2023-12-22, 06:53
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Jag ser fullt av israeliska produkter hos ICA, WILLYS, HEMKÖP OCH COOP.
Varför bojkottar ni inte dessa?
Dom för ett orättvist krig och dödar alltid minst 20 gånger mer palestinier än Israeler. Så har de gjort i decennier.
Det är ju självklart att de FÖDER nya terrorister som är så barbariska.
Jag försvarar inte dwt Hamas gjorde i oktober men nån jävla måtta får det vara.
JAG SKULLE OCKSÅ BLI TERRORIST OM JAG OCH MITT FOLK SKULLE BLI UTSATT FÖR EN SÅ ORÄTTVIS KRIGFÖRING.
PALESTINIER KRIGAR MED STENAR OCH ISRAELERNA HAR ALLT ÄVEN KÄRNVAPEN.
FY FAN VAD ORÄTTVIST!

Jag har bojkottat varor från
Israel sedan mitten på 80-talet.
Gör det fortfarande.
Citera
2023-12-22, 06:53
Medlem
Tropicalss avatar
Palestina = Hamas.
Det finns ingen större distinktion mellan de bägge. I stort sett alla palestinier stödjer Hamas och älskar när Judar dödas. Vad fan trodde de skulle hända? Nu får de vad de bad om. Finns noll sympatier från min sida förutom för de små barnen men detta blod ligger främst på Hamas, inte på IDF.
Citera
2023-12-22, 07:06
Medlem
Rodjas avatar
Köper så mycket varor från Israel jag kan....

Gazaborna skulle kunna ha fått mycket jordbruksmark att odla på istället för att bygga högteknologiska tunnlar femtio meter under markytan! För alla pengar de har fått!
Citera
2023-12-22, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Ni bojkottar inte israeliska varor för ni har inte råd att köpa några israeliska varor.

Hade ni haft råd så hade ni bojkottat. Men ni är en skock värdelösa muslimer på socialbidrag och värdelösa VPK:are på socialbidrag... det enda ni gör är att gorma om att bojkotta.

De som har råd är smarta nog att fatta att en bojkott är så otroligt jävla verkninglöst när det kommer från svenneland. Det finns städer med fler invånare än hela vårat land.

Se bara fjantarnas bojkott av choklad och vodka emot ryssland. Oj vad det har påverkat kriget mycket! Där fick dom allt, ryssen!!
Citera
2023-12-22, 07:18
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det jävliga är att vi är många som alltid bojkottat Israel, men det kompenseras av en massa kristna och liberala Israelälskare som stödköper särskilt för saker är därifrån.
Citera
2023-12-22, 07:30
Medlem
En mycket bra fråga!
Det finns oräkneliga anledningar till att KÖPA israeliska varor i dessa tider, om inte annat för att INTE stötta Hamaz och Hizbollah och islam i största allmänhet.
Citera
2023-12-22, 07:33
Medlem
BlueBarrels avatar
Jag stödköper allt Israeliskt jag kan.
Citera
2023-12-22, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Jag ser fullt av israeliska produkter hos ICA, WILLYS, HEMKÖP OCH COOP.
Varför bojkottar ni inte dessa?
Dom för ett orättvist krig och dödar alltid minst 20 gånger mer palestinier än Israeler. Så har de gjort i decennier.
Det är ju självklart att de FÖDER nya terrorister som är så barbariska.
Jag försvarar inte dwt Hamas gjorde i oktober men nån jävla måtta får det vara.
JAG SKULLE OCKSÅ BLI TERRORIST OM JAG OCH MITT FOLK SKULLE BLI UTSATT FÖR EN SÅ ORÄTTVIS KRIGFÖRING.
PALESTINIER KRIGAR MED STENAR OCH ISRAELERNA HAR ALLT ÄVEN KÄRNVAPEN.
FY FAN VAD ORÄTTVIST!
Jag har gjort det i många år, jag matar inte satan.
Citera
2023-12-22, 07:41
Bannlyst
Varför då? Isreal försvara sej bara emot terrorister. Lite som vi skulle bli anfalla av Ryssland, sedan skulle skuldbelägga Svenska soldater för att rensa landet på kommunister / ryssvänner. Hamas har valt anfalla Isreal. Isreal försvara sej.
Citera
2023-12-22, 07:43
Medlem
Tuors avatar
Jag tror ärligt talat inte att det hjälper att bojkotta även om jag alltid har bojkottat judesmörja.

Om de mäktigaste judarna vill hålla igång Israel så gör de det. Dessa kroknäsor har oändligt med pengar.
Citera
2023-12-22, 07:51
Medlem
Sababas avatar
Jag har ingen koll på områdenas export.

Israel: Intel chips, Verisure larm, slipade diamanter, desert eagle (pistolen), Uzi, Jaffa apelsiner?

Palestina: bidragstagare?

Någon som kan fylla på eller rätta mig?

Känns ju som att vanligt folk mest slår sig för bröstet över att bojkotta Jaffa apelsiner.

Jag kan tänka mig att bojkotta fler bidragstagare till vårt land. Men är såklart kanske Sveriges populäraste import.
Senast redigerad av Sababa 2023-12-22 kl. 08:02.
Citera
2023-12-22, 07:57
Medlem
Det finns definitivt de konsumenter som av kvalitetsskäl föredrar varor med annat ursprung än det i fråga eller undviker varor med ursprunget grundat i annat än en fråga om kvalité. Det sistnämnda tycks ha ökat under den senaste tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in