2023-12-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Låter som ett muslim- eller zigenarprojekt att sno i massiv skala.

Låter som ungdomar som haft det trist, och hittat på dumheter.
Citera
2023-12-26, 20:41
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det är tydligen en hundpromenad enligt artikeln. Någon hundhatare månne?
Citera
2023-12-26, 20:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
En del vill habättre utsikt, kanske nåt liknande det här..

https://www.hn.se/nyheter/varberg/ma...ngen-1.3363999
Den här killen ville också ha bättre utsikt. Nu får han det från fängelset.
https://sverigesradio.se/artikel/hov...r-tradskovling
Citera
2023-12-26, 21:03
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Att många inte är helt avsågade gör att jag tror att dom är sågade för hand med fogsvans eller bågsåg.
Kanske en koll om det sålts många sågar vid samma tillfälle någonstans kanske kan ge en användbar ledtråd?
Du har ju den här killen från Eksjö som sålt motorsågar , 179 eller 246, via Tradera och framförallt det senaste året. En samordnad aktion med dessa skulle ju snabbt och lätt kunna fixa till det här.

https://www.flashback.org/t3576616
Citera
2023-12-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Först : Vad är själva meningen med att mer eller mindre omgående lägga ner polisanmälan, kan den inte bara få ligga öppen en vecka i väntan på att någon självmant hör av sig ? De behöver inte ens jobba på den, bara lägga den på is.

Att såga ner så här många träd på en såpass lång sträcka kan väl knappast ha flugit under radarn heller, är det en ensam person så har det tagit FEM TIMMAR beräknat på 3 minuter per träd.

Med tanke på detta med tidsåtgången tror jag inte det är en dumjävels nobelprisidé på fyllan (då hade GM tröttnat efter fyra träd). Jag sätter mina pengar på att detta är någon som verkligen inte vill ha träden på just den platsen.

Det ligger 3-4 st hus runt parken. Husen har flera hundra meter till närmsta granne. Parken skymmer ingen sikt och det finns inte så många sikter att skymma.

Säkert en grupp cannabisrökare (stället lär vara helt öde på natten) som fått någon fixidé. De tänkte säkert bygga en flotte för att segla på den lilla ankdammen i parken.
Citera
2023-12-26, 21:32
Medlem
Jofs avatar
Flera personer?
Snygga sågytor. Bra redskap.
Vandalisering. Budskap. Hämnd?
Inte invandrartypiskt.

Borde finnas vittnen
Senast redigerad av Jof 2023-12-26 kl. 21:35.
Citera
2023-12-26, 21:32
Medlem
Citat:
Först : Vad är själva meningen med att mer eller mindre omgående lägga ner polisanmälan, kan den inte bara få ligga öppen en vecka i väntan på att någon självmant hör av sig ? De behöver inte ens jobba på den, bara lägga den på is.

Att såga ner så här många träd på en såpass lång sträcka kan väl knappast ha flugit under radarn heller, är det en ensam person så har det tagit FEM TIMMAR beräknat på 3 minuter per träd.

Med tanke på detta med tidsåtgången tror jag inte det är en dumjävels nobelprisidé på fyllan (då hade GM tröttnat efter fyra träd). Jag sätter mina pengar på att detta är någon som verkligen inte vill ha träden på just den platsen.

Ja. Låter som knäppskalle/rättshaverist.

Tror inte att det rör sig om invandrare som hatar Sverige, de hade nog hellre slagit sönder 100 bilar eller liknande. Att såga ner 100 träd låter som för mycket jobb och till oklar nytta.

Återställ våtmarker låter mer troligt. De verkar vara beredda på att lägga ner väldigt mycket möda på att göra sig hatade. Men då hade de nog gått ut med att det var dem och kanske låtit sig gripas. Att sabotera anonymt låter inte riktigt som deras stil ändå.

Nej det är nog någon lokal förmåga med starka känslor kring området.

Helt galet av polisen att lägga ner ärendet. Hade de lagt ner energi på att försöka hitta GM så misstänker jag att de hade gjort det. (Finns säkert spår, finns säkert vittnen, finns möjligtvis flera som vet vem GM är osv)
Citera
2023-12-26, 21:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du har ju den här killen från Eksjö som sålt motorsågar , 179 eller 246, via Tradera och framförallt det senaste året. En samordnad aktion med dessa skulle ju snabbt och lätt kunna fixa till det här.

https://www.flashback.org/t3576616
Det borde vara lätt att se på marken om en kedjesåg använts, då det lämnar betydligt mer och grövre spån.
Citera
2023-12-26, 21:49
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Man undrar ju också om polisen verkligen gjorde en brottsplatsundersökning motsvarande den 2 km långa sträckan innan de beslutade att lägga ned utredningen i brist på spår?

Anmälan inkom på förmiddagen idag och vid publikation kl 12.36 var utredningen redan nedlagd.
Hur kan du undra det? Naturligtvis har inga åtgärder förutom att sträcka sig till dokumentförstöraren vidtagits.

När det gäller gärningsman hade jag börjat leta efter den som eventuellt hade fått förstörd utsikt om tio-femton år när träden vuxit upp.
Citera
2023-12-26, 21:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:

Det tar tio sekunder att såga igenom ett sånt träd med en batteridriven tigersåg.
Citera
2023-12-26, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Hur kan du undra det? Naturligtvis har inga åtgärder förutom att sträcka sig till dokumentförstöraren vidtagits.

När det gäller gärningsman hade jag börjat leta efter den som eventuellt hade fått förstörd utsikt om tio-femton år när träden vuxit upp.
Jag tror du har rätt.

Vad gäller gärningsman så skulle jag som polis också kolla upp om det finns några konflikter bland personalen inom kommunens parkförvaltning. Om någon nyligen fått sparken till exempel.
Citera
2023-12-26, 21:53
Medlem
Carexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Flera personer?
Snygga sågytor. Bra redskap.
Vandalisering. Budskap. Hämnd?
Inte invandrartypiskt.

Borde finnas vittnen

Exakt.