2025-05-03, 03:22
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Råriven potatis. Mer jobb än vita. Nej inget mjöl alls.
Synd, du måste smaka 😊

Jomen de rårivna pärorna var ju underförstådda. Men hur fan håller de ihop utan mjöl? Har du gjort det själv?
Citera
2025-05-03, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jomen de rårivna pärorna var ju underförstådda. Men hur fan håller de ihop utan mjöl? Har du gjort det själv?
Jadå. "Smeten" blir ju rätt blöt. Var ett bra tag sedan jag gjorde men ska leta reda på receptet!
Återkommer med det.
Citera
2025-05-03, 03:45
Medlem
Citat:
Har aldrig sett annat än vita kroppkakor. Palt, däremot, ska ju vara grå och inte vit. Men det hänger ju på kornmjölet, och sånt har man väl inte i kroppkakor? Gör du egna, eller var hittar du grå kroppkakor annars?

Bäggedera är bäst uppstekta, hur som helst.
Oh nej, de är bäst rakt ut grytan.
Citera
2025-05-03, 03:47
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Oh nej, de är bäst rakt ut grytan.

Lite lagom degiga och utan stekyta? Njä, jag vet inte om jag köper det. Inte när alternativet finns.
Citera
2025-05-03, 04:17
Medlem
Citat:
Lite lagom degiga och utan stekyta? Njä, jag vet inte om jag köper det. Inte när alternativet finns.
Det är ren brist på erfarenhet. Inget slår nygjorda kroppkakor. Stekta är ju nästintill nödvärn, eller när inget annat finns att tillgå.
Vad har hänt med världen?
Citera
2025-05-03, 04:25
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Det är ren brist på erfarenhet. Inget slår nygjorda kroppkakor. Stekta är ju nästintill nödvärn, eller när inget annat finns att tillgå.
Vad har hänt med världen?

Men man steker dem ju dagen efter. Det är som med gröt: den är bäst dagen efter uppkoket, uppstekt med smör. När den har legat till sig lite.

Världen är förstås alldeles urkukad, men just på den här fronten har det nog inte blivit så mycket värre de senaste hundrafemti åren.
Citera
2025-05-03, 04:32
Medlem
Citat:
Men man steker dem ju dagen efter. Det är som med gröt: den är bäst dagen efter uppkoket, uppstekt med smör. När den har legat till sig lite.

Världen är förstås alldeles urkukad, men just på den här fronten har det nog inte blivit så mycket värre de senaste hundrafemti åren.
Näh, har då aldrig stekt upp gröten dagen efter.
Har man kroppkakor över dagen efter steker man dem. Grejen är att man har oftast inga kroppkakor över dagen efter!
De brukar gå åt.
Citera
2025-05-03, 04:44
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Näh, har då aldrig stekt upp gröten dagen efter.

Vad gör du med den överblivna gröten, då? Kastar den på syskonbarnen? Hänger den i julgranen? Bränner den i en ritual? Klamsar ihop den till en dildo?

Citat:

Har man kroppkakor över dagen efter steker man dem. Grejen är att man har oftast inga kroppkakor över dagen efter!
De brukar gå åt.

Då är det för många käftar, eller för få kroppkakor.
Citera
2025-05-03, 04:54
Medlem
Citat:
Vad gör du med den överblivna gröten, då? Kastar den på syskonbarnen? Hänger den i julgranen? Bränner den i en ritual? Klamsar ihop den till en dildo?

Då är det för många käftar, eller för få kroppkakor.
Blir inte bra att posta den överblivna gröten ner till syskonbarnen i Skåne och dildo har jag redan av bra kvalitet.

Nej otroligt nog brukar de räcka. Men mammas räckte bättre. Begriper inte hur hon gjorde.
Citera
2025-05-03, 04:57
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Nej otroligt nog brukar de räcka. Men mammas räckte bättre. Begriper inte hur hon gjorde.

Dina är kanske godare, så att de tar slut, helt enkelt.
Citera
2025-05-03, 05:06
Medlem
Citat:
Dina är kanske godare, så att de tar slut, helt enkelt.
Definitivt inte. Skillnaden var nog att halva öns ungar
kom för mammas kroppkakor.
Använder samma gryta så får inte ihop det...
Citera
2025-05-03, 05:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Definitivt inte. Skillnaden var nog att halva öns ungar
kom för mammas kroppkakor.
Använder samma gryta så får inte ihop det...

Brist på ungar, helt enkelt? Det går väl att fixa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in