2023-12-29, 18:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spezia
Jag tycker det är märkligt. Man brukar ofta tala om destruktiva föräldrar skapar destruktivt barn.

Men 2023-2023 kan dessa tjejer ha en helt välfungerande familj och ändå blir det såhär? Vad är problemet hos våra unga gymnasietjejer?
Så går det när man genom statlig propaganda ända ner på dagisnivå uppmuntrar svenska kvinnor att blattar och negrer är det bästa som finns och de är så goda, fina och underbara - medans det stora ondskan ligger hos vita CIS-män. Och det bästa som finns att bli tillsammans med och avla barn med är just kriminellt svartmusk - precis som den här rasförräderskan har gjort.
Citera
2023-12-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så går det när man genom statlig propaganda ända ner på dagisnivå uppmuntrar svenska kvinnor att blattar och negrer är det bästa som finns och de är så goda, fina och underbara - medans det stora ondskan ligger hos vita CIS-män. Och det bästa som finns att bli tillsammans med och avla barn med är just kriminellt svartmusk - precis som den här rasförräderskan har gjort.

Jag tror det är musiken. Att de liksom känner sig utanför eller mobbade om de inte lyssnar på våldsrapen med Yasin och liknande rappare.

Då kanske de inte blir inbjudna till den där festen alla ska till kommande helg.

Då blir de utstötta. I detta fall tror jag hon inte haft stake och säga nej. Vi säger att hon tvingats och lagra narkotikapartier för miljontals kronor i flickrummmet under pistolhot från pojkvännen.

Har hon haft ett val här?

Dagen efter har hon förlåtit honom. Insett att hon inte kan leva utan honom då han är så farlig och spännande.

Så har det fortsatt år efter år.
Citera
2023-12-29, 18:28
Bannlyst

Kan det vara så enkelt, i det här fallet, att Emilia är totalt hjärndöd och dum i huvudet bara?

Medelklassfamilj och villa med möjligheter och bra förebilder, jag lutar åt att hon är hjärndöd
Citera
2023-12-29, 18:28
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8bk2a/tishko-ahmed-23-far-livstid-for-mordet-pa-wilma-andersson

Minns ni fallet Wilma Andersson? Någonstans känns det ändå att Emilia kommit lindrigt undan. Vem vet, tänk om det hade slutat lika illa som det gjorde för Wilma?
Citera
2023-12-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar

Kan det vara så enkelt, i det här fallet, att Emilia är totalt hjärndöd och dum i huvudet bara?

Medelklassfamilj och villa med möjligheter och bra förebilder, jag lutar åt att hon är hjärndöd

Det här må låta långsökt men jag tycker Emilia klarat sig lindrigt undan. Ju mer jag läser om Emilia så slår det en att det här hade kunnat sluta riktigt illa.
Citera
2023-12-29, 18:35
Medlem
Låg självkänsla kanske i kombination med att ha haft det för bra; ser lite spänning och agerar på känslor istället för att stå upp för det som är rätt.
Citera
2023-12-29, 18:35
Medlem
KentWasHeres avatar
Emilia förtjänar allt ont.

If you go black we dont want you back
Citera
2023-12-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Låg självkänsla kanske i kombination med att ha haft det för bra; ser lite spänning och agerar på känslor istället för att stå upp för det som är rätt.

Om vi skildrar det som ett samhällsfenomen, kan detta vara en trend helt enkelt, något som bara inte går och undvika som gymnasietjej idag?
Citera
2023-12-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Emilia förtjänar allt ont.

If you go black we dont want you back

Jag är bara glad att hon sitter där och får chans till reflektion.

Artikeln avslutas ju med orden;

– "Jag kan inte garantera att jag aldrig kommer att få känslor för någon kriminell igen, men jag ska aldrig mer ha ett förhållande med en kriminell person.

En dag vill hon ha barn. Men hennes barn ska aldrig behöva ha en pappa som sitter i fängelse."

Visar ju att Emilia faktiskt rannsakat sig själv. Man får hoppas att hon tar rätt väg hädanefter.
Citera
2023-12-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Hon nämner i slutet av artikeln att hon absolut inte vill ha en far i fängelse. Nog har hon ångrat sig efter denna resa.
Citera
2023-12-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Jävligt äckligt att det är ett vitt namn med bra bakgrund som börjar jaga svartskallekuk.

Leker man med elden så kommer man bränna sig, hon sitter där hon förtjänar och kanske tänker korkade brudar sig för innan dom gör något liknande
Idag: vitt namn
Imorgon: dreadlocks, tatueringar och cigarett-röst
Citera
2023-12-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enworsker
Idag: vitt namn
Imorgon: dreadlocks, tatueringar och cigarett-röst

De går väldigt mycket efter trender. Rationellt tänk saknas. Man kan bara hoppas att det inte går som Wilma Andersson i de här fallen. Att de ändå vaknar och inser. Även om det så ska krävas en häktesperiod på flera månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in