2023-12-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Jag håller helt med dig och tror faktiskt inte jag är ensam skåning om att tacka för ditt utmärkta förslag
Jag tycker vi skakar tass och försöker få igenom detta så fort det bara går. Ju förr vi i Skåne kan bli fria från Sverige ju bättre blir det för alla parter

Kanske inte från er i Sverige som skulle förlora en ganska stor bit av era livsmedel och skatteintäkter. Men ni är ju ändå så ledande när det gäller ekonomi så ni klarar er alltid. Ni kan ta hjälp av norrlänningarna och deras magiska gröna fabriker i norr.

Är ni andra i tråden med mig så tar vi alla och röstar på AFS för att kunna jävlas maximalt med EU.
Dessutom så retar det inte bara EU utan även SD som sitter där och hoppas på att få nya fina uppdrag.

Kram från mig
mvh
En skåning som vill ha friheten åter och är jävligt trött på Svärje

Den enda regionen som bidrar med nettopengar till Svärje är Skitholm din blåsta skåning.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Of...ningssystemet/

Skulle vi skänka bort er så är ni ändå en del av EU så det enda som skulle ändras är att vi då slipper er som bidragstagare.

Ert jordbruk betalas av övriga landet. Då får Danmark betala.

Ej vänta lite.. även så betalas stor del av er matproduktion av EU genom deras stöd.

Svagbehåvad?

Förutom det så tror jag inte AFS skulle vilja ge upp ett fästa som bruna Skåne.
Citera
2023-12-28, 22:58
Medlem
R5As avatar
Om du studerat vad europaparlamentet har för funktion så förstår du att du inte har nåt inflytande alls över hur EU styrs. Jag röstar inte och det är min ståndpunkt, tänker inte förgylla deras illusion om att vi har nåt att säga. Litet valdeltagande = Då fattar dom att folk genomskådat deras bs.
Citera
2023-12-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Röstar man i EU-valet som eu-kritiker så är man bara lurad.

Nej, ni ska varken rösta på AfS, SD eller NMR.

Systemet är korrupt, riggat och openetrerbart. Kommissionen i Bryssel som består av globalister kommer oavsett att få förnyat förtroende oavsett om AfS får 1, 2, 6 eller 10 procent i det svenska EU-valet.

Det ni gör med er bortkastade röst är att legitimera denna sjuka union genom höjt valdeltagande.

Den bästa protesten är att inte rösta alls, för att sända en signal till idioter som tjatar om att EU=demokrati att det låga valdeltagandet vittnar om att folk inte ser någon mening med att rösta på det låtsasdemokratiska EU.

Själv funderar jag på att sitta som röstmottagare och skratta åt alla dumma får som tror att deras röst var femte år i EU-valet kommer förändra något nämnvärt. Blir gratis 3000 kr i kontot i alla fall.

Woke är dom väll också ?
Citera
2023-12-28, 23:05
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Om du studerat vad europaparlamentet har för funktion så förstår du att du inte har nåt inflytande alls över hur EU styrs. Jag röstar inte och det är min ståndpunkt, tänker inte förgylla deras illusion om att vi har nåt att säga. Litet valdeltagande = Då fattar dom att folk genomskådat deras bs.
Det är exakt det här som jag har försökt tjata folk om. Även när det gäller det svenska riksdagsvalet eftersom riksdagen knappast har något mandat längre.

Istället blir man kallad för "defaitist" och att "SD hade också 1000 röster en gång i tiden 1990" "Det är viktigt att göra sin röst hörd oavsett"

Det enda ni gör med era röster är att ni legitimerar det här skitbygget och ger Åkessons kompisar (och kanske även Kasselstrand) en extra lönecheck i fickan. Hade de verkligen varit genuina så hade de avsagt sig sin lön från parlamentet och skickat den till någon välgörenhetsorganisation istället. Samt opinionsbildat för utträde nonstop på det sätt som Nigel Farage gjorde.
Citera
2023-12-28, 23:10
Avstängd
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baralitesmartare
Den enda regionen som bidrar med nettopengar till Svärje är Skitholm din blåsta skåning.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Of...ningssystemet/

Skulle vi skänka bort er så är ni ändå en del av EU så det enda som skulle ändras är att vi då slipper er som bidragstagare.

Ert jordbruk betalas av övriga landet. Då får Danmark betala.

Ej vänta lite.. även så betalas stor del av er matproduktion av EU genom deras stöd.

Svagbehåvad?

Förutom det så tror jag inte AFS skulle vilja ge upp ett fästa som bruna Skåne.

Den svagbegåvade av oss båda är du som vi redan innan konstaterat i en annan tråd där du fick pisk.
Om vi nu skall jämföra våra regioner som du säger. Alltså Öresundsregionen mot Stockholm så är det på det lilla viset att faktiskt blir det lika.
Det vill säga lika många invånare. Jag tror dock att ekonomin är starkare här nere i Öresundsregionen än vad den är i Stockholm.

Det pågår en ständig kraftmätning mellan Nordens två ledande storstadsregioner Stockholm och Öresundsregionen där organisationerna Greater Copenhagen och Stockholms handelskammare under det senaste året presenterat var sin analys där den egna storstadsregionen jämförs med andra regioner. Det är två starka regioner där femton parametrar från rapporterna jämförts av Sydsvenskan som till slut konstaterar att det är oavgjort – regionerna är jämnstarka.

Regional BNP: Greater Copenhagen har sedan 2010 växt förbi Storstockholm och hade 2020 en regional bruttoregionprodukt på 222 miljarder euro med Storstockholm strax efter med 220 miljarder (enligt Greater Copenhagens analys). Dansk ekonomi väntas i år växa medan svensk ekonomi väntas krympa. Sverige tyngs av en stor andel rörliga bostadslån där räntehöjningarna får snabbt genomslag på hushållens konsumtion. Danmark gynnas av ett kraftigt ett framgångsrikt vindkraftskluster samt ett växande life sciencekluster där det i Östdanmark görs investeringar på mer än 50 miljarder danska kronor i nya forskningsanläggningar, läkemedelsfabriker och kontor.
Forskning och utveckling: Enligt både danska och svenska utvärderingar är Greater Copenhagen bäst i Europa på forskning och utveckling.

Källa: https://www.newsoresund.se/jamn-kamp...fors-av-media/

Summa summarum så kan man då säga alltså att skulle vi nu med förhoppning ge oss i Skåne vår frihet åter så skulle alltså vi här nere ha det bättre än ni i Sverige. Så stoppa upp ditt snack om Stockholm är de enda som är lönsamma i Sverige.

Du vet att Skåne är porten till kontinenten medans Stockholm mest är en varböld som stoppar upp allt flytande blod i kroppen Svärje.
Det är tack vare oss Sverige inte bara har livsmedel utan ni får in ganska mycket cash från oss också.

Du får hem och göra läxan även den här gången lille vän.

Vi tar alltså och röstar på AFS denna gången så får du och dina vänner i fjollträsk ta och rösta på Fi i helt vanlig ordning.
Rymdkram från mig
Citera
2023-12-28, 23:17
Medlem
Eoppoyzs avatar
Alla riksdagspartier vill vara kvar i EU. Som EU-motståndare vill jag gå ur EU. Det blir alltså en röst på AFS.
Citera
2023-12-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Den svagbegåvade av oss båda är du som vi redan innan konstaterat i en annan tråd där du fick pisk.
Om vi nu skall jämföra våra regioner som du säger. Alltså Öresundsregionen mot Stockholm så är det på det lilla viset att faktiskt blir det lika.
Det vill säga lika många invånare. Jag tror dock att ekonomin är starkare här nere i Öresundsregionen än vad den är i Stockholm.

Det pågår en ständig kraftmätning mellan Nordens två ledande storstadsregioner Stockholm och Öresundsregionen där organisationerna Greater Copenhagen och Stockholms handelskammare under det senaste året presenterat var sin analys där den egna storstadsregionen jämförs med andra regioner. Det är två starka regioner där femton parametrar från rapporterna jämförts av Sydsvenskan som till slut konstaterar att det är oavgjort – regionerna är jämnstarka.

Regional BNP: Greater Copenhagen har sedan 2010 växt förbi Storstockholm och hade 2020 en regional bruttoregionprodukt på 222 miljarder euro med Storstockholm strax efter med 220 miljarder (enligt Greater Copenhagens analys). Dansk ekonomi väntas i år växa medan svensk ekonomi väntas krympa. Sverige tyngs av en stor andel rörliga bostadslån där räntehöjningarna får snabbt genomslag på hushållens konsumtion. Danmark gynnas av ett kraftigt ett framgångsrikt vindkraftskluster samt ett växande life sciencekluster där det i Östdanmark görs investeringar på mer än 50 miljarder danska kronor i nya forskningsanläggningar, läkemedelsfabriker och kontor.
Forskning och utveckling: Enligt både danska och svenska utvärderingar är Greater Copenhagen bäst i Europa på forskning och utveckling.

Källa: https://www.newsoresund.se/jamn-kamp...fors-av-media/

Summa summarum så kan man då säga alltså att skulle vi nu med förhoppning ge oss i Skåne vår frihet åter så skulle alltså vi här nere ha det bättre än ni i Sverige. Så stoppa upp ditt snack om Stockholm är de enda som är lönsamma i Sverige.

Du vet att Skåne är porten till kontinenten medans Stockholm mest är en varböld som stoppar upp allt flytande blod i kroppen Svärje.
Det är tack vare oss Sverige inte bara har livsmedel utan ni får in ganska mycket cash från oss också.

Du får hem och göra läxan även den här gången lille vän.

Vi tar alltså och röstar på AFS denna gången så får du och dina vänner i fjollträsk ta och rösta på Fi i helt vanlig ordning.
Rymdkram från mig

Om nu Region Skåne är så stark varför är den då nettobidragstagare?

Du fick en länk.

Skåne är verkligen inte en port till kontintenten.

Har du inte förstått NÅGOT om bristen på underhåll och utbyggnad av järnväg som kommer göra Skåne till ett rövhål där lastbilar kommer försöka slå sig fram på vägar som också är underdimensionerade?

https://jarnvagar.nu/klartecken-for-...-vast-och-syd/
https://www.sydsvenskan.se/2023-10-2...nfarkt-i-skane

Öresundsregionen håller inte alls ihop.

Förut gick Öresundståget Helsingör-Kalmar.

Men danskjävlarna hoppade av för de gillar inte det riktiga Sverige och ville inte rusta upp spåren på sin sida.
De ville skylla allt på Sverige allmänhet och det riktiga Sverige dvs Kronoberg och Kalmar län i synnerhet.

Fan du är verkligen bakom flöte.. Att någon låter dig få sista ordet betyder inte att den fått "pisk" utan att den tröttnat på dvärgens svammel.
Senast redigerad av baralitesmartare 2023-12-28 kl. 23:26.
Citera
2023-12-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Alla riksdagspartier vill vara kvar i EU. Som EU-motståndare vill jag gå ur EU. Det blir alltså en röst på AFS.

Varför vill du rösta på en "one man show"?

Ett sjunkande skepp?`

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...partistyrelsen
Citera
2023-12-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Litet valdeltagande = Då fattar dom att folk genomskådat deras bs.
Tror du på detta själv? "oj vad få som röstat i Sverige, bäst att vi lägger ner EU."
Om absolut ingen skulle rösta så skulle ju parlamentarikerna rösta på sig själva (naturligtvis) och allt fortsätter som vanligt.

Det enda som skulle funka är nationella omröstningar om att lämna EU.
Citera
2023-12-29, 00:33
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Då är en röst på AfS i EU-valet endast kontraproduktivt.
Citera
2023-12-29, 00:40
Medlem
EnsamStatys avatar
AfS eller SD

Jag sympatiserar mer med AfS, men chansen att de får någon plats är minimal. SD är ett säkrare kort för att få mer sundare åsikter i parlamentet, men de vill inte gå ut ur EU längre och utträde är något jag prioriterar högt.

Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Då är en röst på AfS i EU-valet endast kontraproduktivt.

Hur resonerar du?

Brexit lyckades pga att Nigel Farage parti kom in i parlamentet och fick enorm uppmärksamhet på hemmaplan när han skällde ut EU-eliten.
Senast redigerad av EnsamStaty 2023-12-29 kl. 00:43.
Citera
2023-12-29, 00:40
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Tror du på detta själv? "oj vad få som röstat i Sverige, bäst att vi lägger ner EU."
Om absolut ingen skulle rösta så skulle ju parlamentarikerna rösta på sig själva (naturligtvis) och allt fortsätter som vanligt.

Det enda som skulle funka är nationella omröstningar om att lämna EU.
Det kanske inte ger en förändring på direkten, men det ger en stark symbolisk betydelse som kommer påverka på längre sikt.

EU kommer mer och mer tappa sin legitimitet. Det låga valdeltagandet blir ännu ett argument och katalysator för EU-skeptiker att få till stånd en folkomröstning. Luft under vingarna och ny energi för att opinionsbilda på bred front och få fler att överge EU som idé. Det kommer utspela sig som en dominobricka över alla EU-länder. Till slut är skiten passé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in