2024-01-03, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kom ihåg att ta med dig en stege☝️
Haha, ska försöka komma ihåg det. Är runt 2meter själv, men eftersom det inte finns några officiella siffror på Skistads längd kan hon mycket väl vara över 210cm. Ska se om jag kan hitta ett par styltor
2024-01-03, 20:26
Medlem
MuscleSharks avatar
Jag tror vi ska lugna ned oss en smula.
Fall, folk som krokar ihop på olika sett hör till vanligheterna i sprint.
Tycker det va tråkigt för Emma för jag är ganska säker på att hon hade varit med och fajtats om andra, tredje plats idag.
2024-01-03, 20:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
det kommer svida någon gång för dom ska du få se..

kan inte regelboken exakt men blir konstigt om man bara kan ta någon bakifrån utan åtgärd eget fel att hon hamnar i den situationen något straff väl? men diskad ?

Jag har för mig att regelboken kräver ett tydligt samtycke för att kunna ta någon bakifrån så där
2024-01-03, 20:32
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Inte kan man väl hata en konkurrent som i stridens hetta gjorde ett misstag. Incidenter sker ofta i skidsprint med tanke på sportens karaktär.

Gör man ett misstag i stridens hetta, så står man för det, det gjorde inte Skistad...
2024-01-03, 20:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Vad jag menar att jag friar henne är att jag inte har några elaka känslor mot henne efter dagens incident där hon blev friad.

Trots att jag älskar Ribom.

Regelboken kan jag tyvärr inte så tolkningarna om det borde vart diskning eller så överlåter jag till er som kan.

Jag har inte heller några elaka känslor mot åkaren. Däremot en och annan elak känsla finns för hur regelboken tolkas av juryn.
2024-01-03, 20:35
Medlem
Tror inte Skistad gjorde något med flit, och det såg nog värre ut från början än på reprisbilderna. Med det sagt.. Blir det så här när reglerna är så otydliga.I friidrott ger man ofta någon chansen om man ramlat pga race incident. Varför inte samma här? Då kommer man inte undan med bara race incident. Spelar ju ingen roll för Ribom om Skistad diskas eftersom hennes dag ändå är förstörd.
2024-01-03, 20:37
Medlem
Green-Spirits avatar
Jag vet inte vad regelverket säger, men för att Stavås Skistad skulle utdömas något straff för sin touch på Riboms skidor hade väl Savarys touch på Amundsen i första herrkvarten behövt straffas dessförinnan. När det inte skedde blir det svårt att argumentera för att straff ska utdelas i damsemin, då den touchen dessutom kändes mindre tydlig.
2024-01-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag har för mig att regelboken kräver ett tydligt samtycke för att kunna ta någon bakifrån så där

haha
2024-01-03, 20:43
Medlem
Vilken form Linn är i nu, härligt att hon åker så bra igen. Ska bli kul att se hennes klassiska åkning i morgon i jaktstarten. Hon åker så bra i klassiskt så jag tror, om hon återhämtar sig, att hon kan åka jämnt med Diggins. Kanske till och med att Linn kan ta in lite tid på Diggins.
2024-01-03, 20:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Tror inte Skistad gjorde något med flit, och det såg nog värre ut från början än på reprisbilderna. Med det sagt.. Blir det så här när reglerna är så otydliga.I friidrott ger man ofta någon chansen om man ramlat pga race incident. Varför inte samma här? Då kommer man inte undan med bara race incident. Spelar ju ingen roll för Ribom om Skistad diskas eftersom hennes dag ändå är förstörd.

Men för i hela Hälsingland, folk med normal perceptionsförmåga (Lexiania undantagen) blir inte irriterade för att de tror en åkare gjort något med flit.
De blir irriterade på hur situationen hanteras efteråt.
2024-01-03, 20:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Jag vet inte vad regelverket säger, men för att Stavås Skistad skulle utdömas något straff för sin touch på Riboms skidor hade väl Savarys touch på Amundsen i första herrkvarten behövt straffas dessförinnan. När det inte skedde blir det svårt att argumentera för att straff ska utdelas i damsemin, då den touchen dessutom kändes mindre tydlig.

Men Häggström fick gult kort däremot trots att det var han själv som föll
2024-01-03, 20:48
Medlem
Lasslys avatar
Någon som sett några startlistor med tider för morgondagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in