2023-12-26, 14:17
Medlem
Någon som vet något mer?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ngdomsboende-/
Citera
2023-12-26, 14:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
26 december 11.23, Misshandel, Tingsryd

Personal misshandlad

Personal på ett ungdomsboende i Tingsryds kommun har blivit misshandlad av ungdomar placerade på boendet.

Måläsgande, en man i 30-årsåldern, är förd med ambulans till sjukhus.

Ett flertal personer är misstänkta och en pojke i 15-årsåldern är gripen.

Ärendet rubriceras som grov misshandel.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ndel-tingsryd/

Missnöjda med julklapparna?
Citera
2023-12-26, 14:24
Medlem
Silltunnas avatar
Bör vara SIS Ryds Brunn.
Såvida det inte är nåt privat HVB.
Citera
2023-12-26, 14:25
Bannlyst
Det är ingen rolig miljö på de där SIS-boendena.
Citera
2023-12-26, 14:40
Medlem
Man bör ha stadiga. kampsportutövare som personal på dessa boenden, som slår dessa taniga pojkar sönder och samman vid uppvigling. Strunt samma om det blir grönsaker av dessa. Blir säkert billigare för samhället ändå.. Och tryggare framför allt.
Citera
2023-12-26, 14:42
Bannlyst
Hur länge till ska de nattsvarta rubriker som ständigt omgärdar dessa boenden få fortsätta?
Citera
2023-12-26, 14:57
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Hur kan man frivilligt vilja arbeta på ungdomsboende / anstalter etc? Hade aldrig gjort det om jag inte fick bära vapen / använda dödligt våld om någon fånge attackerade mig (vilket jag vet att man inte får göra i Sverige då det är mer synd om kriminella än alla andra)
Citera
2023-12-26, 15:44
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Hur kan man frivilligt vilja arbeta på ungdomsboende / anstalter etc? Hade aldrig gjort det om jag inte fick bära vapen / använda dödligt våld om någon fånge attackerade mig (vilket jag vet att man inte får göra i Sverige då det är mer synd om kriminella än alla andra)
De får sluta anställa tjejer och spinkisar på sådana ställen helt enkelt. 100kg med utbildning, kondition och kampsport i bagaget skulle vika de där snorungarna tredubbelt och knyta en rosett på ryggen.
Citera
2023-12-26, 16:10
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De får sluta anställa tjejer och spinkisar på sådana ställen helt enkelt. 100kg med utbildning, kondition och kampsport i bagaget skulle vika de där snorungarna tredubbelt och knyta en rosett på ryggen.

Ja exakt måste ju fan vara betydligt högre krav än vad det är idag, sen kan man höja lönerna för att attrahera just den typen av män för jobbet.
Citera
2023-12-26, 18:21
Medlem
arakas avatar
Dags att sätta alla inkl "barn" i fängelse istället för den här typen av tramsanstalter.
En 13 eller15-årig MENA är inget barn i västerländsk bemärkelse.
Senast redigerad av araka 2023-12-26 kl. 18:24.
Citera
2023-12-26, 21:44
Medlem
Det är kanske inte så konstigt om ungdomarna ger sig på personalen för ingenting. En till mig närstående som är intagen på Rydsbrunn försökte avstyra det hela när en personal attackerade en ungdom. Han tog den aggressive personalen telefon för att styra bort honom från den ungdom som råkade illa ut. Då min närstående verkligen illa ut ett strup grepp bakifrån och blev kastad i golvet och slog då i huvudet ordentligt. Det föranledde övriga ungdomar att att attackera personalen då min närstående befann sig i ett livsfarligt läge. För att se vilken personal stab som jobbar på SIS kan nämnas att en mellanöstern född SIS plit som nyligen dömdes för mord till livstids fängelse. Det finns många exempel som borde gallras bort.Det finns naturligtvis jättebra människor som jobbar där också. Det verkar vara lätt för rötägg att ta sig in.
Citera
2023-12-27, 00:29
Medlem
morbrostewarts avatar
Ännu ett resultat av daltandet med psyksjuka empatistörda as, inte sällan importerade, ty det kommer att löna sig längre fram.
Är man nog vuxen att kunna döda och lemlästa folk så är man fan vuxen nog att ta straffet också. Nätverken utnyttjar dessa lågbegåvade yngre stjärnor då de inte får något straff.
Som alla unga i Sverige så får de lära sig att det är dom som bestämmer, den mjäkiga svenska vuxenvärlden är inget att bry sig om "Eeyy, dom får ändå inte göra nåt bror".
Nuvarande pissregering som skulle se över straffen verkar inte ha jättebråttom iaf. Men snart invaderar råttorna även de fashionabla stadsdelarna så då kanske det blir fart på sengångarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in