• 1
  • 2
2023-12-25, 11:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Det hela är dock - minst - 100% absurt: du menar att jag ska skriva script för att komma runt en mycket dålig CAPTCHA, som är gjord för att hindra scriptande och automatisering när jag försöker använda den manuellt. Som människa?
Yep. Det behövs för att belysa hur dåliga dessa algoritmer är. Hit them hard with a hammer made out of irony.
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Enklast är väl att bara skita i stier som använder en så dålig CAPTCHA om vi inte kommer längre än så här. Det kan inte vara seriösa verksamheter egentligen. Discord är en av dom. Discord kan knappast gå som en seriös verksamhet.
Själv vill jag ha access överallt och de siter som gör det svårt för mig att få det ser jag som en utmaning där jag till varje pris vill banka sönder deras säkerhetsidéer och ta mig in bara för sakens skull.
Citera
2023-12-25, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Yep. Det behövs för att belysa hur dåliga dessa algoritmer är. Hit them hard with a hammer made out of irony.
Jo, den här tråden tror jag belyser det. Bland annat. Jag tycker dock att det finns betydligt mycket mer intressanta saker att lägga sin programmeringstid
på som gör betydligt mycket mer skada (som vi ju vill ge, så klart) för företag som google. För tillfället kör jag ingen som helst programmeringstid och jag får se om jag ens kommer återgå till det. Det har blivit skit av det mesta kring IT tycker jag. Jag är verkligen veteran inom det här med data och har haft en total paus på flera år tidigare (tidigt 90-tal) då jag också tyckte det blev skit av allting i stort sett. Vi får hoppas att det blir bättre framöver. Mitt intresse för "IT" är väldigt måttligt för tillfället. Det finns en väldigt, väldigt dålig manlig nörd-elitist-kultur inom IT som verkar sitta extremt djupt. Den är tröttsam.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Själv vill jag ha access överallt och de siter som gör det svårt för mig att få det ser jag som en utmaning där jag till varje pris vill banka sönder deras säkerhetsidéer och ta mig in bara för sakens skull.
Det låter mycket autistiskt, på ett dåligt sätt. Sitter du och scriptar sånt här på egen hand? Har du programmerat länge? Det låter inte så. Gör det tillsammans med andra åtminstone, om du kör solo. så bidrar du ju till någon slags "community" åtminstone.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in