2023-12-29, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag ska se över länken innan jag uttalar mig om ämnet.

Gör så, den var lite smårolig. Män och kvinnor är olika, och det är det vi uppskattar med varandra. Tror att detta fenomen lär bli vanligare. Dagens "feminism" är praxis i skolor i västvärlden från unga år, många sveps säkert med utan att egentligen besitta den typen av djupa avundsjuka manshat som är så typisk för dagens "feminister". Män tycker (som regel) om kvinnor som är kvinnor. Kvinnor tycker (som regel) om män som är män. Att inte 100% av världens befolkning bemöter det uttalandet med uttröttad likgiltighet inför dess självklarhet är häpnadsväckande.
Citera
2023-12-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Väl skrivet, jag håller med.

Problemet kvarstår dock då de aktivister som förespråkar matriarkat kallar sig feminister. Kanske dags för feminister att beakta detta och anta ett nytt begrepp, typ egalitet? Då slipper det ödslas tid på att bråka med människor man egentligen är överens med om vad en feminist är. Det känns som att Islam och muslimer står inför samma dilemma, där man nog med tiden kommer bli tvungen att förkasta begreppen som radikala idioter stulit.

Vilka "aktivister" är detta? som alltså förespråkar matriarkat?
Har aldrig i hela mitt liv stött på ens en sådan.
Citera
2023-12-29, 12:41
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vad innebär jämlikhet och jämställdhet då enligt feministisk modell?
Vi är ju biologiskt olika, så hur får man till denna jämlikhet och jämställdhet?
Citera
2023-12-29, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Ett färskt exempel från The Oakland Post, en studenttidning från Michigan.

https://oaklandpostonline.com/34914/uncategorized/feminism-isnt-enough-its-time-we-demand-male-oppression/

Utdrag ur artikeln:

Citat:
With it being International Women’s Month, I got to thinking about how feminism just isn’t doing it for me anymore. Equality between men and women? Absolutely not. Ladies, it’s about time we demand misandry. That’s right — we need to oppress men

Jag tror inte detta är talande för alla olika människor som kallar sig feminister, men man bör vara medveten om att detta förekommer och starkaste fästet är utbildningsväsendet i USA, colleges o.s.v.
Citera
2023-12-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Ett färskt exempel från The Oakland Post, en studenttidning från Michigan.

https://oaklandpostonline.com/34914/uncategorized/feminism-isnt-enough-its-time-we-demand-male-oppression/

Utdrag ur artikeln:

Jag tror inte detta är talande för alla olika människor som kallar sig feminister, men man bör vara medveten om att detta förekommer och starkaste fästet är utbildningsväsendet i USA, colleges o.s.v.

Uttryck för irritation att jämställdhet går så långsamt/ tas på så lite allvar i USA, skulle jag hävda.

Lär dig skillanden på politisk retorik, när människor är sarkastiska, ironiska, eller tar i från tårna för att
skapa uppmärksamhet och reella mål, politik.
Citera
2023-12-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vansterliberalen
https://conservativeus.com/video-woke-feminist-dates-an-alpha-male-and-instantly-gets-restored-to-factory-settings/

En Kvinna i Kalifornien som är väldigt vänster dejtade för ovanlighetensskull en riktig man och verkade bli helt såld då hon enligt videon tröttnat på att träffa "liberal snowflakes"

Hon nämnde också i videon att feminismen lämnade hennes kropp. Är detta början på ett trendskifte där dagens unga kvinnor börjar erkänna att de dras till riktiga män som de alltid har gjort men aldrig vågat påstå offentligt?

Antar att mannen faktiskt gav henne vad hon ville ha i bingen efter också

När mannen är ung så är han "cool" när han är lite badboy. Muskler, hårda tag, lite ful i mun.

När åren går, mannen blir medelålders, tappar sin sexapeal, grinig, alkoholproblem, flint och ölmage...
Kvinnan står i köket, beroende av mannen för sin försörjning...

Nja, feministen kommer komma tillbaka när det sexuella ruset lagt sig...
Citera
2023-12-29, 13:05
Medlem
Tropicalss avatar
Tittade på videon och det enda som nämns är att mannen betalde för allt. Är detta kulmen av manlighet enligt dagens feminister?
Citera
2023-12-29, 15:36
Avslutad
Hon har haft ett ”Linda”-moment. Undrar vad som händer när hon blir dumpad.
Citera
2023-12-29, 15:57
Medlem
halvtomts avatar
Så hon är alltså någon form av offentlig person med en följarskara på sociala medier, men den här blaskan kan inte namnge henne trots att det är henne artikeln handlar om?

Dessutom så ser videon jävligt skev ut på nåt sätt. Tror hela skiten är fejk. Sånt som "konservativa" tonårspojkar runkar till.
Citera
2023-12-29, 16:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
helt plötsligt vill de inte ha rättighet till sin kropp, rösträtt eller mer än småpengar för sitt arbete.

För amerikanska kvinnor har ju inget av det där, eller hur? Väx upp.
Citera
2023-12-29, 16:18
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvtomt
Så hon är alltså någon form av offentlig person med en följarskara på sociala medier, men den här blaskan kan inte namnge henne trots att det är henne artikeln handlar om?

Dessutom så ser videon jävligt skev ut på nåt sätt. Tror hela skiten är fejk. Sånt som "konservativa" tonårspojkar runkar till.

Det är clickbait. Man borde känna sig lite bortgjord om man läst och gillat.
Citera
2023-12-29, 17:14
Avslutad
Det här har givetvis aldrig hänt. Vad är ”conservativeus” för en hemsida? Någon form av MAGA blogg från någon incel i en källare i Kentucky?

Nej, dröm vidare pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in