2023-12-26, 14:04
Citat:
Ursprungligen postat av oddenqvart
För den summan har det sannolikt beställts in alkohol, vilket troende muslimer ej dricker.
Troende och troende, rätt många muslimer dricker och knarkar friskt.

Kan det vara familjen F som varit i farten?
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast det borde inte spela någon roll rent juridiskt.
Lite mer om juridiken kring detta:
Citat:
Ett sällskap på fyra personer smet från notan på min restaurang. Två i sällskapet är kända av mig. Kan jag kräva dem på hela notan (jag vet inte vem som åt vad). Med andra ord, är man solidariskt betalningsansvarig för en restaurangnota på ett bord?
LAWLINE SVARAR
https://lawline.se/answers/solidaris...for-springnota
Senast redigerad av Taggad 2023-12-26 kl. 14:09.
Citera
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
För den summan har det sannolikt beställts in alkohol, vilket troende muslimer ej dricker.
Känner många muslimer som lever enligt devisen "Nej, det är inte alkohol, det är ju öl" resp. "Det är inte fläsk, det är bacon" ...
Citera
2023-12-26, 14:18
Medlem
De som togs kan lätt komma undan ansvar genom att hävda falsk marknadsföring.Att de inte alls fått det de eftersträvat och rimligen kunnat förvänta sig av den produkten de beställt , julbord måste rimligen innehålla viss mängd julstämnning också , inte bara dyr mat som man ska betala för efteråt.Bra initiativ(Att visa framfötterna och ta initiativ är något vi hör ofta. Det är bra, inte bara för din karriär utan också för din självkänsla. När du gör något extra och lyckas med det växer ditt självförtroende. Du får dessutom en extra injektion av lycka när dina ansträngningar lyfts upp inför andra kollegor.22 juni 2021)
Citera
2023-12-26, 14:29
Medlem
sonicguides avatar
4 gick på toaletten och när de kom ut hade de 26 andra försvunnit?
Citera
2023-12-26, 14:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

De flesta muslimer är bara troende när det passar dem.
Citera
2023-12-26, 14:34
Medlem
99,9% att detta rör sig om några av de kända zi*ggeklanerna. Rätt kul faktiskt. Dessa människor vet hur man har roligt.
Citera
2023-12-26, 14:38
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Jag tror folk går dit för att dricka och vara sociala, där tjänar slibbstället pengarna. Stället ligger väldigt centralt, men ganska förmöget folk som bor i krokarna (davidhall).

Ja, det är ” ett bättre ställe” beläget i ett av Malmös ” bättre kvarter” ( motsvarande Östermalm i Sthlm)., även om jag själv inte uppskattar restauranger.
Glest med folk av utländsk härkomst där, såvida de inte är högutbildade akademiker.

En springnota från något flottigt ställe runt Möllan med omnejd hade känts mer relevant.
Sällskapet måste varit en aning malplacerat redan när de anlände.
Citera
2023-12-26, 14:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Lite mer om juridiken kring detta:

LAWLINE SVARAR
https://lawline.se/answers/solidaris...for-springnota
Eftersom de har fått tag på några av gästerna, borde det innebära att de kan kräva hela summan från dem.

Jag och tre andra var på en Pizzeria för en väldig massa år sedan, då fick de tre andra idén att ta en springnota, jag vägrade, de sprang ut, jag gick och betalade för oss alla fyra och krävde igen pengarna från de andra, fick dem efter lite gnäll.
Citera
2023-12-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Tyckte därtill att priserna nästan såg rätt billiga ut, här i krokarna brukar priserna på liknande rätter gå på 250-450 för en varmrätt när vi går ut och vill äta något som är lite utöver det vanliga.
Det är dock så kallade mellanrätter. Man blir inte mätt på en. Man behöver typ förrätt/efterrätt och minst tre mellanrätter. Dessutom så är de ”duktiga” på vin så lite dyrare på det med.
Citera
2023-12-26, 14:47
Medlem
Facades avatar
Citat:

Haha jo det gör dom visst.
De är sådana sanslösa jävla hycklare, åk till typ Bahrain så märker du.
Citera
2023-12-26, 15:01
Medlem
Det troligaste är väl att någon har sagt att han skulle betala för alla.

Om man skall spekulera om etnicitet så är det väl romer som jag tänker på i första hand. Muslimer som går ut brukar vara ganska lugna i alla fall om det är kvinnor med. De dricker ju inte så mycket alkohol.

Men Danskar jan inte heller uteslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in