2023-12-23, 17:48
Medlem
Vad vet vi?

Citat:
En kvinna har hittats död i en lägenhet i södra Stockholm.
Hennes anhöriga har underrättats.
En man i 35-årsåldern har gripits av polisen och förhörts. Händelsen utreds som mord.

Aftonbladet
Senast redigerad av Bekannelse 2023-12-23 kl. 18:12.
Citera
2023-12-23, 17:51
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
23 december 12.08, Mord/dråp, Stockholm
En man har gripits av polis i Sköndal efter det att en kvinna är anträffad avliden i en lägenhet.

Mannen är i 35-årsåldern och har förhörts. En åklagare ska inom kort ta ställning till om mannen ska anhållas eller ej. En brottsutredning om mord har inletts.

Platsen där den döda kvinnan är anträffades har varit avspärrad för en brottsplatsundersökning som genomförts av kriminaltekniker.

Anhöriga till kvinnan har underrättats om dödsfallet.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...rap-stockholm/
Citera
2023-12-23, 17:51
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rap-stockholm/
23 december 12.08, Mord/dråp, Stockholm

En man har gripits av polis i Sköndal efter det att en kvinna är anträffad avliden i en lägenhet.

Mannen är i 35-årsåldern och har förhörts. En åklagare ska inom kort ta ställning till om mannen ska anhållas eller ej. En brottsutredning om mord har inletts.

Platsen där den döda kvinnan är anträffades har varit avspärrad för en brottsplatsundersökning som genomförts av kriminaltekniker.

Anhöriga till kvinnan har underrättats om dödsfallet.
Citera
2023-12-23, 18:00
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertOlsson
Jag baserar det på att hon hittad död utan att polis vetat om något tidigare.
Vetat om något tidigare, som vad menar du?
Citera
2023-12-23, 18:03
Medlem
Harry_s avatar
varför skriver polisen vart det är "Sköndal" men inte tidningarna "Aft/Exp"?
Citera
2023-12-23, 18:06
Medlem
Citat:
Hon ju hittad efter lång tid efter död. Det betyder ju att ingen anmält henne saknad. Är det hedersmord kommer ingen att ringa till polisen och uppge henne saknad.
Hur vet du det?
Citera
2023-12-23, 18:09
Medlem
Citat:
Jag vet inte men jag spekulerar av erfarenhet av tidigare fall att det kan vara hedersmord det handlar om här.
Efter lång tid menar jag.
Citera
2023-12-23, 18:12
Medlem
Citat:
Men du verkar upprörd över min spekulation varför?
Är inte upprörd, undrar bara var uppgifterna kommer ifrån. Du verkar veta vem hon är.
Eller sitter du bara och hittar på?
Citera
2023-12-23, 18:25
Medlem
Citat:
Hon ju hittad efter lång tid efter död. Det betyder ju att ingen anmält henne saknad. Är det hedersmord kommer ingen att ringa till polisen och uppge henne saknad.

Aftonbladet:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1199122

"En man i 35-årsåldern har gripits av polisen och förhörts. Han är nu misstänkt för mord.
– Det var helt odramatiskt och han grips inte långt från brottsplatsen, säger Ola Österling stockholmspolisen."

dvs: han grips inte långt från brottsplatsen, tyder på att det inte gått lång tid...
Citera
2023-12-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ser inte var du drar slutsatsen av den texten hur lång tid det har gått sen döden inträffade.
Dödar du i hedersmord så är du inte ifall långt ifrån brottsplatsen även om det gått flera år.

Men du spekulerar nu både om att det är hedersmord, sedan spekulerar du om att det gått lång tid..dig

Vad tänker du spekulera om mer?
Citera
2023-12-23, 18:33
Medlem
käft om hedersmord nu .

troligtvis blev hon dödad av sin snubbe . folk spårar alltid ur vid högtider .

vart i skandal???
Citera
2023-12-23, 18:37
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
1. Nej, det betyder inte att ingen anmält henne saknad.
2. Var står det att hon hittats död efter lång tid?
3. Människor som lever under hedersförtryck i Sverige hålls inte i förvar i något dotterförråd, de brukar ha kontakt med omvärlden i form av utbildning, arbetsliv, vården, och så vidare.

Du sitter och fabulerar och spekulerar fritt utifrån vad det är för tankar som kommer upp i ditt huvud. Jag säger inte att det INTE är hedermord, men baserat på det vi vet finns det faktiskt inte ett jota som tyder på hedersmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in