Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-26, 00:50
  #1
Medlem
Nu spelar mina kids innebandy och är så stora att vi nördar ner oss i klubbor och detaljer. Då kan jag inte annat än minnas den härliga tiden med innebandyklubbor på 90-talet när man själv var ung. Kommer ni ihåg?

De klubbor som etsat fast i minnet är ju framförallt Exel Snow Lion och Snow Leopard. De hade två taggar som stack ut med 90 graders vinkel på bladets slut för att man, enligt Exel, skulle kunna hålla kvar bollen bättre där. Förmodligen skadade sig rätt många.
Eller Jolly Bomber. Klubban som vägde bly! Skulle vara framtagen för backar som ville skjuta extra hårt. Minns att jag fick Unihocs senaste klubba när jag fyllde år där bladet hade som hajfena längst ut som man då kunde böja ner och får en riktigt go nervikshook.

Jag hade uppskattat om någon på Flashback har några bilder eller reklamblad från dessa klubbor att dela med sig av? Internet är fullkomligt tomt på bilder av dessa klubbor. Enda jag kan hitta är en fruktansvärt dålig bild av en Jolly Hunter.
Kanske rentav är så att ni har nån gammal klubba kvar ni kan ta kort på?

Så, har ni minnen av dessa klubbor eller några andra sköna från denna tid som jag tror företagen kanske helst vill glömma?
Citera
2023-12-26, 07:57
  #2
Medlem
På 70talet på fritidsgården spelade vi med riktiga bandyklubbor i trä, har för mig att det var slutet på 70talet plast klubbor började användas, det var coolt, man kunde böja bladet så man kunde dra iväg ordentliga dragskott, och fingrar/händer var inte så onda på kvällen när man tog sig hem.
Citera
2023-12-30, 14:17
  #3
Medlem
SvulloGrisarVidares avatar
Nostalgi! 90-talet bjöd verkligen på fantastiska innebandyklubbor!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback