• 1
  • 2
2023-12-25, 15:42
Medlem
DaLorDs avatar
Blir fan tokig snart.. så jävla trött på alla jävla konton man ska ha överallt som ska synkas med varandra och ha olika regler för åldersgränser etc..

Grabben (10år) skulle få välja ett spel att köpa igår.
Då han fått ratt & pedaler i julklapp så ville han ha nya "the Crew 2".

Jag hjälper honom att genomföra köpet på Epic.,. Sen när spelet ligger i katalogen så står det att man måste vara inloggad på Ubisoft...

Grabben som är under 13 kan inte göra ett konto där och det går inte att länka hans Epic konto till mitt eget "vuxen" konto på Ubisoft..

Vet att jag hade samma problem för typ 6 månader sen när han laddade hem en trial på just the crew fast nån äldre vesrion.. löste det efter många timmar då men kommer fan inte ihåg hur jag gjorde.

Nu har jag försökt hitta info och trilskats halva dagen men kommer ingen stans och grabben är helt förkrossad.. Är det nån själ därute som vet vad jag ska göra??
Citera
2023-12-25, 16:00
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Enklast är väl att ljuga om hans ålder när du skapar ett konto åt honom?
Citera
2023-12-25, 16:01
Medlem
Epic, Steam, Xbox Live... Detta är digitala butiker som vi kan låsas att man går in i och köper en cdskiva.

Ubisoft, Activistion, Blizzard... Detta är Spelproducenter. Det är i stort sätt deras förtjänst att vi kan spela spelen vi köper tillsammans.

Som det verkar nu då, så måste du göra ett konto på ubisoft för att kunna koppla upp spelet mot deras serverar (som i sin tur validerar kopian, delar uppdateringar osv) och sen är det bara för grabben att påbörja sin karriär som F1-mästare
Citera
2023-12-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Blir fan tokig snart.. så jävla trött på alla jävla konton man ska ha överallt som ska synkas med varandra och ha olika regler för åldersgränser etc..

Grabben (10år) skulle få välja ett spel att köpa igår.
Då han fått ratt & pedaler i julklapp så ville han ha nya "the Crew 2".

Jag hjälper honom att genomföra köpet på Epic.,. Sen när spelet ligger i katalogen så står det att man måste vara inloggad på Ubisoft...

Grabben som är under 13 kan inte göra ett konto där och det går inte att länka hans Epic konto till mitt eget "vuxen" konto på Ubisoft..

Vet att jag hade samma problem för typ 6 månader sen när han laddade hem en trial på just the crew fast nån äldre vesrion.. löste det efter många timmar då men kommer fan inte ihåg hur jag gjorde.

Nu har jag försökt hitta info och trilskats halva dagen men kommer ingen stans och grabben är helt förkrossad.. Är det nån själ därute som vet vad jag ska göra??

Det är väl bara att skapa ett konto åt honom och fylla i att han är över 18...?
Nu var det många år sen jag skapade mina egna konton men vill minnas att det är väl knappast anslutet till personnummer eller nåt`?
Citera
2023-12-25, 17:12
Moderator
memymos avatar
Jag är så jävla trött på folk som inte kan posta rätt.

Dator- och konsolspel --> Support (Spel)
/Moderator
Citera
2023-12-25, 21:04
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Det är väl bara att skapa ett konto åt honom och fylla i att han är över 18...?
Nu var det många år sen jag skapade mina egna konton men vill minnas att det är väl knappast anslutet till personnummer eller nåt`?

Problemet är att hans Epic konto är gjort för länge sen där han var ärlig med åldern när han skapade det.
I settings kan man med föräldrakontroll sägta atr han har lov att spela allt.
Dock så kan han inte länka med Ubisoft för att Epic inte tillåter det som < 13 åring. Åldern på kontot verkar inte gå atr ändra..
Citera
2023-12-25, 21:21
Medlem
Be Epic om pengarna tillbaka, inga problem eftersom ni inte spelat det. Sen skapa ett nytt konto med annan ålder och köp spelet igen.
Citera
2023-12-25, 21:36
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Be Epic om pengarna tillbaka, inga problem eftersom ni inte spelat det. Sen skapa ett nytt konto med annan ålder och köp spelet igen.

Mm.. lutar ät den lösningen..

Misstänker att han kommer loosa alla saves o xp på alla andra spel då eller?? Typ Fortnite?
Citera
2023-12-25, 21:39
Medlem
Citat:
Mm.. lutar ät den lösningen..

Misstänker att han kommer loosa alla saves o xp på alla andra spel då eller?? Typ Fortnite?

Han får byta konto beroende på vad han vill spela.
Citera
2023-12-26, 09:59
Medlem
Testa följa denna guiden
https://www.ubisoft.com/en-gb/help/a...unts/000079338
Citera
2023-12-26, 10:55
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Testa följa denna guiden
https://www.ubisoft.com/en-gb/help/a...unts/000079338

Sett den och försökt följa.. problemet är att det inte går att göra ett young player account på Ubisoft..

I vilket fall har han nu ett Ubisoft konto fast med äldre ålder.. men det hjälper inte då hans Epic konto inte går att ändra..
Citera
2023-12-26, 11:01
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Sett den och försökt följa.. problemet är att det inte går att göra ett young player account på Ubisoft..

I vilket fall har han nu ett Ubisoft konto fast med äldre ålder.. men det hjälper inte då hans Epic konto inte går att ändra..

Ja det blir svårt och går inte kanske, bästa är göra ett fresh konto och ange högre ålder tyvärr, under 13 blir det stopp för det mesta idag ....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in