2023-12-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggaren88
Sonen fyllde nyss 16 och är endast 171cm nästan alla runt om honom är en bit längre. Hans mor är 168 och jag 180. Alla män i släkten är över 180 eller längre. Undrar hur lång han kommer att bli och varför han ligger så långt efter i sin längd, är det möjligt att han blir 180 med tanke på att han redan är 16? Eller kommer han sluta någon stans där emellan? Är det någon annan som började växa på senare år

Enligt tillväxtkurvorna från BVC så blir han sannolikt ca 175-176 cm lång som vuxen. Han ligger en standardavvikelse under medellängd för 16-åringar, vilket motsvarar 175-176 för en vuxen. Han kan bli längre än så, men det kan också hända att han blir kortare.
Citera
2023-12-27, 09:55
Medlem
Gundahariuss avatar
Det beror på hur långt gången hans pubertet är. Jag själv slutade växa när jag var 16, men då hade jag kommit in i puberteten runt 12-13. Men jag känner en kille som var typ 165 när han var 16 och är nu 190.
Citera
2023-12-27, 10:18
Medlem
AdamSmiths avatar
Det viktigaste är väl att TS fötter når ner till backen. Världen går inte under ifall du har en längd som är kortare eller längre än snittet.
Citera
2023-12-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Jodå. Skägget växer tills man är 30. För ts tror jag det är färdigväxt.
Hmm, jag är 58 och skägget växer fortfarande på mig. Är tvungen att klippa det rätt ofta. TS skägg kommer nog också att fortsätta växa.
Citera
2023-12-27, 12:04
Medlem
Barentss avatar
Jag är 194, frun 184, barnen 178-191 cm, så det går inte att förutsäga längden från föräldrarna.

Sjukvården har väl ett exakt diagram över barnens längd, och i samma diagram kan man exakt utläsa tänkt vuxen-längd, bara att fråga där.

Ett tag gick min dotter förbi min son i längd fast hon var 3 år yngre. Men sedan sköt han fart i klass 9 och är nu över 190. Det gick på ett enda år.
Citera
2023-12-27, 12:20
Avstängd
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
Nu är det inte längre TS som är 16, utan det är hans son.
Med en rubrik på; ”Hur lång kommer jag bli?”

Svårt att veta TS.
Citera
2023-12-27, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orellanin
Hmm, jag är 58 och skägget växer fortfarande på mig. Är tvungen att klippa det rätt ofta. TS skägg kommer nog också att fortsätta växa.
Givetvis växer skägget men det blir inte grövre efter 30. T ex hade jag inte ens moppemusch när jag var 18 men grovt skägg när jag var tretti
Citera
2023-12-27, 17:07
Medlem
ardagulers avatar
Gör du allt i din makt för att växa? Syftar självklart på vetenskapligt förankrade saker o ingen löjlig mirakelstretching eller dyl. Du har inte svarat på hur du ligger till i puberteten som typ avgör hela frågeställningen. Gör som andra säger och se till att äta, träna och sova bra så ska du nog se att du får utväxling för din potentiella längd.

Men annars så kanske det är bra att förlika sig med att du kommer vara strax kortare än medel och inte gå runt och vara en bitterfitta över det.

Min gissning är att du åtminstone får några cm till men se till att inte ängsla över det, om du gör det du kan så får det va tillräckligt.
Citera
2023-12-28, 01:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Hur jävla dum är ni? Han skämtar såklart eftersom han skriver "Nu".

Han använder inte "nu" en enda gång - vad fan pratar du om?
Citera
2023-12-28, 10:53
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
Nu är det inte längre TS som är 16, utan det är hans son.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Han använder inte "nu" en enda gång - vad fan pratar du om?

Uppenbart skämt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in