Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Nej det springer inte runt nakna 12åringa pojkar bland psykotiska kvinnor men visst är psykiatrin dålig ibland men lite rimlighet får det vara i historiena

Jo det händer faktiskt. Finns ingen barnpsykiatri på platsen akutinläggs små pojkar bland kvinnor. Precis som man gör på häktet.... en 12årig rymling får vänta på hämtning på kvinnohäktet.
Citera
2023-12-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Samt hur vanligt är det med personer som själv haft problem med psyket, jobbar på psykiatrin ?

Psykiatern är ju psykologens bästa klient sägs det. Min nära vän psykiatern och överläkaren håller med.
Citera
2023-12-29, 20:40
Medlem
stickan888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0kky
Jag var i butiken samtidigt som hon hade sitt första utbrott (cirka 1h innan branden), så jag tänkte droppa lite extra info.

Av vad jag såg och hörde så började hon sparka sönder glasdörren/ingången eftersom hon ej fick betala kredit. arbetare frågade ifall hon hade tagit droger, vilket det mycket väl verkade som.

inte så mycket jag kan tillägga förutom detta

Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Och där står det ju att hon sökte vård :

"Enligt kvinnans advokat sökte hon psykiatrisk vård samma dag som mordbranden.

– Hon blev utskriven en halvtimme innan det här hände, säger Jari Smolander, kvinnans advokat."

Så du vill alltså påstå att hon sökte vård men ändå inte ville ha den? Troligt?
Utifrån vad man vet nu, så har ju ändå psykiatrin gjort fel bedömning när man skrev ut henne.

Hur går detta ihop?
Ett vittne har sett henne "stöka omkring" ca 1 timme, innan branden.
Och hennes advokat säger att hon blev utskriven en halvtimme innan det hände!
Citera
2023-12-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Hur går detta ihop?

Det hela började ju inte med branden. Hela situationen började ju med att hon blev stökig när hon inte fick handla på krita. På vägen ut sparkade hon sönder en ruta i entren. Efter en stund kom hon tillbaks och satte eld på butiken.
En kompis dotter var där ca 20 minuter innan branden och då sopade personalen glassplitter vid entrén. Det har alltså varit ett ganska utdraget händelseförlopp.
Citera
2023-12-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
Hur går detta ihop?

Hon har ju en försvarare, en advokat vars uppgift är att försvara henne till varje pris
Citera
2023-12-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Man är inte "latent" schizofren. Schizofreni är en hjärnsjukdom som debuterar av olika skäl. Mediciner och droger kan absolut ge en psykos eller trigga schizofreni men generellt är det inte som så att folk som får hallucinationer av mediciner är psykotiska eller har psykossjukdom.

1/100 får mindre vanliga biverkningar i form av hallucinationer och maniska problem av Elvanse som exempel och sannolikt gäller det alla sjukdomar.

https://www.fass.se/m/produkt/20111213000092/public/tabproduct

Förövrigt är ADHD och schizofreni tillsammans med bipolaritet delvis orsakat av samma gener. Det är alltså inte finare eller fulare att ha det ena eller det andra.

Förövrigt har en svårt psykiskt sjuk person med en hjärnsjukdom såsom schizofreni åtminstone en giltig förklaring till varför personen kan uppträda som en idiot. Hoppas du själv har en bra diagnos att skylla på ditt fula utspel mot de svårast sjuka eller självmordsindivider.

https://nyheter.ki.se/gemensamma-gener-bakom-adhd-schizofreni-och-bipolar-sjukdom

Du behöver inte sörja människor men behöver inte gå ut för att vädra åsikter om att vissa gör rätt i att avsluta deras liv. Läser särskilt dåliga människor sådant kan du trigga dem och vem är då inte själv en människa med rutten personlighet?

Det finns väl grader i helvetet kring en persons psykiska sjukdom Tomas Qvick till exempel, eller Breivik eller nån annan inspärrad psyksjuk
Citera
2023-12-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Det finns väl grader i helvetet kring en persons psykiska sjukdom Tomas Qvick till exempel, eller Breivik eller nån annan inspärrad psyksjuk
Ja det är sant. Men de var väl mer störda än sjuka vill jag säga.
Citera
2023-12-29, 21:58
Medlem
Citat:
Ja det är sant. Men de var väl mer störda än sjuka vill jag säga.

Mordbrand. Bränner ner en ICA butik där det finns kunder och personal. Hur störd och sjuk är man inte då?
Citera
2023-12-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indweller108
Klicka länken under bilden.
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fmedia.licdn.com%2Fdms% 2Fimage%2FD4D03AQE2dgxXJaW-7w%2Fprofile-displaypho to-shrink_800_800%2F0%2F1695553584866%3Fe%3D214748364 7%26v%3Dbeta%26t%3D84mLk5qOFe6SBX75qpElMHGh82Tz Qetd7O_HZwwfdZM&tbnid=cbgHbHKJYj5nYM&vet=12ahUKEwi 7sLazmrWDAxWzKBAIHZXLBVAQMygAegQIARAy..i&imgrefurl =https%3A%2F%2Fse.linkedin.com%2Fin%2Flinn-bj%25C3%25B6rkman-gomez-2ba684274&docid=FcU3toMLXPn8gM&w=800&h=800&q=Linn% 20Bj%C3%B6rkman%20Gomez&client=firefox-b-d&ved=2ahUKEwi7sLazmrWDAxWzKBAIHZXLBVAQMygAegQIARA y

Har tydligen även pluggat biomedicin:
https://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/BlogDetails?id=124239

"...den här bloggen handlar endast om MIIIIG. Jag är en ganska egocentrisk och smått neurotisk västmanlänning på 19 bast..."

Okej det var länge sen men "smått neurotisk" känns som the understatement of the year."
Citera
2023-12-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Psykiatern är ju psykologens bästa klient sägs det. Min nära vän psykiatern och överläkaren håller med.
Hmm..
Det stämmer ju att hon gillar att snaska kotte. Det visste alla.
Jag tror du vet var det hände någonstans.. psykologen var väldigt speciell innan "utbildningen"
Citera
2023-12-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Mordbrand. Bränner ner en ICA butik där det finns kunder och personal. Hur störd och sjuk är man inte då?
Var det Quick eller Breivik?

Personlighetssyndrom är en sak, en psykisk sjukdom är något annat.

Har hon en personlighetsstörning så måste hon inte lida av en psykossjukdom och en människa som har en sådan hjärnsjukdom som t.ex schizofreni behöver absolut inte ha illvilliga motiv såsom Breivik där det som sker är planerat och genomfört med beräkning.

Springer du omkring och ser marsgubbar medan en röst talar om för dig att alla är ute efter att kidnappa dig och transplantera bort din hjärna, är du givetvis inte jämförbar med någon som i godan ro ägnar tid åt att med inlevelse planlägga massmord för att den vill skapa skräck och terror i meningsmotståndare eller andra.

Men nu berördes väl hon av att det fanns en konflikt med personalen om att hon inte fick krita och behöver isåfall inte varit sjuk även om man brukar säga psykiskt sjuk lite slarvigt. En personlighetsstörning är t.ex inte en sjukdom men det är bipoläritet och andra psykossjukdomar. De bryter ner hjärnan och skadar den. På samma vis man inte anser att dementa människor är vid sinna sinnes fulla bruk, räknar man heller inte alla som är psykiskt dåliga.

Personen jag citerade jämförde ADHD och schizofreni och de är två väldigt olika saker även om de genetiskt har likheter. En person med ADHD kan styra långt mer än vad någon med schizofreni kan när det kommer till uppträdandet även om ADHD kommer med svårigheter som inte alls alltid är menade att bli som det blir och en schizofren kan uppträda illa pga personlighet och inte sjukdom.
Citera
2023-12-29, 22:56
Medlem
Citat:
Var det Quick eller Breivik?

Personlighetssyndrom är en sak, en psykisk sjukdom är något annat.

Har hon en personlighetsstörning så måste hon inte lida av en psykossjukdom och en människa som har en sådan hjärnsjukdom som t.ex schizofreni behöver absolut inte ha illvilliga motiv såsom Breivik där det som sker är planerat och genomfört med beräkning.

Springer du omkring och ser marsgubbar medan en röst talar om för dig att alla är ute efter att kidnappa dig och transplantera bort din hjärna, är du givetvis inte jämförbar med någon som i godan ro ägnar tid åt att med inlevelse planlägga massmord för att den vill skapa skräck och terror i meningsmotståndare eller andra.

Men nu berördes väl hon av att det fanns en konflikt med personalen om att hon inte fick krita och behöver isåfall inte varit sjuk även om man brukar säga psykiskt sjuk lite slarvigt. En personlighetsstörning är t.ex inte en sjukdom men det är bipoläritet och andra psykossjukdomar. De bryter ner hjärnan och skadar den. På samma vis man inte anser att dementa människor är vid sinna sinnes fulla bruk, räknar man heller inte alla som är psykiskt dåliga.

Personen jag citerade jämförde ADHD och schizofreni och de är två väldigt olika saker även om de genetiskt har likheter. En person med ADHD kan styra långt mer än vad någon med schizofreni kan när det kommer till uppträdandet även om ADHD kommer med svårigheter som inte alls alltid är menade att bli som det blir och en schizofren kan uppträda illa pga personlighet och inte sjukdom.

Du börjar bli tröttsam. Hon satte eld på en ICA butik där det fanns kunder och personal. Mordbrand. Psykiskt sjuk. Punkt. För mig kan hon gärna få sitta på Hinseberg resten av sitt liv. Istället för rättspsyk där hon plötsligt kan "bli frisk" och manipulera ut sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in