2023-12-27, 15:16
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, en kvinna har aldrig något eget ansvar. Vilken man i hennes liv fick henne att bränna ner en öppen Ica-butik?

Den där typen är säkert en idiot men kvinnor är faktiskt kompetenta nog att ta egna sjuka beslut.

Ja, bägge skulle säkert passat bättre inlåsta på livstid på en anstalt för samhällsfientliga individer. Tyvärr ska ju alla få lufsa omkring fritt i Sverige.

De hade gått dit tillsammans så de har säkert triggat varandra. Han verkar ha haft det i tankarna med tanke på bilderna.
Klart att kvinnor kan ta egna beslut men just i det här fallet så tror jag att han har haft stor påverkan i det inträffade. Att han själv springer lös i samhället är skrämmande med tanke på att han verkar ha nåt i görningen.
Citera
2023-12-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Är hon psykiskt sjuk blir det sannolikt inlåsning på någon klinik. Läste på SVT att hon tydligen precis var utsläppt från psyket, läkarna har nog missat hennes sjukdom.

Hon kan ju ha vårdats för en knarkrelaterad psykos. Flera gånger…. Därav beskriven som någon med psykiska problem.
Citera
2023-12-27, 15:31
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
De hade gått dit tillsammans så de har säkert triggat varandra. Han verkar ha haft det i tankarna med tanke på bilderna.
Klart att kvinnor kan ta egna beslut men just i det här fallet så tror jag att han har haft stor påverkan i det inträffade. Att han själv springer lös i samhället är skrämmande med tanke på att han verkar ha nåt i görningen.
Du är säker på att han var med? Jag tycker, från bilderna på Instagram, att han verkar vara inlagd.
Citera
2023-12-27, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar

Referens: https://youtube.com/watch?v=48Zgc10lbhk&feature=shared

Jäklar alltså! Vad fort det går!

Tänk också på att GM gick runt med sprayflaska och tändare. Hon kan ha hunnit spraya/tända på på fler ställen innan hon väl kom fram till kassorna (jag tänker att det är troligt att det var vid kassorna som överfallslarmet aktiverades) så kan det redan ha börjat brinna på fler ställen än ett.
Om GM "stökade" vid kassorna kan det mycket väl ha hunnit gå 2 min innan branden upptäcks av personal.
När polis kom i kontakt med personalen via överfallslarmet så brann det redan.

Alla ni tangentbordskrigare som säger att det hade varit så enkelt att göra si eller så, ni har fel. Det ligger noll ansvar på personalen annat än att få ut kunder och sig själva. D.v.s. rädda liv.
Citera
2023-12-27, 15:48
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jäklar alltså! Vad fort det går!

Tänk också på att GM gick runt med sprayflaska och tändare. Hon kan ha hunnit spraya/tända på på fler ställen innan hon väl kom fram till kassorna (jag tänker att det är troligt att det var vid kassorna som överfallslarmet aktiverades) så kan det redan ha börjat brinna på fler ställen än ett.
Om GM "stökade" vid kassorna kan det mycket väl ha hunnit gå 2 min innan branden upptäcks av personal.
När polis kom i kontakt med personalen via överfallslarmet så brann det redan.

Alla ni tangentbordskrigare som säger att det hade varit så enkelt att göra si eller så, ni har fel. Det ligger noll ansvar på personalen annat än att få ut kunder och sig själva. D.v.s. rädda liv.

Delar dina tankar, efter 2.20 är det GGWP och bara ta sig ut.
Citera
2023-12-27, 15:51
Medlem
t0kkys avatar
Jag var i butiken samtidigt som hon hade sitt första utbrott (cirka 1h innan branden), så jag tänkte droppa lite extra info.

Av vad jag såg och hörde så började hon sparka sönder glasdörren/ingången eftersom hon ej fick betala kredit. arbetare frågade ifall hon hade tagit droger, vilket det mycket väl verkade som.

inte så mycket jag kan tillägga förutom detta
Citera
2023-12-27, 16:05
Alla bilder jag hittar, visar inte hela storleken på ICA butiken , hur många kvadrat är det egentligen som berör denna förstörda icabutik ?
Citera
2023-12-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Eller nyfikna småkids.

"Vi har fått vetskap om att personer som har tagit sig in i butiken trots att det har varit avspärrat, men det är inget som har föranlett någon anmälan, säger Magnus Jansson Klarin, presstalesperson vid polisregion Mitt.

Efter detta har kvarvarande varor omhändertagits."

https://www.vlt.se/2023-12-27/ica-bu...-efter-branden

Ja, dom sa det just på nyheterna i radion att det försvunnit chips och läsk från lagret. Kan ju vara andra ICA-handlare också som ska sälja svart i sina butiker.
Citera
2023-12-27, 16:11
Medlem
Så killen till L har alltså lagt upp suspekta bilder på Instagram, tagna mot Ica-affären innan branden med konstiga hashtags, vilket ni tror kan vara tecken på att han hade något i görningen.
Ingen av er som tipsat polisen om detta? Det är inte omöjligt att dom själva har koll på honom och redan sett detta. Men det skadar inte att lämna tips till dem. Man kan gå in på polisens hemsida och tipsa dem anonymt med om man vill, om man vill slippa behöva fylla i egna uppgifter, eller sitta i telefonkö osv.
Senast redigerad av TheDuckMan 2023-12-27 kl. 16:15.
Citera
2023-12-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDuckMan
Så killen till L har alltså lagt upp suspekta bilder på Instagram, tagna mot Ica-affären innan branden med konstiga hashtags, vilket ni tror kan vara tecken på att han hade något i görningen.
Ingen av er som tipsat polisen om detta? Det är inte omöjligt att dom själva har koll på honom och redan sett detta. Men det skadar inte att lämna tips till dem. Man kan gå in på polisens hemsida och tipsa dem anonymt med om man vill, om man vill slippa behöva fylla i egna uppgifter, eller sitta i telefonkö osv.

Fattar det mer som att det är tatueringarna med djävulstecken och eld haschtag gas och eld ....men att dom är inritade på honom efter det inträffade?
Citera
2023-12-27, 16:36
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDuckMan

Bilderna är ju tagna från GM's balkong/lägenhet som ligger ett stenkast ifrån ICA-butiken (Rekylgatan)
Citera
2023-12-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0kky
Jag var i butiken samtidigt som hon hade sitt första utbrott (cirka 1h innan branden), så jag tänkte droppa lite extra info.

Av vad jag såg och hörde så började hon sparka sönder glasdörren/ingången eftersom hon ej fick betala kredit. arbetare frågade ifall hon hade tagit droger, vilket det mycket väl verkade som.

inte så mycket jag kan tillägga förutom detta

Hur hann hon med så pass mycket?
Hon måste ha sprungit runt som en virvelvind
Butiken verkar ligga någorlunda centralt. Kanske max 5 min för polisen.
Hade hon en medhjälpare som försökte starta brandlarmet?
För att sen smita ut med varor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in