Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-23, 12:21
  #1
Medlem
Måste tipsa om denna serie som verkar ha fått alldeles för lite uppmärksamhet och som jag råkade på av en ren tillfällighet.
Saxat från IMDB: A woman discovers the world's greatest wine collection that's left by her estranged father and competes against his protegé to claim her inheritance.

https://www.imdb.com/title/tt1528274...520of%2520godd

Baserad på en japansk manga-serie (Kami no Shizuki) som tydligen haft stor påverkan på vinvärlden och är skriven av något syskonpar.

Jag inbillar mig att i en rättvis värld borde denna serie haft samma påverkan för gemene folkets intresse för viner som the Queens Gambit gjorde för schack, men att den inte slagit igenom på samma sätt.
Oerhört vackra miljöer samt en utsökt set-design. Välskriven och välspelad; känslomässig utan att vara sentimental.

Någon mer som sett?
Stort tips för annalkande slöa mellandagar.
Citera
2023-12-23, 12:32
  #2
Medlem
Eponumoss avatar
Tack. Ska ses i mellandagarna.
Citera
2023-12-24, 09:43
  #3
Medlem
Giant Squids avatar
Sett den, lite förutsägbar handling men bra rekommenderas för finsmakaren.
Citera
2024-05-21, 17:07
  #4
Medlem
diseuses avatar
Det blir en andra säsong.

Pressmeddelande från Apple (Apple TV+ announces season two of hit drama “Drops of God” starring Fleur Geffrier and Tomohisa Yamashita):
Citat:
Today, Apple TV+ announced it has acquired season two of hit multilingual French-Japanese drama “Drops of God” from Legendary Entertainment. A Legendary Entertainment production, the series is produced by Les Productions Dynamic in association with 22H22 and Adline Entertainment. “Drops of God” is adapted from the New York Times bestselling Japanese manga series of the same name created and written by the award-winning Tadashi Agi, illustrated by Shu Okimoto and published by Kodansha Ltd. The series stars Fleur Geffrier (“Das Boot,” “Elle”) as Camille Léger and Tomohisa Yamashita (“The Head,” “Tokyo Vice,” “Alice in Borderland”) as Issei Tomine. The complete first season is now streaming on Apple TV+.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback