Citat:
Ja, polisanmälningar var ju väntade eller hur? Det betyder egentligen ingenting. Jag tänker att när utredningen fortsätter med personliga samtal kommer ord att stå mot ord. Tänk på att personalen går i svaromål nu. Vad som är sant eĺer falskt har inte fastslagits än. Fackliga ombudsmän och jurister kopplas nu in för att föra personalens talan i det arbetsrättsliga arbetet. Då kommer man kanske inta så långt med egna subjektiva anteckningar och ljus från ett barn som skriker. Barn som skriker kan du höra på vilket dagis som helst. Här är det barn med if-diagnoser och ibland tilläggsdiagnoser. Det som påstås måste kunna bevisas. Det verkar man inte ha kunnat göra ännu. Här finns bara privata anteckningar, inga regelrätta anmälningar som gjorts när incidenten inträffat. Det skulle inte förvåna mig om polisanmälningar mot visselblåsaren kommer att komma. Men det är bara mina egna funderingar. Det borde vara rimligt. Om personalen har sina förklaringar och det är skarpa ombudsmän som för deras talan kan det här bli åtal för förtal. Information om namn är spritt bland annat i den här tråden. Jag tror fortfarande att det här är starkt överdrivet och förvanskat. Jag tror inte ett ögonblick på att det finns någon straffbänk tex. Jag vill inte kommentera ngt mer för att elda på denna osunda brasa. Men jag svarar dig för att du verkar vettig och nyanserad. Nog nu. En mycket dålig högsta chef verkar de ha i allafall. Herre gud. Tack för mig.
Man blir otroligt ledsen för barnens skull när man läser sånt här, att barn skriker och de har ju if diagnoser. Ja det har de men menar du att skriker "mer" för det? Jag har barn med if diagnos som är mycket klokare i sina tankar och hur man bemöter andra än många vuxna här. Varför säger du att detta är starkt överdrivet? Är du en som arbetar där eller känner du den och hört deras version? Tror inte barnen som blivit utsatta säger samma sak!
Varför ska visselblåsaren bli polisanmäld? Jo för något lär de väl konfrontera med för det börjar hetta kring deras ansträngningar och rykte och sanningen kommit fram vilket är tur, för barnens skull!
Namn är spridda säger du, ja så är det men vissa namn har ju även de som skyddar dessa personer på lilla Sätra också gått ut med och gd, svt mfl har ju skrivit ut A**a C namn i tidningen och att hon är politiskt aktiv i Vänsterpartiet så det är ju inte direkt något "avslöjande" här.
Högsta chefen har ju inte ens fått vetskap om vad som skett på lilla Sätra från biträdande rektor och det var ju hans uppdrag så skulden får nog läggas på honom mer än henne i det läget. Detta är mina tankar och åsikter.