2023-12-29, 03:15
Bannlyst
https://conservativeus.com/video-woke-feminist-dates-an-alpha-male-and-instantly-gets-restored-to-factory-settings/

En Kvinna i Kalifornien som är väldigt vänster dejtade för ovanlighetensskull en riktig man och verkade bli helt såld då hon enligt videon tröttnat på att träffa "liberal snowflakes"

Hon nämnde också i videon att feminismen lämnade hennes kropp. Är detta början på ett trendskifte där dagens unga kvinnor börjar erkänna att de dras till riktiga män som de alltid har gjort men aldrig vågat påstå offentligt?

Antar att mannen faktiskt gav henne vad hon ville ha i bingen efter också
Citera
2023-12-29, 03:46
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
https://conservativeus.com/video-woke-feminist-dates-an-alpha-male-and-instantly-gets-restored-to-factory-settings/

En Kvinna i Kalifornien som är väldigt vänster dejtade för ovanlighetensskull en riktig man och verkade bli helt såld då hon enligt videon tröttnat på att träffa "liberal snowflakes"

Hon nämnde också i videon att feminismen lämnade hennes kropp. Är detta början på ett trendskifte där dagens unga kvinnor börjar erkänna att de dras till riktiga män som de alltid har gjort men aldrig vågat påstå offentligt?

24ut 60in = feministisk exorcism.
Citera
2023-12-29, 08:30
Medlem
grungewhores avatar
Det är vanligare än man tror detta. Kvinnor blir oftast woke efter ett förhållande då de projicerar sina egna misslyckanden på alla män.

Men om du är woke från början så har du aldrig upplevt riktiga män, och det är klart feminismen lämnar kroppen...
Citera
2023-12-29, 08:38
Medlem
zombie-nations avatar
Är det så det går till, de träffar en snygg kille med gammaldags värderingar och helt plötsligt vill de inte ha rättighet till sin kropp, rösträtt eller mer än småpengar för sitt arbete.
Citera
2023-12-29, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är det så det går till, de träffar en snygg kille med gammaldags värderingar och helt plötsligt vill de inte ha rättighet till sin kropp, rösträtt eller mer än småpengar för sitt arbete.

Enligt Wikipedia definieras feminism som
Citat:
kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter som män

De skall alltså få samma möjlighet att utbilda sig, inte rätt till en examen på andra villkor än män. De skall ha samma rätt till att förhandla sig till en bra lön på samma sätt som männen, men de få samma lön om dom män bara om dom presterar lika eller förhandlar lika. Inget hindrar kvinnor från at prestera bättre eller förhandla bättre; det är bara att sätta igång. Man kan som kvinna visst tjäna bättre än en man med motsvarande jobb.

Så vitt jag vet har idag kvinnor i Sverige samma rättigheter som män. Till exempel rätt till att ha sex med vem man vill eller avstå helt ifall man vill. Man har rätt att använda preventivmedel för att undvika graviditet vid sex, men DESSUTOM rätten att vid graviditet avgöra om den lille i magen skall leva eller dö. Den rättigheten har bara kvinnor.

Väljer man ändå att föda barnet så har man återigen samma rättiheter som männen vad gäller föräldraledighet etc.

Men skulle det skita sig och mannen och kvinnan börjar skada varandra så räkas det i båda fallen som "mäns våld mot kvinnor". Det finns ingen speciell kategori för kvinnors våld män.

Så i Sverige kämpar nog feministerna mot väderkvarnar. Rättigheterna har redan uppnåtts, men man klagar för att man inte riktigt klarar av att ta till vara de möjligheter man fått. Det kräver övning, det kan vara lite jobbigt. Det är nog där skon klämmer. Men se, det är jobbigt även för männen.
Citera
2023-12-29, 08:53
Avslutad
Citat:

Hur menar du nu? Kvinnor har haft rösträtt, rättighet till sin kropp och lika lön för lika arbete ett bra tag nu.

Citera
2023-12-29, 08:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Hur menar du nu? Kvinnor har haft rösträtt, rättighet till sin kropp och lika lön för lika arbete ett bra tag nu.

Jo men det är feminism som vill ha det kvar. Slutar hon vara feminist betyder det att hon vill kasta bort sina rättigheter.

Om du är sosse och blir moderat, så slutar du ju ha sosseåsikter.
Citera
2023-12-29, 08:59
Avslutad
Citat:
Jo men det är feminism som vill ha det kvar. Slutar hon vara feminist betyder det att hon vill kasta bort sina rättigheter.

Om du är sosse och blir moderat, så slutar du ju ha sosseåsikter.

Det känns som en felaktig slutsats. Det finns massvis av riktiga kvinnor som inte är feminister med blått hår (den överväldigande majoriteten faktiskt) som hyllar våra olikheter som män och kvinnor utan att för den sakens skulle vilja försaka sin rösträtt. Som sagt, feminism idag har inget med kvinnliga rättigheter att göra. Den kampen är över sedan länge.
Citera
2023-12-29, 10:16
Medlem
Citat:
Det känns som en felaktig slutsats. Det finns massvis av riktiga kvinnor som inte är feminister med blått hår (den överväldigande majoriteten faktiskt) som hyllar våra olikheter som män och kvinnor utan att för den sakens skulle vilja försaka sin rösträtt. Som sagt, feminism idag har inget med kvinnliga rättigheter att göra. Den kampen är över sedan länge.

Feminism är vad det alltid har varit.

Det du syftar på är de som kallar sig för feminister, men snarare är matriarkister. Dvs.: de vill ha ett matriarkat (kvinnostyre) och kallar detta för "feminism". De är rejält genomskådade av mig iaf. Börja genomskåda dem du med, så ser du. De är inte feminister.

Feminism är något fint och bra. Det handlar om jämställdhet i rättigheter, möjligheter och skyldigheter mellan könen: socialt, ekonomiskt och politiskt.

Patriarkat är inte fint och bra, då det alltid kommer gå för långt och leda till kvinnoförtryck.
Matriarkat är inte fint och bra, då det alltid kommer gå för långt och leda till mansförtryck.
Citera
2023-12-29, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Feminism är vad det alltid har varit.

Det du syftar på är de som kallar sig för feminister, men snarare är matriarkister. Dvs.: de vill ha ett matriarkat (kvinnostyre) och kallar detta för "feminism". De är rejält genomskådade av mig iaf. Börja genomskåda dem du med, så ser du. De är inte feminister.

Feminism är något fint och bra. Det handlar om jämställdhet i rättigheter, möjligheter och skyldigheter mellan könen: socialt, ekonomiskt och politiskt.

Patriarkat är inte fint och bra, då det alltid kommer gå för långt och leda till kvinnoförtryck.
Matriarkat är inte fint och bra, då det alltid kommer gå för långt och leda till mansförtryck.

Väl skrivet, jag håller med.

Problemet kvarstår dock då de aktivister som förespråkar matriarkat kallar sig feminister. Kanske dags för feminister att beakta detta och anta ett nytt begrepp, typ egalitet? Då slipper det ödslas tid på att bråka med människor man egentligen är överens med om vad en feminist är. Det känns som att Islam och muslimer står inför samma dilemma, där man nog med tiden kommer bli tvungen att förkasta begreppen som radikala idioter stulit.
Citera
2023-12-29, 10:31
Medlem
Citat:
Väl skrivet, jag håller med.

Problemet kvarstår dock då de aktivister som förespråkar matriarkat kallar sig feminister. Kanske dags för feminister att beakta detta och anta ett nytt begrepp, typ egalitet? Då slipper det ödslas tid på att bråka med människor man egentligen är överens med om vad en feminist är. Det känns som att Islam och muslimer står inför samma dilemma, där man nog med tiden kommer bli tvungen att förkasta begreppen som radikala idioter stulit.

Jo, man kan ju hoppas...
Jag hade gjort det om jag vore feminist (jag är dock inte det, utan är humanist då jag anser att det räcker och täcker mer av vad jag själv står för, men visst ingår det en stor släng feminism, äkta feminism, i humanismen).

Vi får se. Så småningom lär feministerna ryta ifrån mot matriarkisterna.
Det händer iaf. redan nu i stugorna. Min mor är feminist (äkta feminist) och har uttalat flera gånger vad hon ser som illa med den nya sortens "feminism" (läs matriarkism). Även vissa av mina kvinnliga polare som är feminister står inte bakom delar av matriarkisternas framfart.
Det behöver nog bubbla mer innan det når ut.

Men nu är vi off topic. Trådens ämne låter märkligt. Jag ska se över länken innan jag uttalar mig om ämnet.
Citera
2023-12-29, 10:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen

Oavsett om feminister säger att de vill ha en känslig och förstående man (eller kvinna) , perfekt jämställd och lyhörd för hennes (hans) behov och trygghet
Så kommer man aldrig ifrån faktumet att i varje kvinna bor det en liten prinsessa som söker en prins som kan ge henne känslan av att vara kvinna
Varje kvinna längtar efter en man som bejakar och bekräftar den slumrande prinsessan från tid till tid. Och då uppstår automatisk kärlek. Det är ett recept som stått sig igenom alla tider.
So Boys ! Nu vet ni det. Svårare än så var det inte.
Senast redigerad av Upplyften 2023-12-29 kl. 10:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in