• 9
  • 10
2023-12-30, 21:29
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-man1
1. Pripps blå var marknadledare när staten ägde det och köpte upp o lade ner konkurrenterna.

Citat:
2. Carlsberg som äger varumärket vill inte att det ska vara så stort, de vill bara sälja Carlsberg.

Citat:
3. Den smakar inte gott.
Nja, inte sämre än andra industrilager i samma prisklass.
Citera
2023-12-30, 23:09
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Hundra gånger godare är den inte, men Heineken har åtminstone en egen smak och kan identifieras i ett blindtest, vilket är mer än man kan säga om Pripps.
Stämmer ju inte. Pripps Blås unkna, på tok för söta, kvalmiga majssmak kan de flesta med smaklökarna i behåll identifiera vid ett blindtest.
Citera
2023-12-31, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Stämmer ju inte. Pripps Blås unkna, på tok för söta, kvalmiga majssmak kan de flesta med smaklökarna i behåll identifiera vid ett blindtest.

Det är en smakbeskrivning som passar in på hundratals öl tyvärr.
Citera
2023-12-31, 12:03
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Om du känner majssmak i en Pripps Blå så beror det antingen på att du förväntade det (placebo), att dina smaklökar kanske inte är i behåll eller att du fått tag i en gammal burk. Pripps Blå har inte innehållit råfrukt på ganska många år.
Citera
2023-12-31, 13:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Om du känner majssmak i en Pripps Blå så beror det antingen på att du förväntade det (placebo), att dina smaklökar kanske inte är i behåll eller att du fått tag i en gammal burk. Pripps Blå har inte innehållit råfrukt på ganska många år.

Jag känner ingenting eftersom jag inte dricker dålig öl — vore ärekränkning mot mig själv.

Däremot är jag, i likhet med många andra stackare, uppvuxen med Pripps Blå och har inte lyckats förtränga den ångestfyllda smakupplevelsen.
Citera
2025-06-18, 20:09
Pripps blå var länge sen, ska stödköpa några
Extra Starka vid inhandling innan midsommar,

Pripps Blå reklam - Klassiker
https://youtu.be/-uu2OM92DrI?si=NJ5In4DRzTXa1vNo
Citera
2025-06-19, 00:35
Medlem
Sedan Pripps Blå sjukommatvå blir till den varit kommer man stööödköpa. Typ en gång i månaden...

Citera
2025-06-19, 09:57
Medlem
Vem0ths avatar
Pripps Blå köptes upp av Carlsberg för flera år sedan och gjorde om receptet även flyttade tillverkningen som idag ligger i Falkenberg som även gör Falcon, Bellman och Eriksberg.

Om du vill dricka den riktiga Pripps Blå så är det bara Göteborgs Nya Bryggeri som tillverkar den.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in