för sorgliga retro töntar.
Citera
2024-04-30, 23:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Alla bakotsträvare som är mot drag på läktarna.
Dif och Hif är chanslösa mot det nya.
Inse att tiden har gått och att ni är daterade.
Den morderna läktarkulturen längtar inte tillbaka till 70 och 80 talet i England.

Vi är Sverige, Italien, England, Tyskland, Spanien, Turkiet och ibland Island…..

Eran sång hörs inte ens när ni tar i och klappar händera. Ni bara tror det när ni står mitt i eran sorgliga tystnad.

Fy fan för sorgliga retro töntar.
Känns like mycket retro med ultras fanboyeri. Forza och ale ale ale i svenska läktarsånger är väldigt mycket 90-tal.

Titta på italienska ultrasfilmer på Vhs och ladda hem tifofoton från Romderbyn på 56k modemet.
Citera
2024-05-01, 00:50
Medlem
Trummorna förstör mer än vad dom gör nytta. En bra allsång slår det mesta. Gåshud när man får läktaren till att sjunga samstämt.
Citera
2024-05-01, 11:41
Medlem
mishimas avatar
Hur går det för er, djurgårdare? Får ni någon öl?

Hoppas ni trivs i stan.
Citera
2024-05-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Trummorna förstör mer än vad dom gör nytta. En bra allsång slår det mesta. Gåshud när man får läktaren till att sjunga samstämt.

Trummorna gör INGEN nytta.
Citera
2024-05-01, 12:33
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan

Ren allsång låter bara trist och saknar tryck, men alla tycker såklart olika.
Citera
2024-05-01, 21:12
Medlem
mishimas avatar
All respekt till alla djurgårdare som varit här. Allting verkar ha flytit på bra. Bra skött.
Citera
2024-05-02, 08:30
Medlem
erikp121s avatar
Lite roligt att man skymtade mff:s gamla klubbmärke (det rödvita) på någon banderoll i hörnet. Kul att emblembytarna värnar sin historia.

Calcio Moderno.
Citera
2024-05-02, 09:48
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Lite roligt att man skymtade mff:s gamla klubbmärke (det rödvita) på någon banderoll i hörnet. Kul att emblembytarna värnar sin historia.

Calcio Moderno.

Hammarby som delar arena med sina rivaler, köper ett farmalag, är ägda av Zlatan och amerikanskt företag ska inte babbla om "Calcio Moderno".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in