2023-12-21, 20:24
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nåt du har läst? Källa?
https://twitter.com/ShaykhSulaiman/s...76300864385140
Citera
2023-12-21, 20:26
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vilket även kan ha sin förklaring i att folk som lider av psykisk ohälsa är de som medicineras och att folk med psykisk ohälsa kan få för sig att skada andra. Som alltid är det skillnad på korrelation och kausalitet.

Läs bieffekterna på kvacksalvare-pillrena. Impulsivitet och suicidala idéer är vanliga sådana. Det är lustigt att folk som aldrig tagit psykiatriska droger alltid låtsas vara experter för att de läst någon propaganda från läkemedelsbolagen i media
Citera
2023-12-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Problemet är väl att det går 100.000 seriösa och skötsammare vapenägare per 1 ruttet ägg.
Är det då rimligt att förstöra hobbyn för alla de andra? Känner dock att det är något off topic.
Känner mig bara så frustrerad när något sådant här händer. Så jävla onödigt, dumt, vansinnigt, idiotiskt, hjärtlöst etc etc. Man finner liksom inte ord.

Jo jag förstår problemet. Samtidigt är detta en diskussion som kanske borde föras i Tjeckien där dådet har skett.

Det är helt enkelt inte ok att psykiskt sjuka och hatiska människor får tag på automatvapen och ammunition på varken den legala eller illegala marknaden.

Jakt och sportskytte är verksamheter jag stödjer men jag har dessvärre träffat långt fler än ett rötägg som inte borde ha vapen öht.. och då har jag definitivt inte träffat 100.000.
Citera
2023-12-21, 20:29
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Vad trött man blir när sådant här skit händer.

15 oskyldiga personer får sätta livet till.
Hoppas han inte hade licens för vapnet som han använde, för hade han det
så hinner liken inte ens kallna innan vi får en debatt om vapenlagar och krav på förbud,
åtstramningar m.m.

Vill sådana här dårar avsluta sina liv vore jag tacksam om de bara kunde göra det, utan
att skada en massa andra. Det är inget häftigt med skolskjutningar alls. Ingen ser upp till
sådana här dåd.

Uppenbarligen finns det människor som ser upp till sådana här dåd, vilket många av gärningsmännen har uttryckt att de var inspirerade av det ena och det andra, Columbine var det första som fick riktigt massivt genomslag i kulturen. Så dina fantasier och önskedrömmar har tyvärr inget med verkligheten att göra
Citera
2023-12-21, 20:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Uppenbarligen finns det människor som ser upp till sådana här dåd, vilket många av gärningsmännen har uttryckt att de var inspirerade av det ena och det andra, Columbine var det första som fick riktigt massivt genomslag i kulturen. Så dina fantasier och önskedrömmar har tyvärr inget med verkligheten att göra

Nu vet jag inte om du tolkade mitt inlägg fel, eller om jag inte förstår dig. Vad menar du att jag skulle ha för fantasier och önskedrömmar? Att de som vill avsluta sina liv gör det utan att dra med sig 15 andra i fallet?
Citera
2023-12-21, 20:34
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Läs bieffekterna på kvacksalvare-pillrena. Impulsivitet och suicidala idéer är vanliga sådana. Det är lustigt att folk som aldrig tagit psykiatriska droger alltid låtsas vara experter för att de läst någon propaganda från läkemedelsbolagen i media

För vilken psykofarmaka menar du att "impulsivitet och suicidala idéer" skulle vara vanliga biverkningar? Du kan väl länka till FASS om du vill och hänvisa till ett preparat med sådana vanliga biverkningar.

Att en del kan få suicidala idéer bland annat av vanliga SSRI-preparat, speciellt vid nyinsättning, stämmer men jag har aldrig sett någon studie som visat att preparat av det slaget skulle leda till ökad aggressivitet mot andra eller större impulsivitet, men om du har exempel på det så är det bara att dela med sig.
Citera
2023-12-21, 20:35
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
Värre än Columbinemassakern.

Jämför ALDRIG någon eller några amatörer Med Eric och Dylan. Dom är i en klass för sig
Citera
2023-12-21, 20:35
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Nu vet jag inte om du tolkade mitt inlägg fel, eller om jag inte förstår dig. Vad menar du att jag skulle ha för fantasier och önskedrömmar? Att de som vill avsluta sina liv gör det utan att dra med sig 15 andra i fallet?

Du sa att ingen ser upp till sådana här dåd, vilket inte stämmer
Citera
2023-12-21, 20:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du sa att ingen ser upp till sådana här dåd, vilket inte stämmer

Okej, ja det är väl 1 av 100.000 som gör det. Likasinnade dårar...
Citera
2023-12-21, 20:37
Medlem
Mördade farsan först.

https://www.telegraph.co.uk/world-ne...test-updates1/
Citera
2023-12-21, 20:53
Medlem
JustTrollings avatar
Enligt tjeckiska medier så tros han ha mördat ett barn tidigare. Alltså Polisen tror han har mördat ett barn.
Citera
2023-12-21, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Enligt tjeckiska medier så tros han ha mördat ett barn tidigare. Alltså Polisen tror han har mördat ett barn.

En far och liten dotter hittades döda i en skog några dagar sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in