Citat:
Ursprungligen postat av
Efliro
Jag såg dokumentären för en vecka sedan, och det är en sak som jag bara inte kan släppa: Är det bara jag som tänker att Olaug kan ha mördat sin egen tvillingsyster för länge sedan? Hon verkar ju riktigt skum och kall, och verkar ju dessutom själv ha en önskan om att mörda sina nyfunna systrar.
Tvillingsystern som dog hade ju legat död i tre dygn när dom hittade henne, medan två vittnen säger att det är omöjligt eftersom dom såg henne sitta i bilen vid mordplatsen under den tiden fast med annan färg på håret. Det enda sättet som det är möjligt på (om obduktionen inte är felaktig) är ju om det är en tvilling som sitter där istället och som då eventuellt också har färgat håret annorlunda.
Dom verkade ju dessutom bo väldigt nära varandra under den tiden, så att dom har stött på varandra någon gång (kanske dessutom i smyg) är väl knappast osannolikt?
Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Alltså fy. Den fattiga tvillingen kanske är den rika nu. Så bra historia med många förklaringar.
Intressant tanke, men kanske inte så trolig...
Ja, tänk om det var den fattigare tvillingen som fick reda på Olaugs existens och att hon hade ett mycket rikare och bättre liv. Hon har inga emotionella band till sin tvilling och är hjärntvättad av den religiösa uppväxten och känt sig utanför i sin familj eftersom syskonen verkar så annorlunda, och mördar då den riktiga Olaug och stjäl hennes identitet.
Man får väl ingen förklaring till varför Olaug flyttat till en liten by i Sverige, men det kanske var för att gömma sig för sina systrar.
Osannolikt som sagt, men skulle ju kunna samtidigt kunna förklara vissa saker. Det skulle däremot inte kunna förklara hur hon skulle kunna lämna sina barn och inte bryta ihop när hon träffar dem igen. Så vi kan nog ändå utesluta den teorin.