2023-12-31, 17:49
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straffspark
På bilden på SVT ser man att platsen är rakt nedanför ett par rader av balkonger. Så ingen högoddsare att det hamnar om någon som hoppat eller blivit knuffad ut från en av dessa. Att man bankat in en dörr i kåken bekräftar teorin ytterligare

Fast "inga tecken på yttre våld", då bör den omkomne inte ha trillat från nån balkong om det stämmer det som sades. Trillar man ner några våningar så bör ju kroppen bära spår av våld i form av nedslaget.
Citera
2024-01-01, 00:53
Medlem
Inte så förvånande. Bagarmossen är en blandning av fattiga löneslavar, soc-fall, knarkare, olika typer av dekadenta gubbkärringar som låtsas att mångkultur berikar (ofta konmunister) och alkoholister.
En generös andel niggers och zigenare också.
Det är väl grader i helvetet, men det är väl marginellt bättre än Rinkeby i alla fall.

Är överhängande risk att bli rånmördad om man går ut obeväpnad och har något som folk lokalt uppfattar som exklusivt: Exempelvis en iPhone X eller ett smycke i äkta silver.
Citera
2024-01-01, 13:16
Medlem
torsdag2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Fast "inga tecken på yttre våld", då bör den omkomne inte ha trillat från nån balkong om det stämmer det som sades. Trillar man ner några våningar så bör ju kroppen bära spår av våld i form av nedslaget.

Någon som testat att röka fentanylplåster kanske?
Citera
2024-01-01, 19:00
Medlem
En fd flickvän till mig påstår att det är en S*r* som hittades död (*=a). Finns för övrigt en med det namnet i nämnda port som verkar ha en synskada. Vi får hoppas att det inte är färdtjänst som lämnat av henne utan att kontrollera att hon kommit in ordentligt. Fy f..om hon hittade vilse utanför sin egen port.
Citera
2024-01-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
En fd flickvän till mig påstår att det är en S*r* som hittades död (*=a). Finns för övrigt en med det namnet i nämnda port som verkar ha en synskada. Vi får hoppas att det inte är färdtjänst som lämnat av henne utan att kontrollera att hon kommit in ordentligt. Fy f..om hon hittade vilse utanför sin egen port.

Varifrån får du att hon verkar ha en synskada?
Citera
2024-01-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Varifrån får du att hon verkar ha en synskada?

Ombudsman på den organisationen. Dock är det väldigt tyst så vi får väl vänta och se. Det ligger massor av blommor där i närheten och lappar det står det namnet på också så det lutar åt att hon som sa det har rätt.
Citera
2024-01-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Ombudsman på den organisationen. Dock är det väldigt tyst så vi får väl vänta och se. Det ligger massor av blommor där i närheten och lappar det står det namnet på också så det lutar åt att hon som sa det har rätt.

Då förstår jag. Men känns ju långsökt att hon skulle avlidit enbart på grund av en synskada och vilse (om hon inte hade ytterligare funktionsnedsättningar)? Nu minns jag inte men nu var det väl inte jättekallt den kvällen?

Jag hittade förövrigt hennes Facebook där hon för en tid sedan skrev att hon SÅG brandrök komma från globenhållet?

Är det jag som helt slow nu?
Citera
2024-01-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Då förstår jag. Men känns ju långsökt att hon skulle avlidit enbart på grund av en synskada och vilse (om hon inte hade ytterligare funktionsnedsättningar)? Nu minns jag inte men nu var det väl inte jättekallt den kvällen?

Jag hittade förövrigt hennes Facebook där hon för en tid sedan skrev att hon SÅG brandrök komma från globenhållet?

Är det jag som helt slow nu?

Det finns ju väldigt många olika typer av synskador, vissa ser bra i ett smalt fält "tunnelseende" (Täppas Fogelberg är nog den jag kommer på just nu) o andra ser vissa fläckar o vissa är helt nattblinda osv. Men jag kan ha helt fel, bara för att man är ombudsman där behöver man ju inte själv lida av en synskada. Finns ännu ingenting som bekräftar någonting. Enbart spekulationer.
Citera
2024-01-01, 22:01
Medlem
Jag är helt fel ute. Den S*r* (=a) som de lagt ut blommor till är en S*r* H*lil som blev mördad i Sköndal. Hon härstammar från Bagarmossen. Glöm min felaktiga uppgift om den andra S*r*. I Facebookgrupperna står det att en granne såg någon trilla ut från fjärde våningen och tidigare i tråden står det att polisen gått in på Fogdevägen nummer 116 och där finner vi 6 personer på det våningsplanet (och då är det alltså INTE någon S*r*). Ber om ursäkt för den felaktiga spekulationen baserat på fd flickvännens uppgifter.
Citera
2024-01-01, 22:45
Medlem
Den S*r* i Bagarmossen de har lagt ut blommor för är den som syns på bild här :
https://www.instagram.com/vbroden/?hl=sv
Och ja, det är hennes mördares instagram.
FB diskussionen om det mordet finns här :
(FB) Misstänkt mord på kvinna i lägenhet, Sköndal, Stockholm. En man gripen. 2023-12-23
Citera
2024-01-01, 23:04
Medlem
Vi har en 28 åring som heter *xel S*muelsson (*=a) som finns på lexbase där, men vem som ramlat ut från balkongen på fjärde våningen är fortfarande oklart och om det Facebookgrupperna säger stämmer med fjärde våningen är också oklart.
Citera
2024-01-01, 23:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Inte så förvånande. Bagarmossen är en blandning av fattiga löneslavar, soc-fall, knarkare, olika typer av dekadenta gubbkärringar som låtsas att mångkultur berikar (ofta konmunister) och alkoholister.
En generös andel niggers och zigenare också.
Det är väl grader i helvetet, men det är väl marginellt bättre än Rinkeby i alla fall.

Är överhängande risk att bli rånmördad om man går ut obeväpnad och har något som folk lokalt uppfattar som exklusivt: Exempelvis en iPhone X eller ett smycke i äkta silver.
Skulle iofs klassa det extremt bättre än Rinkeby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in