2023-12-21, 10:35
Medlem
dart100s avatar
Hej jag funderar lite på hur städat eller stökigt gemene man har det hemma normalt sett inte när ni väntar besök.
När jag hälsar på hos folk så verkar dom alltid ha det så fint och välstädat men då vet dom innan att jag ska komma.
Har folk det verkligen alltid välstädat och fint hemma ?
Då är min fråga hur hinner dom med att alltid ha det så fint och välstädat ?

Själv har jag det ganska stökigt hemma jag prioriterar annat än att städa jämt och jag vantrivs inte med det ..När jag får besök av vissa personer klagar dom alltid på att jag har det stökigt.

Kan tillägga att jag lever som singel för tillfället.

Hur välstädat har ni det hemma och hur mycket prioriterar ni städningen ?
Citera
2023-12-21, 10:42
Medlem
Ganska lite. Jag är väl hyfsat ambitiös rent generellt eller vad man ska säga men väldigt slarvig på många sätt. Levt som singel i många år och då städar man ju rätt så sällan. Nu med sambo är det mer ofta men vi är hyfsat lika även om hon är mer noggrann. Minns en tjej jag dejtade som trodde jag var värsta pedanten (innan hon vart hemma hos mig), skickade en bild och hon fick en chock haha.
Citera
2023-12-21, 10:57
Medlem
ps870s avatar
Jag har det välstädad. Dock underlättar det att jag har städning 4 timmar varannan vecka så däremellan behövs det inte göras så mycket.
Citera
2023-12-21, 11:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Hej jag funderar lite på hur städat eller stökigt gemene man har det hemma normalt sett inte när ni väntar besök.
När jag hälsar på hos folk så verkar dom alltid ha det så fint och välstädat men då vet dom innan att jag ska komma.
Har folk det verkligen alltid välstädat och fint hemma ?
Då är min fråga hur hinner dom med att alltid ha det så fint och välstädat ?

Själv har jag det ganska stökigt hemma jag prioriterar annat än att städa jämt och jag vantrivs inte med det ..När jag får besök av vissa personer klagar dom alltid på att jag har det stökigt.

Kan tillägga att jag lever som singel för tillfället.

Hur välstädat har ni det hemma och hur mycket prioriterar ni städningen ?

Vi har det ok skulle jag säga här hemma. Har städrobot som dammsuger någon gång i veckan, ibland fler och försöker samtidigt plocka undan efter mig hela tiden då det gör mycket om hur ostädat det kan se ut. Tyvärr har jag en sambo som är rätt värdelös på att plocka bort saker som hon använder så man får liksom springa runt och plocka efter henne. När det gäller den riktiga städningen så är det hon som sköter det till 95% och gör det bra men som sagt, där mellan så är det jag som torkar och plockar.
Det viktigaste är just att plocka undan efter sig så ser det bättre ut än vad det egentligen är.

Vi har hund som gör att det blir hår även om det inte är en ras som fäller massor.
Citera
2023-12-21, 11:24
Medlem
zombie-nations avatar
Folk har inga saker. Folk spiller inte. Folk har inte husdjur. Folk är hemma max 4 timmar vakna om dygnet. Klart det då ser ut som hotellrum.
Citera
2023-12-21, 11:35
Medlem
Jag har väldigt välstädat. Beror säkert på att jag är lite äldre och fick tidigt lära mig att jag alltid skulle vara beredd på besök. Välstädat betydde undanplockat, dammsuget, ingen smutsig disk framme och alltid ha kaffebröd i frysen.
Citera
2023-12-21, 12:02
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag har det rätt välstädat hela tiden eftersom jag inte trivs annars. Mitt hem är min borg, och i borgen vill jag må bra. Jag har ett gäng pälsdjur så jag måste städa rätt mycket för att upprätthålla mitt ideal.
Citera
2023-12-21, 12:07
Medlem
Silltunnas avatar
Jag har en massa ungar och djur boendes hos mig, så det är för det mesta kaos och grejer överallt.
Citera
2023-12-21, 12:21
Medlem
Rent men till och från stökigt, kan man förklara det så, det är svårt att hålla ordning med flera små barn, städa undan allt på kvällen ser ut likadant på golvet efter två timmar morgonen efter, däremot är det rent, det tycker jag personligen är viktigt och trivsamt.
Citera
2023-12-21, 12:23
Medlem
spx700s avatar
Är själv inte hemma så ofta samt mycket förråd och få möbler. Lätt att hålla rent och prydligt
Citera
2023-12-21, 12:30
Medlem
Vi försöker hålla lägenheten i städat och rent skick i princip hela tiden. Ska tilläggas att det endast är jag och min sambo, utan varken barn eller husdjur. Vi har både tvätt- och diskmaskin så det finns ingen anledning till att bygga några berg. Om du alltid ser till att plocka bort efter dig, torka upp eventuella smulor och spill så blir ju de facto inte särskilt skitigt.

Då jag är hemma betydligt mer än min sambo sköter jag majoriteten av städningen och all petgöra som dyker upp. Jag brukar dela in lägenheten i sektioner och ta en i taget när tillfälle ges (allt behöver inte ske på samma dag). På detta sätt slipper vi dagarna med storstädning och känslan av att det är ett stort projekt. Jag rekommenderar även att alltid ha lite extra glasrengöring hemma då avtorkade ytor/speglar gör att det ser otroligt välstädat ut.
Citera
2023-12-21, 12:34
Medlem
Jag är inte hemma så mycket på dagarna så jag har det alltid välstädat och ingen disk i diskhon.
Jag drar in lite skit med skorna ibland och orkar inte dra fram dammsugaren så det får ligga ibland i ett par dar i hallen, men övrigt så ordning och reda. Alltid bäddad säng. Alla kläder vikta i garderoben.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in