Citat:
Ursprungligen postat av
KonstapelBjork
Oresson (Niklas Bo Cederlund/Wahlund) är en vanlig Svensson, de andra tre kan vara Romer.
Kommer ihåg denna wahlund släktet,tjeckiska ziggiz ,Väldigt vita och svenska i utseende
Vi bodde alla i Caroli området, hade bråk under flera år,
Niklas och hans bror Johannes, sen hade de kusiner på några gårdar bort,Alzbeta, mörka och väldigt tydligt zigge utseende.
Horvath zigenare som även bodde på området hatade dessa zigenare hårt.
Vårt krig /bråk börja en kväll på österport skolan där vi där vi spela basket,Wallund/alzbeta kidsen+ kusiner kommer bråkar skjuter bort bollen säger de deras plan,,blir stort bråk och starten till allt.
Oftast var det bara vi kids som bråka,men hände även våra morsor sågs på Caroli City och det började vevas
Det är 2 saker jag speciellt kommer ihåg som hände i området med dessa zigenare, allt detta hände under några år med början 94 typ.
Första saken jag verkligen kommer ihåg är efter ett stort bråk där de krossade fönster i en hund affär en i vårt "gäng' föräldrar ägde.
På några korta månader hade det tillkommit 2 fina bilar,en mintgrön Mercedes och en svart BMW, vi repa och krossa rutor på bilen som hämnd.,en av oss försökte bränna upp bilen,misslyckas
Morgonen efter blir det helvete med stort jäkla liv där en av zigenare försöker köra på en av våra föräldrar
Efter massa förhör hos Kling och klang så lovar alla det aka va slut med bråken..ja det höll inte ens en dag.
På kvällen samlas vi på skolan spelar basket,zigenare kommer,vi kommer överens vi ska mötas om vem som ska ha planen fre/lör/sön ,3 v 3 kör vi,under matchen får en i vårt lag spel,ger en brutal armbåge på Niklas blodet sprutar det blir stort bråk,nån hugger nån i vår sida,inget allvarligt, men det blir kalabalik polis kommer på nån minut,efter allt lugnat sig så ska polisen följa oss ungdomar hem och förklara för föräldrar vi ej kan hålla på så här.
När polisen gör besök hos zigenare Wahlund, så iallafall kommer det fram den avlidne fadern satt fullt levande läser tidningen,.2 veckor efter syns inga bilar längre på området
Efter detta är det lungt nåt år,till nästa sommarlov. Visst lite småtjafs skedde,men inget involverade polisen
En morgon är jag på g till mitt sommarjobb, men blir tagen av polis när börjar rulla till jobbet,får ej veta nåt ska bara följa med till stationen
Efter några timmar får jag en advokat, vi ska ha förhör ,jag är misstänkt för gruppvåldtäckt på en tjej(yes Wahlund dottern 9år)efter några minuter vill FL veta vart mina kompisar är,när han drar upp de andra namnen som hade varit med i gruppvåldtäckten ,var det ej svårt,för några dagar sen åkte D till Portugal för semester hos farmor, N åkte till juggeland i lördags, när sa detta har jag aldrig sett en mer clueless polis,20 minuter senare blev jag släppt,och bad mig glömma detta.
Spolar vi fram 13år efter detta möter jag Niklas i en affär med pulver på en pokerklubb vid värnhem där vi skrattar år vår tidiga historia