Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-29, 14:41
  #1
Medlem
Postar åt min e-polare som inte vill vänta 3 dagar på att posta.

https://ibb.co/kBwsqWS

"jag har två sleeves som är mer eller mindre blackouts, med några små motiv insprängda här och där. båda dessa sleeves är gjorda samtidigt för 6-7 år sedan. samma artist, samma sorts bläck, samma placering på respektive arm.

För 3 veckor sedan täckte jag över några av de mindre motiven på ena armen med mer svart (se bilden), men det svarta som jag redan har på samma arm har sedan dess sett grått ut och avsevärt mkt blekare än min andra arm. Det började redan dagen efter när jag tog bort plastfolien, men har sedan dess bestått. Trots att jag gått igenom en hel läkningsprocess och det nya bläcket har läkt och ser bra ut.

Jag har sökt som en vettvilling men antingen är jag helt unik (jo eller hur) eller så suger jag på att googla, eller så finns det någon annan förklaring, HOPPAS jag. För tre veckor sedan, innan jag täckte över dessa motiv, var armarna helt identiskt lika svarta, så nej, det har inte alltid varit såhär, och nej jag inbillar mig inte. På bilden ser man klart och tydligt en rätt märkbar skillnad.

Den som kan ge mig en vettig förklaring får en nätpuss och evig tacksamhet. Aldrig varit med om något liknande, och jag har ändå rätt många tatueringar sedan innan."

Personligen trodde jag att det berodde på att hans arm med de nya tatueringarna var rakad och därför såg lite ljusare ut, men han rakade halva andra underarmen för att jämföra, och det såg fortfarande grått ut. Tycker det låter sjukt konstigt, men jag vet inte, jag har bara några stycken mindre gaddar själv, och de är i färg.
Citera
2023-12-29, 14:46
  #2
Medlem
Vilken är din text och vilken är din "polares". Det är rätt rörigt...
Citera
2023-12-29, 14:56
  #3
Medlem
Ja rörigt e det minsta man kan säga.
Men varför göra så med sin arm överhuvudtaget?
Kan någon på riktigt tycka det är snyggt?
Citera
2023-12-29, 15:17
  #4
Medlem
killdozer666s avatar
Alltså du menar att den färgen som gjordes för 6-7 år sedan har bleknat nu när det fyllts på nytt svart bredvid? Det är väl inte alls konstigt. Bläck bleknar efter nåt år. Ny, färsk svärta bredvid gammal gör att den gamla ser ännu dassigare ut.
Citera
2023-12-29, 16:40
  #5
Medlem
Paddan1000s avatar
Det är en optisk illusion helt enkelt som har med kontraster att göra. Samma som gör att man kan lura ögat att se svart färg på en vit bioduk.
Citera
2023-12-29, 18:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vilken är din text och vilken är din "polares". Det är rätt rörigt...

Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Ja rörigt e det minsta man kan säga.
Men varför göra så med sin arm överhuvudtaget?
Kan någon på riktigt tycka det är snyggt?

Det innanför citaten? Kanske borde ha fetmarkerat eller något, sorry.
Citera
2023-12-29, 18:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killdozer666
Alltså du menar att den färgen som gjordes för 6-7 år sedan har bleknat nu när det fyllts på nytt svart bredvid? Det är väl inte alls konstigt. Bläck bleknar efter nåt år. Ny, färsk svärta bredvid gammal gör att den gamla ser ännu dassigare ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Det är en optisk illusion helt enkelt som har med kontraster att göra. Samma som gör att man kan lura ögat att se svart färg på en vit bioduk.

Citerar honom: "för 3v sen, innan jag gjorde det nya svarta så var armarna identiskt svarta. nu ser man klart och tydligt att så inte är fallet, och det är inte tal om någon optisk illusion (wtf? kolla bilden, den säger allt) för det går att jämföra nyanserna i paint och det skiljer sig drastiskt åt"

Medan jag tycker hela grejen låter konstig så får jag nog ändå hålla med honom om att man ganska tydligt kan se skillnad, och om båda armarna nu var lika svarta för tre veckor sedan så är det himla skumt.
Citera
2023-12-29, 19:48
  #8
Medlem
Ja bläck bleknar med tiden men sån där jävla skillnad ska det väl inte vara. Gå tillbaka till studion och fråga, har aldrig sett liknande och har gjort flera omgångar med bläck på min kropp.
Citera
2023-12-29, 21:47
  #9
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
Citerar honom: "för 3v sen, innan jag gjorde det nya svarta så var armarna identiskt svarta. nu ser man klart och tydligt att så inte är fallet, och det är inte tal om någon optisk illusion (wtf? kolla bilden, den säger allt) för det går att jämföra nyanserna i paint och det skiljer sig drastiskt åt"

Medan jag tycker hela grejen låter konstig så får jag nog ändå hålla med honom om att man ganska tydligt kan se skillnad, och om båda armarna nu var lika svarta för tre veckor sedan så är det himla skumt.

När jag klipper bort det nya bläcket överst i bilden tycker jag det gråa bläcket som är kvar får ungefär samma nyans på båda armarna. De skillnader som är kvar kan förklaras av att ljuset faller olika på underarmarnas från sidan och att de rosa strecken på vänsterarmen ger upphov till en optisk illusion i sig.

Be din kompis skicka en ny bild där ljuset faller på armarna rakt framifrån och där du sedan klipper ut en helt grå bit från varje underarm och lägger bredvid varandra så kommer du se att färgen är densamma.
Citera
2023-12-30, 15:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
När jag klipper bort det nya bläcket överst i bilden tycker jag det gråa bläcket som är kvar får ungefär samma nyans på båda armarna. De skillnader som är kvar kan förklaras av att ljuset faller olika på underarmarnas från sidan och att de rosa strecken på vänsterarmen ger upphov till en optisk illusion i sig.

Be din kompis skicka en ny bild där ljuset faller på armarna rakt framifrån och där du sedan klipper ut en helt grå bit från varje underarm och lägger bredvid varandra så kommer du se att färgen är densamma.

Jag bad honom höra med tatueraren igen. Hittar han ingen info på nätet om det så finns det ofta en anledning (sorry kompis) till det. Kvalitén är också, som du säger, sjukt dålig, och kan nog till stor del förklaras av ljuset. Men han visade upp armarna sida vid sida i webcam, och medan jag inte tog några screenshots så tyckte även jag man såg skillnad. Men jag kanske är en enabler eller vad fan det kallas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback