2023-12-26, 19:21
Medlem
Ett fall som polisen borde prioritera, denna snubbe eller liga har ju uppenbart resurser och kompetens till att fortsätta plocka kommuner och stat på många fler miljoner. De har säkert snott koppar och metal också.
Citera
2023-12-26, 19:26
Bannlyst
Nedskärningar hos polisen leder till nedskärningar bland träden. Nu är det bevisat.
Citera
2023-12-26, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur fan kan någon hinna sågs ner 100 träd utan att åka dit?
Förmodligen Gundes son som ligger bakom. Sjukt effektiv.
Citera
2023-12-26, 19:29
Upp med mer kameror. Plocka asen och såga armarna av dem.

är det en muslim ska hen väl straffas enligt Sharialagar om de ska vara sin religion trogen.
Citera
2023-12-26, 19:30
Medlem
Tratten52s avatar
Det kanske är firman som sålde träden, så får dom sälja en laddning till.
Citera
2023-12-26, 19:33
Medlem
Citat:

Motorsåg? Finns ju med batterier.
Citera
2023-12-26, 19:40
Medlem
En del vill habättre utsikt, kanske nåt liknande det här..

https://www.hn.se/nyheter/varberg/ma...ngen-1.3363999
Citera
2023-12-26, 19:54
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Denna nya park ligger ganska långt bort från några boenden. Har varit helt öde när jag varit där.

https://maps.app.goo.gl/1vd3qU19kYdER42D7
Citera
2023-12-26, 20:02
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beisskorb
Varför skulle miljöaktivister vilja sabba träd?

För att jag inte kan komma på några mer troliga kandidater.
1. Dom brukar kunna samla ihop tillräckligt många aktivister för dom galenskaper dom håller på med, det här har nog gått ganska fort gissar jag.
2. Det behöver inte finnas någon (för mig) självklar koppling mellan deras mål och aktiviteter.
3. Det handlar, för mig, om ett självklart ställningstagande. Då träden kapats på bekväm arbetshöjd och lämnats kvar sargade på platsen, så ingen som ville ha ved i alla fall...

Har du några andra kandidater som kan vara tänkbara, eller ändå hellre verkar sannolika så är jag intresserad? Låt höra.
Citera
2023-12-26, 20:15
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Motorsåg? Finns ju med batterier.

Att många inte är helt avsågade gör att jag tror att dom är sågade för hand med fogsvans eller bågsåg.
Kanske en koll om det sålts många sågar vid samma tillfälle någonstans kanske kan ge en användbar ledtråd?
Citera
2023-12-26, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Att många inte är helt avsågade gör att jag tror att dom är sågade för hand med fogsvans eller bågsåg.
Kanske en koll om det sålts många sågar vid samma tillfälle någonstans kanske kan ge en användbar ledtråd?
Om hundra träd, helt eller delvis, sågats ned för hand, så är det helt klart flera personer inblandade. Ytterst märkligt då att polisen bara lägger ned utredningen inom några timmar.
Citera
2023-12-26, 20:25
Medlem
Först : Vad är själva meningen med att mer eller mindre omgående lägga ner polisanmälan, kan den inte bara få ligga öppen en vecka i väntan på att någon självmant hör av sig ? De behöver inte ens jobba på den, bara lägga den på is.

Att såga ner så här många träd på en såpass lång sträcka kan väl knappast ha flugit under radarn heller, är det en ensam person så har det tagit FEM TIMMAR beräknat på 3 minuter per träd.

Med tanke på detta med tidsåtgången tror jag inte det är en dumjävels nobelprisidé på fyllan (då hade GM tröttnat efter fyra träd). Jag sätter mina pengar på att detta är någon som verkligen inte vill ha träden på just den platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in