Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Först : Vad är själva meningen med att mer eller mindre omgående lägga ner polisanmälan, kan den inte bara få ligga öppen en vecka i väntan på att någon självmant hör av sig ? De behöver inte ens jobba på den, bara lägga den på is.
Att såga ner så här många träd på en såpass lång sträcka kan väl knappast ha flugit under radarn heller, är det en ensam person så har det tagit FEM TIMMAR beräknat på 3 minuter per träd.
Med tanke på detta med tidsåtgången tror jag inte det är en dumjävels nobelprisidé på fyllan (då hade GM tröttnat efter fyra träd). Jag sätter mina pengar på att detta är någon som verkligen inte vill ha träden på just den platsen.
Ja. Låter som knäppskalle/rättshaverist.
Tror inte att det rör sig om invandrare som hatar Sverige, de hade nog hellre slagit sönder 100 bilar eller liknande. Att såga ner 100 träd låter som för mycket jobb och till oklar nytta.
Återställ våtmarker låter mer troligt. De verkar vara beredda på att lägga ner väldigt mycket möda på att göra sig hatade. Men då hade de nog gått ut med att det var dem och kanske låtit sig gripas. Att sabotera anonymt låter inte riktigt som deras stil ändå.
Nej det är nog någon lokal förmåga med starka känslor kring området.
Helt galet av polisen att lägga ner ärendet. Hade de lagt ner energi på att försöka hitta GM så misstänker jag att de hade gjort det. (Finns säkert spår, finns säkert vittnen, finns möjligtvis flera som vet vem GM är osv)