• 2
  • 3
2023-12-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
D har du gjort lxan, USD kommer rtt var det r att g nert 7 SEK och blir det riktig kris i USA s nert 6 kr men det hnder bara 1 gng p 25 r eller s.

Men ingen kan sga nr. Vill dock tipsa om ekonomikanalerna p youtube som visar vilken oerhrd kris som snart vntar i USA (2024?), med den strsta bubbla de ngonsin haft i bilpriser, bostadspriser, hyror, och aktier. Och att inflationen r s enorm att allting blivit dyrare dr n i Sverige som annars ska vara mycket dyrare rent logiskt (hgre skatter, frre invnare).

Ja och 250k SEK r ju inte s jttemycket pengar (det mesta jag nnsin sparat ihop dock) och jag har ju hellre 35k dollar n 20k.
Citera
2023-12-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samirbakarkaka
Ja, jag flyttar permanent och informerar skatteverket i tid sklart.
Anledningen till att jag skrev inlgget var kanske otydligt. Jag vill betala s lite avgifter som mjligt och undrar dessutom om jag ens kan ha kvar mitt konto i Swedbank om jag vill fra ver lite i taget.

Absolut billigast r egen verfring via internetbank.
Men det gller enbart smsummor.

Ska du tex skicka 3M USD blir det billigare via kontor vs 30 internettranfereringar.
Vrt att tnka p r att du (avsndaren) ocks betalar mottagande banks kostnader.
D handlar du valuta till avista plus 1-1.5%.

Jag har kvar konton I Nordea efter 21r. Inget krngel mer n vanliga KYC.
Citera
2023-12-27, 18:19
Medlem
Frde ver en miljon vi Skandiabanken utan problem, men det var ganska lnge sedan nu. Det enda lskiga r ju att pengarna r "osynliga" 2-3 dar frn att de lmnat kontot i Sverige innan de registreras i p kontot i USA.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in