Citat:
Ursprungligen postat av
dart100
Hej jag funderar lite på hur städat eller stökigt gemene man har det hemma normalt sett inte när ni väntar besök.
När jag hälsar på hos folk så verkar dom alltid ha det så fint och välstädat men då vet dom innan att jag ska komma.
Har folk det verkligen alltid välstädat och fint hemma ?
Då är min fråga hur hinner dom med att alltid ha det så fint och välstädat ?
Själv har jag det ganska stökigt hemma jag prioriterar annat än att städa jämt och jag vantrivs inte med det ..När jag får besök av vissa personer klagar dom alltid på att jag har det stökigt.
Kan tillägga att jag lever som singel för tillfället.
Hur välstädat har ni det hemma och hur mycket prioriterar ni städningen ?
Vi har det ok skulle jag säga här hemma. Har städrobot som dammsuger någon gång i veckan, ibland fler och försöker samtidigt plocka undan efter mig hela tiden då det gör mycket om hur ostädat det kan se ut. Tyvärr har jag en sambo som är rätt värdelös på att plocka bort saker som hon använder så man får liksom springa runt och plocka efter henne. När det gäller den riktiga städningen så är det hon som sköter det till 95% och gör det bra men som sagt, där mellan så är det jag som torkar och plockar.
Det viktigaste är just att plocka undan efter sig så ser det bättre ut än vad det egentligen är.
Vi har hund som gör att det blir hår även om det inte är en ras som fäller massor.