Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
Skulle gissa på att det som räknas som möllevångsområdet är ungefär lika stort som de flesta svenska småstäder med flera tusen invånare. Kan bli svårt att lokalisera
För några år sedan sattes det ju upp mycket kameror för att mycket knarkhandel hade flyttat dit. Knarkhandeln har flyttat vidare nu pga kamerorna men undrar om de inte sitter kvar. Isfl borde polis veta vem det är med tanke på att det finns flera parker där som folk ofta rastar hundar i. Om det är så och de vet vem det är så betyder deras lamhet att kvinnan förmodligen har någon diagnos och/eller psykisk ohälsa. Möllan har ju en del psykfall
Nu när jag kollat verkar Möllevången ha ca 11 000 invånare. Kvinnan borde rimligtvis vara mellan 50-70 år? Övriga boende kan uteslutas. Vi vet att hon bor tillsammans med en man, om det som beskrev i tråden stämmer? Stämmer det så kan samtliga ensamboende kvinnor i åldersspannet också strykas.
Att hon skulle bo i dom dyrare och flottare husen av Möllevången borde också kunna uteslutas. Hon lär bo i den mindre attraktiva delen, sannolikt i en hyresrätt. Sannolikt inga barn över 15 år på adressen.
Det borde kunna gå att få fram några intressanta alternativ. Det bästa vore om vi i tråden kunde dela upp Möllan i olika delar, säg 4 zoner, och sedan tar alla var sin del och söker igenom noga. Tittar man på google maps så kan man mer detaljerat få en bild över Möllan området.
- Möllevångens sydligaste plats är
Södervärnsplan. Om man säger att Möllevången är en rektangulär zon så ligger Södervärnsplan
Sydost, alltså längst ner till höger. Det ligger mellan två större bil/bussvägar: Nobelvägen och Spårvägsgatan.
- Fortsätter man uppåt längst Nobelvägen så kommer man till Möllevångens
nordostligaste del, där finns en trafikskola som heter
Eriksons trafikskola. Den ligger mellan bilvägarna Nobelvägen och Amiralsgatan.
- Fortsätter du och åker längst Amiralsgatan kommet du till Möllevångens
nordvästligaste del. Där finns
Malleparken. Den ligger mellan Amiralsgatan trafikväg och Bergsgatans trafikväg.
Åker du ner längst Bergsgatan kommer du till slut till den
sydvästligaste delen av Möllevången, vilket är ett område där det verkar finnas olika affärer och restauranger. Där finns
Södervärns salladsbar.
Möllevången är med andra ord området innanför den här rektangulära zonen, vars yttersta delar jag angivit.
Den mest centrala punken av Möllevången är en
bilrondell som ligger intill Folkets park. Det ligger nästan i mitten av Möllevången, mitt i prick.
Man skulle förslagsvis kunna utgå från den rondellen och dela in det i 4 zoner. Den Sydvästra zonen, den nordvästra zonen, den nordostliga zonen och den sydostliga zonen. Sedan söker var sin person eller personer igenom sin specifika zon och radar upp eventuella förslag. Man utgår från Google Maps och använder sig även av exempelvis Mrkoll för att se vilka som bor på varje gata, eller hitta.se
Är någon på? Jag kan tänka mig att ta en av 4 delar.