2024-01-05, 17:32
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Utan deltagande av Bolsjunov och andra ryska åkare
har herrtävlingarna blivit meningslösa för alla utom
norrmän, som ju saknar intresse för den sportsliga
delen och ser segrar som det enda viktiga
.
Om du går gjennom skitrådene her, vil du nok se vilke anvendere som er fokusert på det skitekniske, og velger sine favoritter ut i fra det, helt uavhengig av nasjonalitet. ... og vilke som bare er fokusert på nasjonalitet, og kommer med all verdens absurde konspirasjoner mot de som gjør den døds-synd å slå de svenske i blant
2024-01-05, 17:42
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Om du går gjennom skitrådene her, vil du nok se vilke anvendere som er fokusert på det skitekniske, og velger sine favoritter ut i fra det, helt uavhengig av nasjonalitet. ... og vilke som bare er fokusert på nasjonalitet, og kommer med all verdens absurde konspirasjoner mot de som gjør den døds-synd å slå de svenske i blant

När jag läser din text så inser jag att jag saknar Holund väldigt mycket, hans majestätiska skejtåkning var alltid en fröjd att se
Amundsen kan vara på väg att bli en ny favorit.
2024-01-05, 18:08
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
När jag läser din text så inser jag att jag saknar Holund väldigt mycket, hans majestätiska skejtåkning var alltid en fröjd att se
Amundsen kan vara på väg att bli en ny favorit.
Ja, Holund måtte dessverre gi seg etter at FIS bestemte seg for å ta fra han alle muligheter etter omleggingen av programmet til en mer hypet sport, som ikke ligger mitt hjerte så nært som lange intervallstarter med runder så lange at favorittskiktet alltid går i samme runde.

Men i stedet for å grave seg ned, så må man jo bare lære seg å like de nye distansene så godt det går. Renodlat sprint som i våres i ekstrem elitedivisjon med Jonna og Kristine, har jeg lært meg å like, men savnet flere som tar steget opp der. Nå har herlige og smarte Linn gjort det, og vi venter bare på at Jonna og Kristine tar steget opp der de hører hjemme. Og håper jo alltid på at min favoritt, eleganten Ribom, også skal komme opp dit, så at vi får noen alvorlig spennende bataljer med flere etter hvert.

Alle andre påfunn med kvasimixsprintstafetter og annet sliter jeg mere med.
Og va gjelder Harald er jeg helt enig med deg, er en teknisk nytelse å se han gå.

Må bare også få understryke nok en gang den bragden jeg synes at Frida gjorde i går. Har som sagt sjelden vært så imponert som den prestasjonen hun gjorde i sin jomfrutur i et langt klassiskrenn på blanke ski. Får bare håpe at hennes skuldre og armer ikke er fullstendig ødelagte i morgen
2024-01-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Feminism att välja ovallat. Den var ny😂

Å jag som alltid har trott att det är killarna i första hand som gillar att köra "blankt"
2024-01-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Ja, Jonna verkar ha lyckats med taktiken sista loppen. Fan vet om inte andraplatserna och missade avancemang också var kalkylerade. Spara energi. Linn, Frida och Jonna har gjort det bra. Även Ribom.

Hoppas Frida har nån plan för backen. Ett äss att spela ut. Tränat i den i hemlighet både sommar och vinter etc. Lärt sig åka mer i sidled i skejtskären eller nåt. Såg ut som hon inte kunde saxa igår!

Hur många sekunder behöver hon ta imorgon för att på allvar kunna hota?

Är så j-a glad för Leo Johansson! Kanske han som får mest betydelse för att fler herrar följer efter nu.

Och det var nog bara nåt år sedan som vi tyckte att Sundling-Svahn-Ribom var 12-18 i distans.
Frida var väl först upp bägge varven av dom som åkte på blanka skidor?
2024-01-05, 18:28
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Frida var väl först upp bägge varven av dom som åkte på blanka skidor?
Takk. Var bare så godt å se at det i alle fall var noen som så va som virkelig gikk for seg i løpet, og ikke bare bablet i vei med sitt sedvanlige "struntprat"
2024-01-05, 18:39
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Du lät bara så säker på din sak😂

Hade jag fel i något jag skrev eller vadå? Är idel öra.
2024-01-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ett bevis på den norska inställningen till elitidrott fick man verkligen när Nils van der Pool aviserade att han
tänkte avsluta sin karriär. Att det jublades bland insändare i norsk media över att man blivit av med en
svårslagen konkurrent kan man möjligen ha förståelse för, men det gränslösa hatet gentemot honom är svårt att förlåta. Om Nils van der Pool varit en notorisk barnamördare kunde han inte varit mer avskydd.
"Skönt att slippa den där jävla svensken" nu har våre
gutter större chans på medalj, hurra!
I skridskosportens riktiga stormakt, Nederländerna "
var inställningen helt annorlunda. Här beklagade man
allmänt att den smala sporten nu skulle mista sin
största personlighet och fixstjärna.
2024-01-05, 18:50
Medlem
”elitedivisjon”
2024-01-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hade jag fel i något jag skrev eller vadå? Är idel öra.
Jag är ingen expert så jag vet inte om du hade rätt eller fel. Men du verkar vara insatt som vet att ätstörning (bulemi har jag hört) är olämpligt i kombo med belastning av hjärtat. Du var även expert på flera saker som jag inte minns just nu.
2024-01-05, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag är ingen expert så jag vet inte om du hade rätt eller fel. Men du verkar vara insatt som vet att ätstörning (bulemi har jag hört) är olämpligt i kombo med belastning av hjärtat. Du var även expert på flera saker som jag inte minns just nu.

Jag är expert på det mesta ja, men jag försöker att vara diskret med det. Men pga stor efterfrågan så kommer jag skapa en tråd inom kort där jag agerar expert och kommer besvara alla era frågor ni har om skidor m.m.

Att ätstörningar är skadligt för hjärtat är väl ingen nyhet eller? Eller vill du att jag bifogar lite länkar till dig så du kan läsa in dig på ämnet?
2024-01-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Å jag som alltid har trott att det är killarna i första hand som gillar att köra "blankt"
Den bjöd jag på 😀

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in