Citat:
Ursprungligen postat av
Gimmi1985
Sverige må vara litet… Men jag lovar dig att det är en STOR marknad för spelbolagen. I början av 2019 så var dom ivriga och betala licensavgiften men hade nog inte heller räknat med att så många skulle spelpausa sig. Vi alla vet att det är speltorskarna bolagen lever på..
Citat:
Ursprungligen postat av
babobaa
Har de malta licens så behöver man inte skatta . Förstår fortfarande inte vad de förlorar på att enbart ACCEPTERA svenskar på sin sida? Ja svenska licensen e meningslös för dom. Men vad förlorar de på att fortfarande acceptera oss är min fråga. Gott nytt på dig!
Du har fel.
Du ska skatta även om bolaget är positionerat i Malta. Det är känt sedan länge bland gamblers. Saknar anordnare svensk licens så ska spelaren skatta oavsett vart bolaget är beläget. Källa: Skatteverket:
https://skatteverket.se/privat/skatt...328000675.html
"
Vinst i bland annat följande spel är en skattepliktig kapitalinkomst
spel som riktar sig till den svenska spelmarknaden och
anordnare saknar en svensk spellicens"
"Fattar inte, varför inte bara låta svenska spelare få vara kvar" - bla bla bla.
Spellicensen är dyr, går inte marknaden med vinst eller förtjänst så drar man sig tillbaka. Det KOSTAR resurser och pengar i licenser, kundtjänst, betalsystem, utveckling etc. att finnas på en marknad.
Läs på om unit economics, är en marknad inte lönsam så lämnar man den, ingen av er verkar fatta det. William Hill var helt enkelt inte lönsamma på den svenska marknaden.
Att ändå då komma med svar som "MEN VADÅ, VARFÖR INTE LÅTA SVENSKAR SPELA? TRO MIG, SVENSKAR SPELAR MYCKET, JAG HAR OMSATT SÄKERT 100 TUSEN!"...