2024-06-14, 18:36
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OxytocinXL
Är det någon som vet om deras barn är omhändertagna? Med så många domar som de har så verkar de ju inte bry sig om att de får sitta lite tid. Men om de mister vårdnad om sina barn lär det nog fungera mer avskräckande än något annat straff.

Citat:
Michael och Katarina blev därefter inkörda till Rättscentrum i Malmö och kvar var fyra stycken barn.

Då insatsstyrkan slagit in dörren så tog jag kontakt med fastighetsskötaren som kom dit och
med hjälp av låssmed så kunde de lösa att dörren gick att stänga och låsa igen. (Nycklar togs
med och skall läggas av utredare i tillhörigheterna till en av de gripna)

Efter det stod jag inne och passade barnen och de frågade även dem flertalet gånger om vad
som pågick. Det kändes inte som att barnen brydde sig så mycket av vår närvaro. Beslut togs
tillsammans med föräldrarna att överlämna barnen till deras Farmor som vanligtvis bor i
lägenheten, kontakt togs med henne och hon kom till platsen. Då en av barnen var en kusin
samtalade jag med hennes mamma som godkände att farmorn även tog med henne ifrån
lägenheten. (SOL14§ skriven på samtliga).
Undertecknad
Pa M.Lilj*
2024-03-18

Farmor kom och tog hand om barnen och polisen har anmält till socialtjänsten.
Citera
2024-06-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Stöldson?
Snattarsson, Tjålfors, Lurenson
Citera
2024-06-14, 18:37
Medlem
Många av bedrägerierna har skett under våren månaderna mars april. Undras varför?
(Undantag Restaurang notan)
Är de i hemlandet under sommarhalvåret?
Citera
2024-06-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jejmo27
” Den 43-årige mannen uppger att det enda riktiga jobb han haft i livet är en kortare anställning som telefonförsäljare. I övrigt har han livnärt sig på olika bidrag. Antingen aktivitetsersättning från Försäkringskassan eller ekonomiskt bistånd från socialtjänsten.”

https://etidning.sydsvenskan.se/shar...garna/MfIBLJB-
Det där låter ju som baron Snedskägg af Trosa om 10 år
Citera
2024-06-14, 18:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Här är förundersökningen.

https://gofile.io/d/ztTbIm

Det var nog den mest underhållande förundersökning jag läst.
Tycker det verkar rasistiskt. Ziggarna utövade ju bara sitt urgamla hantverk :-)
Citera
2024-06-14, 18:42
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
https://www.sydsvenskan.se/2024-06-1...ar-bedragarna/

"Detta har 43-åringen uppgett gång på gång i de utredningar som Kriminalvården gjort i samband med att han varit i färd att avtjäna olika fängelsestraff.

• Sex gånger har han suttit på anstalt. Första tillfället var år 2004 – senast han kom ut från fängelset var i maj 2022.

• Han har dömts för 88 olika bedrägerier, ofta i form av blåsningar mot privatpersoner. Flera av brotten har han begått med kvinnan som han har barn tillsammans med."

Vi måste skaffa "3 strike"-lagar i Sverige, sånna här människor går ju inte direkt att få ordning på.
Citera
2024-06-14, 18:42
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erichsen
För helvete ut och ta saken i egna händer!! Sitt inte här och spy galla det kommer inte ge dig något! Ut och ta tag i saken själv!!! Eller mobilisera och få andra!! Annars lär du inte förändra något tro mig!!!!

Jag röstar på SD det är så långt jag går i sånna här frågor.

Men om någon skadar mig eller min familj så lovar jag dig att jag är den första att ta lagen i egna händer.
Senast redigerad av David_S 2024-06-14 kl. 18:45.
Citera
2024-06-14, 18:48
Medlem
Zebogevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
F-n folk är så naiva
Kommer ett sällskap och säger de företräder en organisation för utsatta barn
Att det är romer som kör detta borde få folk att dra öronen åt sig
men icke de g rakt i fällan och låter fakturera mm
Även privatförsäljningar Blocket vem betalar i FÖRVÄG??

Antingen mutas de eller så borde de ha god man

Sen måste de ha en en enorm manipulationsförmåga
skulle gärna lära mig deras metoder
Hur vet man att dom är romer?
Citera
2024-06-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Hur vet man att dom är romer?
Vilka?
De som är häktade är slovaker och okänt ursprung däremot romska efternamn
Citera
2024-06-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Och hur motiverar de köpen av skor, mat och möbler till barns utsatthet (som föreningarna ”jobbade med”😫 Är folk helt pantade
Ska inte handla på nån av dessa företag
Även Funnys äventyr lekland där de köpte leksaker mm för 50 000

https://www.sydsvenskan.se/2024-06-1...ottsverktyget/

{.....kammaråklagare Henrik Nordquist:

Han ser flera orsaker till att de misstänkta kunnat fortsätta med samma metod, samma fejkade föreningar från 2022 fram till mars 2024.

"– Många har varit lite desperata efter pandemin. Man har velat sälja sina varor, och sagt att det är klart att ni ska kunna köpa mot faktura."
Citera
2024-06-14, 19:10
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tyvärr kommer det inte hända ett skit med denna zigenarklan. Samma sak med stollarna som drev den beryktade Sularpsfarmen och som senare startade "byggfirmor" och lurade folk på pengar och lägenheter. I det fallet så var det klanena Fakhro som söll på och lekte rövare. Även där var det vanligt med namnbyte. Nabil Fakhro bytte ju namn till Jörgen Johansson.

Bröderna Fahkro köpte företaget 'Lomma Trädgård'; ett välrenommerat trädgårdsföretag.
Och sedan tog den ena brodern föregående ägarens / säljarens namn.
De lurade x antal kommuner i Skåne.
Finns säkert en egen tråd om detta.
Citera
2024-06-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
De va väl polisen som la ned utredningen, men åklagare begärde nytt beslut att öppna utredningen igen så åtal kunde väckas?
Ja det stämmer. Så var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in