2023-12-26, 14:47
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddenqvart
För den summan har det sannolikt beställts in alkohol, vilket troende muslimer ej dricker.

Haha jo det gör dom visst.
De är sådana sanslösa jävla hycklare, åk till typ Bahrain så märker du.
Citera
2023-12-26, 15:01
Medlem
Det troligaste är väl att någon har sagt att han skulle betala för alla.

Om man skall spekulera om etnicitet så är det väl romer som jag tänker på i första hand. Muslimer som går ut brukar vara ganska lugna i alla fall om det är kvinnor med. De dricker ju inte så mycket alkohol.

Men Danskar jan inte heller uteslutas.
Citera
2023-12-26, 15:17
Medlem
HomoDeuss avatar
Vilken fattigklan är det vi pratar om? Består hela släkten av panka lowlifes?
Citera
2023-12-26, 15:23
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Haha jo det gör dom visst.
De är sådana sanslösa jävla hycklare, åk till typ Bahrain så märker du.

Du missade nog ordet "troende", eller så är du bara korkad. Jag känner folk från Bahrain och Kuwait som dricker, men ingen av dem är egentligen troende som var det centrala ordet i inlägget du svarade på. Däremot så är dom fångar av stigman i sin egna kultur och kan kanske inte dricka publikt. Likaså vågar man inte ventilera sin brist på tro eftersom muslimska förtryckarsamhällen ofta är som Sovjet var förr.
Citera
2023-12-26, 15:25
Medlem
Mrflinks avatar
Vi har några troende och utövare som visst dricker alkohol i vårt fotbollslag. Så att dom inte dricker är skitsnack.
Citera
2023-12-26, 15:32
Medlem
Placeholders avatar
Den här restaurangen är väl en av de få i Malmö som inte tagits över av araber än? Kanske därför den valdes för springnotan. Men kan ju också varit en hög fulla byggarbetare från något bolag som drog iväg, men notans storlek stämmer inte med det.
Citera
2023-12-26, 15:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Märkligt med ett så stort sällskap och i Malmö av alla ställen att man inte har bättre säkerhet, så man råkar ut för en springnota på 30 pers. sådant borde liksom inte kunna hända. Nu fick de fast några, men ändå liksom. De borde betalt maten i förskott och sedan drickan efteråt eller något.
Tycker i vilket fall att göra mat och allt för 30 pers. och sedan hoppas att det inte ska bli en springnota är naivt, detta är 2023 och Sverige är rena vilda västern nuförtiden, speciellt Malmö.

Då hade ju krogen blivit anklagad för rasism fattar du väl.
Citera
2023-12-26, 15:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Känner en som jobbar i köket. Han berättade det för mig, ökänd klan.
Vidrigt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bara massa gissningar här.

EN som sa sig ha info.
Kände en i köket som sa att det var en ”klan”.

Det kan vara mycket, men ofta används det för att beteckna arabsläkter.
Jag gissar på:
1. Araber eller Somalier. Tror dock mest på araber.
2. Zigenare De drar ju också runt i klaner och skulle mycket väl kunna hitta på något sånt här.

Självklart skall samtliga, inklusive alla i deras släkt, utvisas för en sån här grej, men det lär ju inte hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det där med att betala efter maten är faktiskt en gammal tradition som hänger kvar sedan ja hur många år som helst och är baserat på att man förr serverade notan hopvikt på ett fat och sedan lade man också lika diskret pengar under notan, där det faktiskt var rätt flexibelt med vad man betalade och mer var baserat på hur nöjd man kände sig, så egentligen är det ingen självklarhet att kunder ska betala efteråt, fastän det fortfarande är så på alla bättre ställen.
Råkade själv ut för en springnota när jag jobbade inom restaurang för massa år sedan, där det var några sportkillar som rusade ut koordinerat och på några sekunder, så hade de redan sprungit flera hundra meter nerför gatan. Efteråt fick alla med gympadojor och som såg kvicka ut i benen betala i förskott i typ ett halvår framåt. Allt handlar om att anpassa sig och man ska inte ha kunder som smiter från notan. Sådan kan gärna få gå till konkurrenterna istället.

Misstänker att det kommer bli mer och mer sånt här. Det har självklart inte enbart med invandringen att göra men den snabbar på förfallet ordentligt kan man ju ändå konstatera.

Nu föredrar jag personligen att gå på en pub och äta där än på en vanlig restaurang. Vanliga restauranger tilltalar mig inte nämnvärt, ofta för dyrt mot vad man får, risk för barnfamiljer osv. Pubarna brukar ofta ha bra käk till vettigt pris, det är sällan jag blir besviken på pubkäket i jämförelse med restaurangmat.

På kedja Bishop Arms så har det sen minst tio år tillbaka funnits små skyltar på borden och i baren där det står något i stil med: "Enligt brittiskt pubtradition betalar man i baren i samband med beställning" Dels sant, och dels praktiskt. John Scott kör samma princip och även många andra pubar.

Tror det finns en viss tröghet för klassiska restauranger att införa detta betalningssystem, dels förväntar sig folk att få betala efteråt, dels för att man förväntar sig att beställa vid bordet - en rätt taget - man kanske inte vet vilken och om man vill ha efterrätt, man vet inte hur mycket öl o vin man vill dricka. Då blir det ju flera transaktioner om man nu betalar löpande. Men å andra sidan så funkar det ju på pubarna - men det är ju en liten annan sak.

Tror det kommer komma, men ingen vill vara först med införandet.
Citera
2023-12-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostTheDevil66
Kan det vara klanen ifrån Trelleborg som lurar och bedrar allt o alla? Där familjemedlemmar bytt namn kors o tvärs?

Den ena taxin polisen fick pejl på åkte till Lindängen.

Klipp ur dagens Sydsvenskan:

"– När man ringer har alla lämnat. Sen får vi till oss att ett par taxibilar har lämnat platsen och då börjar vi göra lite fordonskontroller, säger Sara Andersson, presstalesperson vid polisens ledningscentral.

Drygt tio minuter senare stoppade polisen en taxi vid Lindängen centrum. I taxin satt en kvinna i 35-årsåldern och två barn som misstänks ha ätit på restaurangen. De greps inte, men är misstänkta för bedrägeri. En man i 45-årsåldern är också misstänkt för bedrägeri."
Citera
2023-12-26, 16:02
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag gissar på:
1. Araber eller Somalier. Tror dock mest på araber.
2. Zigenare De drar ju också runt i klaner och skulle mycket väl kunna hitta på något sånt här.

Självklart skall samtliga, inklusive alla i deras släkt, utvisas för en sån här grej, men det lär ju inte hända.

Misstänker att det kommer bli mer och mer sånt här. Det har självklart inte enbart med invandringen att göra men den snabbar på förfallet ordentligt kan man ju ändå konstatera.

Nu föredrar jag personligen att gå på en pub och äta där än på en vanlig restaurang. Vanliga restauranger tilltalar mig inte nämnvärt, ofta för dyrt mot vad man får, risk för barnfamiljer osv. Pubarna brukar ofta ha bra käk till vettigt pris, det är sällan jag blir besviken på pubkäket i jämförelse med restaurangmat.

På kedja Bishop Arms så har det sen minst tio år tillbaka funnits små skyltar på borden och i baren där det står något i stil med: "Enligt brittiskt pubtradition betalar man i baren i samband med beställning" Dels sant, och dels praktiskt. John Scott kör samma princip och även många andra pubar.

Tror det finns en viss tröghet för klassiska restauranger att införa detta betalningssystem, dels förväntar sig folk att få betala efteråt, dels för att man förväntar sig att beställa vid bordet - en rätt taget - man kanske inte vet vilken och om man vill ha efterrätt, man vet inte hur mycket öl o vin man vill dricka. Då blir det ju flera transaktioner om man nu betalar löpande. Men å andra sidan så funkar det ju på pubarna - men det är ju en liten annan sak.

Tror det kommer komma, men ingen vill vara först med införandet.

En pub har ju oftast lite mindre rätter till antalet. Lättare administrera. Men, i detta fallet kunde ju krogen avkrävt ett cc att lägga i baren. Om de kan sätta olika gränser för reservation hade saken varit biff, typ 30k. Eller ha det som policy vid 6 eller fler gäster.

” Sorry det saknas täckning, men vi hänvisar gärna Frasses Korvaluda* i hamnen ”

* korvkiosk på Skånska …
Citera
2023-12-26, 16:04
Medlem
grekkoz1s avatar
Den största familjen jag känner som skulle kunna ha gjort det heter Nilsson, men jag har svårt att se att det skulle kunna vara dom/dem/de, men det är inte omöjligt för dom/dem/de är lite luriga ibland speciellt under mellandagarna med mycket folk ute och alla har semester osv.
Citera
2023-12-26, 16:05
Vuxna människor som planerar springnota med sina barn närvarande

Socialen måste ju gå in och ta hand om barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in